newb neemt router

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Ik heb zelf al gezocht naar informatie over routers maar het word met niet echt duidelijk hoe alles nou werkt.

(Ik heb kabel)

Ik ben dus van plan om een router te kopen, ik dacht dat het niet echt zo veel uit maakt welke je koopt, maar ik las dus op een site van een router (E-tech ADSL / Kabel Router / url) dat er stond dat hij Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed ondersteund en nog veel meer, hoe zit het dan met bijvoorbeeld andere spellen kan ik die dan niet online spelen?

Ik heb gehoord dat het iets te maken heeft met firewall en poorten, kan iemand mij daar iets meer over vertellen, ik wil namelijk wel de andere spellen spelen die niet genoemd zijn die ondersteund worden.

Zou je een andere router aanbevelen die meer spellen ondersteund dan wil ik wel informatie over die router en waar je die zou kunnen kopen/bestellen.
[/newb modus off:P]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
ja maar ik kan daar niet vinden of hij deze spellen ondersteund:

RTCW
UT2003
UT
HL

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

voor het precieze hoe en werken kan je denk ik het beste in de (online)handleiding kijken, maar ga er maar vanuit dat je met zo goed als alle routers dat van icq enzo wel voorelkaar kan krijgen dmv, portmaps en rules

Van klussen krijg je grijze haren

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
hoe zit het dan met een netwerk, ik ik met die E-tech ADSL / Kabel Router wel een netwerkje aanleggen? [/confused modus off]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Een router is een apparaat waarmee je de internet toegang mee kan delen, in een router zit (afhankelijk per model) zit soms een ingebouwde switch of hub zodat je gelijk al meerdere pc's kan aan sluiten als dat er niet op zit heb je aan aparte hub of switch nodig.

Elk spel kan je inprinciepe spelen met een router, omdat veel consumenten routers vaak met NAT werken en daar werkt elk spel wel mee, behalve AOE 2 van microsoft schijnen wat problemen mee te zijn.

Je kan NAT eigenlijk zien als een heel handig doorgeef middel wat gewoon het pakketje doorgeeft naar de betreffende computer die het moet hebben, omdat je pakketjes vaak van binnenuit komen en de pakketjes die terug komen weer op dezelfde manier weet de router waar ze heen moeten.
Maar stel dat je een webserver draait, dan moet je wel tegen die router zeggen: "Alles wat op poortje 80 zit moet door naar poortje 80 op de webserver", anders weet de router niet waar het pakketje heen moet.

Wbt MSN filetransfers, ontvangen werkt wel maar versturen niet tot nouwelijks. Microsoft denkt dit met versie 5 opgelost te hebben.

Verder kan je alle informatie over dit hier vinden:
[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml]
Het Grote Poortmappingsverhaal
Hoe deel ik Internet ?

Verder zijn er al heen veel problemen langsgeweest qua NAT en internet delen, dus als je iets opgelost wil hebben kan je het beste eerst de search gebruiken. Helaas werkt deze niet helemaal perfect, dus is er ook een vervangende search, deze vind je hier

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Zie de post van [Airwolf] :)

Duidelijker kan het niet denk ik :7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.