Toon posts:

hoe krijg ik mn netwerk aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een hub en m'n bekabeling klopt. alleen krijg het netwerk niet aan de praat
ip van de server is 192.168.0.1
geen gateway en subnetmask is bij allebei 255.255.255.0 dns is het zelfde als bij mijn ander netwerk kaart waar inet opzit.
ip van client is 192.168.0.2
gateway 192.168.0.1
dns is het zelfde als op server.
maakt de hostnaam en domein nog wat uit?
workgroup is bij allebei hetzelfde.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 15:45

Metzie

Nyaano !

zover ik kan lezen klopt het. Als je de server (192.168.0.1) kan pingen heb je een goede connectie.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt juist niet

hoe moet volgens jullie de bekabeling?

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Kun je je loopback adapter pingen? 127.0.0.1?

Je gebruikt hub of crosslink? als je crosslinkt gebruikt kan d'r weinig misgaan opzich (kabelbreuk?) Met hub mag je GEEN crosslink gebruiken, alleen normale UTP.

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
vanaf allebei de compu's ken ik die 127.0.0.1 pingen maar netwerk doet het nog steeds niet

de lampjes branden dus de bekabeling zou goed moeten zijn

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Heel erg vaag. Weet je zeker dat de netwerkkabels ok zijn? Mischien kan je nog proberen beide netwerkkaarten te reinstallen. Verder zou alles goed moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
die kabel kunnen toch niet kapot zijn want dan zouden de lampjes niet branden ik probeer wel ff opnieuw installen

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

Verwijderd

Netwerkkaart kapoet ???

Verwijderd

Topicstarter
netwerk kaart is niet kapoet want hij kan zichzelf wel pingen en dat met die handleiding hebbik gedaan mar hij doet het niet maar hij kan die loopback adapter wel pingen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 20:10 schreef bink 182 het volgende:
die kabel kunnen toch niet kapot zijn want dan zouden de lampjes niet branden ik probeer wel ff opnieuw installen[/quote]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 20:10 schreef bink 182 het volgende:
die kabel kunnen toch niet kapot zijn want dan zouden de lampjes niet branden ik probeer wel ff opnieuw installen[/quote]Kan wel... het is mogelijk dat alleen de draad die nodig is om een 'link' te hebben in orde is.... Heb je ook gecontoleerd dat je niet de uplink poort van je hub gebruikt?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Al je instellingen in network neighborghood staan goed? je hebt niet perongeluk 1 kaart op bijvoorbeeld halfduplex geforceerd?
geen dubbele hostnamen gebruikt?
en probeer es alles zo kaal mogelijk te laten
geen gateway, geen dns probeer zelfs eens geen tcp ip in te stellen alleen netBEUI
pc namen, workgroup. en dan langzaam opbouwen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
2 pc's doen het al alleen de server doet het nog niet, ik geloof dat dat stekkertje het niet helemaal doet ik zet er nu ff een nieuwe aan

Verwijderd

Topicstarter
dat was het dus :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
maarja hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!1
:):):):):)
red alert 2 ROELEEERT
Pagina: 1