Hoe moet ik in fs2002 de auto pilot instellen. Want als ik op de z druk gaat er wel een lampje branden maar vliegt ie niet de goeie kant op. Waar moet ik de coordinaten invullen?
Denk dat je deze vraag beter hier kunt stellen (hoewel, met die opdeling weet ik dat ook niet helemaal zeker
).
Ja, ik zit ook een beetje met de opdeling. Maar om kort op je vraag in te gaan (ik zag dat het in het grote FS-topic nog niet was beantwoord, maar je vraagstelling was daar dan ook wat krom) als je op Z drukt gaat de autopilot aan met de instellingen waarop hij dan staat. Dat is meestal een of andere oude instelling die na een paar uur natuurlijk tot onzin verworden is.
In het kort (waarbij ik eigenlijk wil beginnen met de letters RTFM):
Wil je een bepaalde hoogte vliegen? Stel bij het getal boven/naast de knop ALT (afhankelijk van panel) de hoogte in. Klik dan de F/D (flight director) knop omhoog, druk op de ALT-knop en druk op de A/P-knop (Z). Een bepaalde snelheid? Stel het getal bij de IAS-knop in op de snelheid, druk de A/T (autothrottle) knop om, druk op IAS en zet de A/P aan als hij dat nog niet stond. Een bepaalde koers? De HDG-knop. Een bepaalde VOR-radiaal? De NAV-knop. Een ILS-landing? De APP-knop. Enzovoort.
In het kort (waarbij ik eigenlijk wil beginnen met de letters RTFM):
Wil je een bepaalde hoogte vliegen? Stel bij het getal boven/naast de knop ALT (afhankelijk van panel) de hoogte in. Klik dan de F/D (flight director) knop omhoog, druk op de ALT-knop en druk op de A/P-knop (Z). Een bepaalde snelheid? Stel het getal bij de IAS-knop in op de snelheid, druk de A/T (autothrottle) knop om, druk op IAS en zet de A/P aan als hij dat nog niet stond. Een bepaalde koers? De HDG-knop. Een bepaalde VOR-radiaal? De NAV-knop. Een ILS-landing? De APP-knop. Enzovoort.
Bedankt! maar het gaat mij vooral op de richting. Dus dat ie bijv automatisch naar london vliegt.
Edit, sorry niet goed gelezen. Tnx!
Edit, sorry niet goed gelezen. Tnx!
Je zou ook nog naar flight planners kunnen kijken, ik geloof dat de GPS van FS2002 het ook kan, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Anders kan het met een FMC zoals in sommige (dure) panels zit, of met FS Navigator. Dan kan je klikken waar je heen wil. Maar dat is niet leuk natuurlijk.