Toon posts:

[2K]Wisseling naar 256kleuren gaat totaal fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kennissen van mij hebben win2k op de pc en wilde een spelletje spelen met hun 5 jarige zoontje, maar daarvoor moest het aantal kleuren in windows van 16bits naar 256 gezet worden. Er wordt om een reboot gevraagd, maar na de reboot gaat de pc gewoon uit als windows bijna opgestart is :?

In veilige modus opstarten levert verkeerde videodrivers op, waardoor de kleureninstelling niet hoger dan 16 kleuren kan en nog niet terug op 16bits gezet kan worden.

Een andere kennis heeft dit probleem wat daar eerder al was al eens (vrij makkelijk) opgelost, maar deze is onbereikbaar nu.

Kun je op een bepaalde manier in veilige modus of ergens in dos (in win2k, denk het niet :?) iets veranderen, waardoor hij in normale modus weer in 16bits kleuren opstart :?

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Na de reboot, als hij normaal opstart, gaat dan het scherm of de hele computer uit? Ik heb een keer gehad dat zodra Windows 2000 op grafisch overging op de monitor 'frequency out of range' verscheen en daarna zwart werd. Ik heb het toen opgelost door met het toetsenbord (blind) hem terug te zetten naar de oorspronkelijke instellingen. Ik had er een andere PC naaststaan, als je dat niet hebt wordt het lastiger; moet je het al op gaan schrijven ofzo. Dat wordt dan iets als: rechtermuisknop(of die toets), 1 naar boven, Enter, 5x TAB, etc. Als je wilt kan ik het wel even helemaal uitzoeken; ik werk met Windows 2000. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
hedskes schreef op 06 oktober 2002 @ 11:59:
Na de reboot, als hij normaal opstart, gaat dan het scherm of de hele computer uit? Ik heb een keer gehad dat zodra Windows 2000 op grafisch overging op de monitor 'frequency out of range' verscheen en daarna zwart werd. Ik heb het toen opgelost door met het toetsenbord (blind) hem terug te zetten naar de oorspronkelijke instellingen. Ik had er een andere PC naaststaan, als je dat niet hebt wordt het lastiger; moet je het al op gaan schrijven ofzo. Dat wordt dan iets als: rechtermuisknop(of die toets), 1 naar boven, Enter, 5x TAB, etc. Als je wilt kan ik het wel even helemaal uitzoeken; ik werk met Windows 2000. Succes!
Ja, misschien is het wel ff fijn om te weten :?

Ik weet alleen niet wat de toets is voor rechtermuisknop op de desktop :? Het kan natuurlijk ook via configuratiescherm, maar het is dan ook nog interessant of het win2k (pro) uk/nl is :o

Verwijderd

Tijdens het starten van w2k op F8 drukken, en dan VGA modus starten. Dan komt je in de 'standaard VGA mode, 640x480x256 en vandaar uit kun je alles corrigeren, instellen, etc.

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 18:15

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

en gewoon opstarten in veilig modes en daarom wissellen ?!

Kittekat.net ....

Verwijderd

rechtermuisknop op een plek waar desktop zit, dus ergens in de rechterbovenhoek,
pijl omhoog, enter, 6xTAB, 5xpijl naar rechts, 1xTAB is aantal kleuren (256, 16 bits met piijl omhoog en omlaag), dan nog een keer TAB voor resolutie (wijzigen met pijl links en rechts), en dan enter en hopen dat er beeld komt.
als dit niet helpt, dan kun je misschien een andere monitor aansluiten die wat meer kan hebben.
succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:36:
Tijdens het starten van w2k op F8 drukken, en dan VGA modus starten. Dan komt je in de 'standaard VGA mode, 640x480x256 en vandaar uit kun je alles corrigeren, instellen, etc.
Kun je dan meer dan 256 kleuren :?
chursel schreef op 06 oktober 2002 @ 12:37:
en gewoon opstarten in veilig modes en daarom wissellen ?!
Lees :?
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:54:
rechtermuisknop op een plek waar desktop zit, dus ergens in de rechterbovenhoek,
pijl omhoog, enter, 6xTAB, 5xpijl naar rechts, 1xTAB is aantal kleuren (256, 16 bits met piijl omhoog en omlaag), dan nog een keer TAB voor resolutie (wijzigen met pijl links en rechts), en dan enter en hopen dat er beeld komt.
als dit niet helpt, dan kun je misschien een andere monitor aansluiten die wat meer kan hebben.
succes!
Dat kan, als ik zo ff bel om te vragen of de pc helemaal uitgaat, of alleen de monitor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ok, heb ze net gebeld. Ik heb het geloof ik een beetje verkeerd begrepen:

De pc gaat niet uit, maar reboot steeds weer. Telkens als ie bijna klaar is met opstarten en het bureaublad al tevoorschijn is gekomen, restart ie automatisch :?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :?
Pagina: 1