langzame CDRW's maken met een LITE-ON

Pagina: 1
Acties:

• Galleriassa!
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-10-2022
Binnenkort wil ik een Lite-On 48x12x48 speed burner aanschaffen en ik gebruik Nero. Dit apparaat -is naar ik heb vernomen- een "high speed" recorder.
Hierover wordt bij Lite-On het volgende gezegd:

<quote>
(Note: * Nero Ver. 5.5.5.6 or later do NOT support writing speed below 8X. If you have chose "high speed" option during installation, then your choice will only start from 8X.)
<end quote>

Dit betekend dus dat ik mijn 1-4x CDRW's niet meer kan gebruiken wegens beperkingen van Nero? Of maak ik me zorgen om niets?

Over de recorder wordt verteld:

<quote>
Innovated SMART-BURN® technology to automatically check media quality and set limit to
burning speed to ensure successful writing sessions & data retainability (can be turned off)
<end quote>

De burner zelf zou het dus wel aankunnen om op lagere snelheden te werken (met welk minimum? - wordt niet verteld op de site - ) Dus mijn vraag is: Wat is jullie ervaring met de nieuwste Lite-on's in combinatie met Nero en het branden van lagere snelheid (1-4x speed) CDRW's?

Bij voorbaat dank voor tips.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
ik heb een Lite-On 32x12x40
en deze kan niet onder de 4 speed branden, omdat dit simpelweg niet gesupport wordt door de firmware, tamelijk klote voor audio cd's soms....

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik heb een tijdje terug een Mitsumi 32x12x40 gekocht en ik kan met Nero 5.5.9.14 op de volgende snelheden branden:
CD-R: 4x 8x 16x 24x 32x
CD-RW: 4x 10x 12x
Dus met 4x zou het moeten lukken om die oudere R(W)'s te beschrijven.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 09:19

Syzzer

Prutser

Ik heb diezelfde lite-on met de nieuwste nero en ik kan mijn 1x-4x cd-rw's gewoon branden op 4x. Lijkt me dus geen probleem.

Volgens mijn zal die smart-burn zelfs automatisch overschakelen naar 4x als je geet branden.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

tweakerbee

dus..?

'k Heb zelf nog de goede oude plex 12 10 32, en daarmee kan ik gewoon nog op 4X branden. (4X 8X 10X zijn de mogelijkheden)

You can't have everything. Where would you put it?

• Galleriassa!
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-10-2022
mooi, dat is voldoende info voor mij om de pens van de bank te rukken en die fikker maar eens aan te gaan schaffen (echt wel tof, nieuwe electronicaspeeltjes aanschaffen; dat geeft altijd kortstondige voldoening).

• Solomon
Galleriassa! schreef op 06 oktober 2002 @ 18:15:
mooi, dat is voldoende info voor mij om de pens van de bank te rukken en die fikker maar eens aan te gaan schaffen (echt wel tof, nieuwe electronicaspeeltjes aanschaffen; dat geeft altijd kortstondige voldoening).
hoezo van de bank af, zowiets bestel je online man :P

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:44

dbzfan

Nee.

Ik heb de 48x12x48 lite on en kan gewoon 4 speed branden met nero

Verwijderd

Als ik iso's brand vanaf mijn hd zonder speed test dan brand hij op 48 speed probleem is dat mijn hd maar 42 speed kan lezen (mischien defragmentatie windows he !) maar burnproof schiet niet aan en daardoor kan hij sommige cd's niet goed lezen. als ik een speedtest doe heb ik nergens problemen mee.
Ik denk dat hiervoor een nieuwe firmware erop moet maar helaas die is er nog niet voor de rest ben ik geupgrade van 24 naar 48 en zo'n mega verbetering zie ik niet maar ja het koste me niks :-)

• Solomon
je hd 42 speed lezen, dan is er ergens toch iets heeeel erg fout :/

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kheb geen probleem met die liteon op lage speed en de cdrw
Venkeroz schreef op 07 oktober 2002 @ 17:14:
je hd 42 speed lezen, dan is er ergens toch iets heeeel erg fout :/
misschien moet ie um af en toe aanslingeren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1