Toon posts:

512 mb onder win98SE

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus net een pc inelkaar gezet met daarin 512 mb ddr pc2100
ik draai er win98SE op en nou komt het dus
onder diverse proggies die ik heb gebruikt geeft hij aan dat er van die 512 MB al 210 MB in gebruik direkt na het opstarten terwijl ik dus helemaal geen progs draai

weet iemand hoe dit kan? de search leverde nix op
heb wel over memory leaks gehoord............maar hij herkent de 512 mb gewoon

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:58
windkows 9x gaat heel brak met meer dan 256 mb geheugen om. Voor meer dan 256 mb raden ik daarom ook aan om Windows XP of 2000 te draaien :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je deze dooddoener nou uit je post wegedit :X

Dat zie ik echt veel te vaak om nog serieus te nemen.
heb wel over memory leaks gehoord............maar hij herkent de 512 mb gewoon
memleaks heben niks te maken met het herkennen van geheugen.

Maar ik mis een heleboel info, onder andere:

• welke progjes geven dat dan aan?
• wat zegt je system resources meter?
• loopt het geheugengebruik steeds verder op naarmate je sys langer draait?
Galaxis schreef op 06 oktober 2002 @ 11:38:
windkows 9x gaat heel brak met meer dan 256 mb geheugen om. Voor meer dan 256 mb raden we daarom ook aan om Windows XP of 2000 te draaien :)
Ga toch een eind fietsen joh... "we" ..

Sinds wanneer spreek jij voor mij?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dat is normaal gedrag.

Windows laad bij opstarten elke DLL in %windir%\system32 in het geheugen, dan start het een en het ander sneller op. Kijk ook eens in startup/opstarten, misschien staat MS Office daar. Dat laat'ie ook allemaal in het geheugen.

Met zoveel geheugen doe je jezelf een plezier als je win2k of hoger gaat draaien, die gaan een stuk degelijker om met het geheugen.

Verwijderd

Met zoveel geheugen zou ik xp of 2k nemen, die kunnen er veel beter mee omgaan, ik heb ook win2k en als ik opstart gebruik net iets minder dan 100.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

210 MB is niet normaal als het een kale win98 is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik snap eigenlijk al helemaal niet waarom je kiest om Win98 te gebruiken, de stabiliteit is niet echt goed en mist een heleboel dingen die win2000 en XP wel hebben. Zelf zweer ik heb bij windows2000 met mijn 512 mb ram, WinXP vind ik echt maar niks daar zit veel te veel onzin in verwerkt wat irritant werkt.

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 06 oktober 2002 @ 11:43:
[...]

210 MB is niet normaal als het een kale win98 is.
Klinkt zeer aannemelijk, Backslash.

To tell you the truth, I don't know.

Probleem is, dat er geen fancy geheugenmeter standaard in 9x zit, je moet het dus hebben van 3rd party.

En welk progje werd voor deze constatering gebruikt? En waar let dat progje allemaal op?

Juist, we hebben geen idee.

Wat de gebruiker allemaal extra geinstalled heeft, weten we ook niet.

Als ik de poster was, zou ik me niet druk maken over wat een progje zegt, maar gewoon letten op de look&feel, loopt de boel nog een beetje lekker.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
nahpets,
In dit topic zijn een paar oplossingen aan je geven: pc 2100 ddr onder win98SE
Als je een nieuw topic opent, dan wordt minstens van je verwacht dat je de mogelijke oplossingen uit dat topic te proberen, en in je nieuwe topic ook aan te geven wat je allemaal al geprobeerd hebt. (zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag )
Omdat je dat niet gedaan hebt gaat je topic op slot.

Voor de mensen die in dit topic allemaal 2k/XP lopen roepen: de topicstarter vraag daar niet om. Als 1 persoon het heeft gezegd is het al helemaal niet de bedoeling om het nog eens te zeggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.