Toon posts:

[NFS] Verschillende uid's op server/machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met daarop een useraccount "michiel" met uid 1006 (en group "users", gid 100, maar dat is het probleem niet). Op mijn machine heb ik een user "michiel" met uid 1000.

Nu mount ik via NFS een directory op de server (/var/ftp) op mijn machine (/mnt/ftp). Op de server is de gehele dir /var/ftp 1006.100 (michiel.users) gechowned. Als ik dus die map mount:
code:
1
mount -t nfs server:/var/ftp /mnt/ftp

veranderen de permissies op /mnt/ftp naar 1006.100 (was eerst 1000.100).

Logisch op zich, maar is er geen optie dat die rechten op 1000.100 blijven (dus beschikbaar voor de useraccount "michiel") ?

Ik heb al meerdere opties geprobeerd, oa door het meegeven van -o uid=1000,gid=100 aan de mount regel, en ook in /etc/exports (op de server) geprobeerd all_squash,anonuid=1006,anongid=100 : stond in "man exports") mee te geven (ik probeer wel te mounten als root op mijn machine: verschil ?).

Iemand die dit probleem (?) kent en een oplossing weet?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 11:38 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier een antwoord op heeft? Of kan dit gewoon niet ?

Verwijderd

Dit kan inderdaad niet.. je zou NIS kunnen draaien zodat beide useraccounts dezelfde uid hebben of bijvoorbeeld de uid's aanpassen zodat ze op beide systemen hetzelfde zijn (zie man usermod)

Verwijderd

Je kan toch ook een gezamelijk passwd file kunnen gebruiken?

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Ik heb wel eens gehoord van een uid mapper, maar ik heb er nooit actief naar gezocht hoe dat precies werkt.

https://timelord.nl

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:33
ik had hier ook het probleem. Gewoon op de ene machine /etc/passwd veranderd en de boel ge-chown-d
Pagina: 1