Toon posts:

Koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het het is vast al vaak gevraagd, maar dit is per pctje verschillend.

Ik heb hier een computer die naar mijn mening te warm wordt, nu wil ik hem koelen. Ik heb al een fan nu wil ik alleen weten hoe ik de ceat moet plaatsen. Ik heb een tekening gemaakt (zie hieronder). Het is de bedoeling de 3D-kaart plus processor te koelen.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/eissing/tnet/ceat.jpg

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:43
eej....hebbie ook zo'n noname kast met van die kromme frontjes ?....die lijkt er namelijk verdomd veel op :) ...maarre je moet gwoon wat kleine coolertjes van een oude 486 afrukke en op de heatsink van je 3d zette....of je moet zoals je al tekende een stuk karton ertussen doen......een beejte vouwe enzo.....zodat de airflow precies over je 3d heen gaat en zo dan indirect ook een beetje over je proc heen.. :)....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet echt een kromme kast hoor, en koelertjes erop zetten lukt niet want er zit al een ventilator op maar het is zo nuteloos als de lucht onder de kaart blijft hangen en hoe zit het met mn CPU koeling. Ik denk dat ik halverwege de fan een 2e ceat moet beginnen en die richting CPU moet laten gaan.

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb een systeem gemaakt van pvc buisjes van 32 mm die precies voor mijn 2 koelers van mijn proc. hangen zo ook bij mijn videokaart met slangen van 32 mm. naar de hoek van mijn kast daar zuigen 3 6cm koelers lucht van buiten (via een slang van 6cm) aan

Athlon 700@900 proc. blijft altijd onder de 25 graden !!!!!!!!!!! zelfs als het wat warmer is ......

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

Warme lucht stijgt. Probeer bovenin ook een 8*8 koeler te zetten die naar buiten blaast. Scheelde bij mij 5 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst de onderste fan erin gezet, kijken hoe heet het nu word dan kijken we wel weer verder

Verwijderd

Vergeten in je tekening is of de fan van je voeding lucht de kast in dan wel uit blaast. Bij de meeste voedingen wordt lucht de kast in geblazen. Door dan de fan om te draaien en (zoals je al gedaan hebt) een front fan toe te voegen, zorg je voor een goede in/uit luchtstroom en wordt de boel een stuk kouder.

Zie ook in van Femme's eerste artikelen:
www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=3
Pagina: 1