[SCSI] 80 pins SCSI HD op 68/50 pins controller?

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
IK heb een moederbord liggen met daarop SCSI onboard. Nu heb ik op dit moment nog een 4.3 Gb IDE hard schijfje erin hangen, maar ik wil er graag een SCSI harde schijf in hangen. Nou zitten er op mijn mobo 2 aansluitingen, nl een 50 en een 68 pins. Ik ben er inmiddels achter dat de 68 pins het snelste is. Ik wil er gewoon een 9.1 Gb hard schijfje aanhangen en op de site van alternate staat een 9.1 GB schijfje van Quantum.

Deze schijf heeft echter een 80-pin Ultra 160 SCA aansluiting. Hoe krijg ik deze nou op mijn mobo vast? Moet dat door middel van een Adapter van SCA naar U2W?? :?

Het gaat hier om een Gigabyte 686DLX moederbord met een adaptec 7880P controller onboard.

Oh en ik heb de search al gebruikt, maar niks nuttigs hierover kunnen vinden. Dit onderwerp zal vast meerder keren voorbij zijn gekomen, maar ik heb het niet kunnen vinden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je hebt dan inderdaad een converter nodig, en een kabel met actieve terminatie (die quantum disk zelf termineerd namelijk niet zelf!)

A wise man's life is based around fuck you

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Rendier2710
zwelgje schreef op 06 oktober 2002 @ 11:03:
je hebt dan inderdaad een converter nodig, en een kabel met actieve terminatie (die quantum disk zelf termineerd namelijk niet zelf!)
En dat is dus niet de standaard kabel welke bijgeleverd is bij m'n mobo? Hoe kan ik dat zien?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:08
waarom een 80pins halen de 68pins variant zou hetzelfde moeten kosten omdat ze vrijwel identiek zijn behalve de vorm van de aansluiting. SCA-2 conbineerd voeding, jumpers en interface in één connector. Tenzij je 2ehands een HD-je goedkoop kan krijgen die toevallig SCA-2 is ga je werken met zo'n convertertje. Nieuw koop je gewoon de juiste schijf bij je systeem.
Bedenk wel met die converter wordt je HD nog eens minstens 25 euro duurder.

[toevoeging]
Ga dan liever voor de Fujitsu MAH3091MP die is een stuk sneller en tevens stiller dan die quantum. en als je die converter erbij reken bij de quantum, dan is het prijsverschil al een stuk minder.
[/toevoeging]

• Rendier2710
Dit systeem is meer voor testen dan dat het daadwerkelijk draait als zijnde een betrouwbare server. Daarom hoeft er ook niet een snelle/stille/dure schijf in, maar het zou mooi zijn als ik 3 schijven in Raid 5 kon zetten.

• PROnline
  • Laatst online: 20:08
Denk eraan je moederbord waar jij het over hebt heeft een raidpoort, geen controller !!!
Een raidpoort is een voorbereiding zodat je met een raidkaart van adaptec, -en alleen adaptec volgens mij- , je onboard SCSI kan upgraden naar een raidcontroller.
Ik weet alleen niet of je realistische snelheidsresultaten zal krijgen aangezien de controller UW (40MB/s) is.
Dat haalt die schijf op zichzelf al bijna volgens mij.

• 4POX
  • Laatst online: 29-03 18:36

4POX

Everybody is wired

PROnline schreef op 06 oktober 2002 @ 17:20:
Denk eraan je moederbord waar jij het over hebt heeft een raidpoort, geen controller !!!
Een raidpoort is een voorbereiding zodat je met een raidkaart van adaptec, -en alleen adaptec volgens mij- , je onboard SCSI kan upgraden naar een raidcontroller.
Ik weet alleen niet of je realistische snelheidsresultaten zal krijgen aangezien de controller UW (40MB/s) is.
Vergeet niet dat raid5 voor 99 % niet voor de snelheid wordt toegepast.

AKA Rinkel weblog

• Rendier2710
PROnline schreef op 06 oktober 2002 @ 17:20:
Aha, ik vroeg me al af wat ze bedoelden met die raidport. Bedankt! Zoals ik al zei is het voor test en niet voor snelheid enzo. Dus ik ga een tweedehands SCSI schijf kopen(9.1Gb) en hier verder mee. Trouwens nog enig idee waar ik dan zo'n upgrade naar raidcontroller kan kopen? Het lijkt me namelijk dat deze ook nog eens specefiek voor de chipset van de controller is gemaakt.
Pagina: 1