Toon posts:

[Win2K] Rechten probleem: kan reg.klassebestand niet del'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop met win2k pro NL (sp3) heb ik geprobeerd de groep gasten zo in te stellen dat onder een gast account geinternet kan worden, met verder minimale rechten.
Het probleem is nu dat wanneer ik zo'n account wis, er na een reboot de volgende melding in mijn logboek staat: Kan het registerklassebestand niet verwijderen. Gebeurtenis-id: 1000. Gebruiker: nt authority\system. Bron: userenv. Details: toegang geweigerd.
Als ik als admin uitgelogd ben, nadat ik die gast account heb verwijderd, kan die wijziging niet meer in het register gemaakt worden is wat ik er van begrijp. Ik heb hier en met google wat gezocht, maar het probleem daarbij is dat als het over 'event-id 1000' gaat het altijd problemen met enorme netwerken met roaming profiles en dit en dat betreft. Wel las ik ergens dat ik 'Iedereen' schrijf-rechten moet geven op de bestanden die het registry vormen.
Ik geloof graag dat dat het probleem ans sich zou oplossen, maar wat ik graag wil weten is of er een ietwat minimalere tweak is die dit oplost. Het heeft toch weinig zin om aan alle kanten aan rechten van mappen etc. te frutselen als de meest cruciale bestanden door 'Iedereen' gewijzigd kunnen worden.