[Win98SE] kan internet niet op :? :?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
3 dagen geleden werdt ik door een vriend gevraagd om internet te fixen op de pc van zijn moeder,
zijn moeder heeft internet hard nodig, om het een en ander te doen.

Dat is zo gefixed, denk je.

Heb de kaart gisteren geinstaleerd. herkent em in hardwareprofiel.
Maar komt met geen mogelijkheid het internet op.
We hebben ook de cabelmodem gecontroleerd, maar hij doet echt helemaal niks.

Ik weet dat het software matig is,
De ethernetkaart is net nieuw. 10-100Mbit. PCI.

en dat alles op een 400mhz pctje

Wat raden jullie aan :?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Wimmel
  • Laatst online: 20:01

Wimmel

Hello

Kun je iets duidelijker zijn?

Ik begrijp uit je verhaal dat het kabelinternet via een netwerkkaart is.

Als je start->run winipcfg.exe uitvoert wat krijg je dan?
Als je de properties van je kaart bekijkt staat hij dan op 10 of 100mb of staat hij op autosensing.
Heb je diagnostische software gedraaid: De meeste kaarten hebben software waarmee je bepaalde standaard dingen kan testen. Bijvoorbeeld of je UTP kabel wel werkt.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

Ok, als ik je goed begrijp gebruiken jullie kabel internet? (ik ga van chello uit, hier heb ik ervaring mee)
Dan moet je eerst het nieuwe mac adres registreren.
Wacht 10 uur, start internet op en je komt op de chello pagina, volg de stappen en vul het serie nummer in van het modem (het langste nummer) en het mac adres van het modem, dit alles staat op het modem zelf en op de doos. Dus ook al heb je nieuwe netwerkkaart of router, gebruik het mac adres van het modem, chello vind dan zelf het mac adres van je nieuwe kaart/modem.

Succes ermee.

Ohja, heb je dit gedaan en werkt het nog niet?
start -> uitvoeren -> winipcfg en selecteer de netwerkkaart, druk op vernieuwen oid en dan werkt het als het goed is.

• Zakkenwasser
  • Niet online
hoe maak ik een nieuw macadres aan. hoe gaat dit te werk, en dat adres staat dus op hun kabel modem ?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me verstandiger om de helpdesk van je provider te bellen eerlijk gezegd....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

DaNCe2k schreef op 06 oktober 2002 @ 10:35:
hoe maak ik een nieuw macadres aan. hoe gaat dit te werk, en dat adres staat dus op hun kabel modem ?
Je moet dus GEEN nieuw mac adres aanmaken.
Wacht 10 uur na het installeren van alle hardeware, ga het internet op naar www.chello.nl nu kom je op een pagina 'registreren van nieuw mac adres'.

Je volgt gewoon de wizard, en vult de gegevens in van je modem! ook al heb je een nieuwe netwerkkaart/router, vul de gegevens van je modem in! altijd!
Dan ip adres refreshen en klaar.

Je hoeft dus niet een nieuw mac adres aantemaken, gewoon alles wat op het modem staat invullen. BTW serie nr is het langste nr op je modem (iets van 24 cijfers). Mac adres staat duidelijk aangegeven.

Dus nog 1 keer: de serie nr en het mac adres van het MODEM gebruiken!

Succes. voeg me anders even toe bij messenger als je nog vragen hebt: jelmerdejong@mail.com

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 06 oktober 2002 @ 11:35:
Lijkt me verstandiger om de helpdesk van je provider te bellen eerlijk gezegd....

mij ook :)
zij kunnen je veel sneller een antwoord geven op je vraag, en tevens zijn wij geen helpdesk.

Daarom gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.