Toon posts:

[XP/2000 & Telnet] Ik zoek een command.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je onder 2000 of XP via command prompt telnet opstart dan kun je zo naar een ftp server. Nou heb ik wel enkele problemen. Aangezien het allemaal niet visual is zou het voor mij heel handig zijn als ik de commands wist voor het listen van files.

Ik heb op het internet gezocht naar Telnet commands en het enige wat ik vond was de command "ls". Nou dacht ik dat bij elke Windows release de commands misschien een beetje aangepast worden aangezien de "ls" command bij mij niet werkte. Onder 2000 en XP heb ik wel de "LIST" command. Denk dat het 't zelfde is. Maar bij het gebruiken van de command krijg ik het volgende te zien:
"List failed. No port specified."

Ik hoop dat iemand mij een werkende command kan verschaffen (+ de nodige achtervoegsels die bepaalde kenmerken van files naar voren halen).

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01

Wimmel

Hello

Ik ben ook niet zo bekend met telnet, maar als je zoekt in de windows HELP naar telnet krijg je 15 hits met o.a. een command list.

[Kleine Quote uit de help]
Syntax
set [\\RemoteServer] [ntlm] [localecho] [term {ansi | vt100 | vt52 | vtnt}] [escape Character] [logfile FileName] [logging] [bsasdel] [crlf] [delasbs] [mode {console | stream}] [?]

Parameters
\\RemoteServer
Specifies the name of the server that you want to manage. If you do not specify a server, the local server is assumed.
ntlm
Turns on NTLM authentication if it is available on the remote server.
localecho
Turns on local echo.
term {ansi | vt100 | vt52 | vtnt}
Sets the terminal to the specified type.
escape Character
Sets the escape character. The escape character can be a single character, or it can be a combination of the CTRL key plus a character. To set a control-key combination, hold down CTRL while you type the character that you want to assign.
logfile FileName
Sets the file to be used for logging Telnet activity. The log file must be on your local computer. Logging begins automatically when you set this option.
logging
Turns on logging. If no log file is set, an error message appears.
bsasdel
Sets BACKSPACE to be sent as delete.
crlf
Sets the new line mode, which causes the ENTER key to send 0x0D, 0x0A.
delasbs
Sets DELETE to be sent as backspace.
mode {console | stream}
Sets the mode of operation.
?
Allows you to view the complete syntax for this command.
[/einde quote]

[ Voor 0% gewijzigd door Wimmel op 06-10-2002 10:13 . Reden: quote toegevoegd ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
je moet je wel even goed realiseren dat telnet geen ftp-programma is. Telnet is een programma om verbinding te maken met een andere computer, op een gespecificeerde poort.

een telnet naar poort 21 geeft je ftp-toegang, naar 110 heb je pop3 (e-mail), en achter de normale telnet-poort draait vaak een server die je toegang geeft tot de pc.

en van die server hangt het commando dat je moet gebruiken af.

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Groentenboer schreef op 06 oktober 2002 @ 10:17:en telnet naar poort 21 geeft je ftp-toegang, naar 25 heb je pop3 (e-mail), en achter de normale telnet-poort draait vaak een server die je toegang geeft tot de pc.
poort 25 is smtp, 110 is pop3.

• Hmmbob
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 10:20:
[...]

poort 25 is smtp, 110 is pop3.
Wheeeeeeee, dat bedoelde ik ook :'(

Verwijderd

Topicstarter
een telnet naar poort 21 geeft je ftp-toegang, naar 110 heb je pop3 (e-mail), en achter de normale telnet-poort draait vaak een server die je toegang geeft tot de pc.
Ik heb mijn ftp op poort 2412 draaien. Misschien komt het daar door. Ik heb ook mijn server nagekeken op eventuele aan/uitgeschakelde opties maar kon niet echt iets opmerkends vinden. Ik gebruik Bulletproof FTP trouwens.

Tijdens het telnetten viel het me ook op dat er standaard over poort 23 werd gesproken. Dat was in een van de HELP secties. Ik ga dan maar even mijn server naar 21 en anders 23 verhuizen. Hopelijk dat het dan wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat mocht helaas ook niet baten. Het zal misschien wel aan de server liggen die ik gebruik. Tis een redelijk simpele server met weinig opties.

• Hmmbob
probeer eens:

c:> telnet localhost 2412

waar je localhost kan vervangen door je eigen IP of je hostname

Over poort 23 heb je gelijk, dat is de standaard telnetserver poort

Verwijderd

Topicstarter
probeer eens:

c:> telnet localhost 2412

waar je localhost kan vervangen door je eigen IP of je hostname

Over poort 23 heb je gelijk, dat is de standaard telnetserver poort
Dat werkt idd. Ik vraag me alleen af. Als ik de command list gebruik dan wordt er om een poort gevraagd. Als ik logisch denk zou het dan mijn poort moeten zijn (2412). Of anders 21 of 23. Ik heb van alles geprobeerd maar dat wil niet werken. en de command help list of list /? geeft alleen de default telnet commands weer.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Volgens mij gebruikt FTP aparte verbindingen voor de commando's en de eigenlijke data. Als je dus een list commando geeft wil ie de uitvoer terugsturen via de 2e verbinding maar die heb je nooit aangemaakt en opgegeven. Zoek anders even bij de RFC's naar het FTP protocol, daar staat het vast wel in.
edit: Als ik het me goed herinner kun je voor die 2e verbinding (data) ook kiezen welke kant de server is, de ftp server (passive ftp) of de ftp client.

www.madwizard.org

Verwijderd

Waarom gebruik je telnet als je wilt ftp'en?

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

LIST betekent "Zend mij een directory listing in ASCII formaat". De FTP server wil vervolgens een dataconnectie naar poort 20 opgebouwd zien... Dat is je probleem. Wellicht helpt de PASV mode je wat...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Hmmbob
of gewoon een ftp-progje. veel simpeler.

Pagina: 1