Ok, ik ben helemaal nieuw op Linux gebied. Ik heb eerst een SuSE 8 Live Eval CD geprobeerd en vond het wel leuk, dus heb ik Mandrake 9 gedownload. Ik heb wat kleine probleempjes gehad die ik op eigen kracht heb kunnen oplossen, maar een ervan wil niet meewerken: het systeem gaat niet uit.
Op het scherm verschijnt na het afsluiten van de hele rommel "Power Off", de printer (Canon BJC3000 ingesteld dat ie automatisch aangaat bij printopdracht en automatisch weer uit na 10 minuten) gaat dan aan (zonder overigens te printen) en de PC gaat niet uit. Hij reageert verder nergens op, zelfs de Power knop werkt niet, ik moet'm resetten. De Power knop is trouwens wel ingesteld dat ie echt als power knop werkt, niet als sleep.
Verdere gegevens:
Dell PIII-450/128
Linux heeft een partitie van ongeveer 3.5 Gb plus een swap partitie van 250Mb
Win98 heeft drie partities, waarvan 1 voor swapfile en is de standaard bootoptie in Lilo
Ik werk geheel grafisch, dus de afsluit-commando geef ik met de knop in het Mandrake user-inlogscherm.
Enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het verholpen kan worden?
Op het scherm verschijnt na het afsluiten van de hele rommel "Power Off", de printer (Canon BJC3000 ingesteld dat ie automatisch aangaat bij printopdracht en automatisch weer uit na 10 minuten) gaat dan aan (zonder overigens te printen) en de PC gaat niet uit. Hij reageert verder nergens op, zelfs de Power knop werkt niet, ik moet'm resetten. De Power knop is trouwens wel ingesteld dat ie echt als power knop werkt, niet als sleep.
Verdere gegevens:
Dell PIII-450/128
Linux heeft een partitie van ongeveer 3.5 Gb plus een swap partitie van 250Mb
Win98 heeft drie partities, waarvan 1 voor swapfile en is de standaard bootoptie in Lilo
Ik werk geheel grafisch, dus de afsluit-commando geef ik met de knop in het Mandrake user-inlogscherm.
Enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het verholpen kan worden?