Toon posts:

javascript password login

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij vertellen hoe ik in het script hieronder meerdere gebruikers kan zetten met verschillende wachtwoorden en usernames

<script>
//Encrypted Password script- By Rob Heslop
//Script featured on Dynamic Drive
//Visit http://www.dynamicdrive.com

function submitentry(){
password = document.password1.password2.value.toLowerCase()
username = document.password1.username2.value.toLowerCase()
passcode = 1
usercode = 1
for(i = 0; i < password.length; i++) {
passcode *= password.charCodeAt(i);
}
for(x = 0; x < username.length; x++) {
usercode *= username.charCodeAt(x);
}
//CHANGE THE NUMBERS BELOW TO REFLECT YOUR USERNAME/PASSWORD
if(usercode==134603040&&passcode==126906300)
//CHANGE THE NUMBERS ABOVE TO REFLECT YOUR USERNAME/PASSWORD

{
window.location="test.html"}
else{
alert("password/username combination wrong")}
}
</script>

<form name="password1">
<strong>Enter username: </strong>
<input type="text" name="username2" size="15">
<br>
<strong>Enter password: </strong>
<input type="password" name="password2" size="15">

<input type="button" value="Submit" onClick="submitentry()">
</form>

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

}
if(usercode==134603040&&passcode==126906300) {

else if(usercode==134603040&&passcode==126906300)
}

Je moet even kijken of dit ook echt goed is

http://java.sun.com/docs/...dition/html/jTOC.doc.html

Hier staat volgens mij met wat zoeken wel op wat je zoekt. Ik denk dat je trouwens beter met het "case" statement kan werken

edit

dit is dus de case rommel

class checkUser {

static void checkId(int k) {

switch (k) {

case 1: if(usercode==134603040&&passcode==126906300);
break; // uit de switch gaan!

case 2: if(usercode==134603040&&passcode==126906300);

case 3: if(usercode==134603040&&passcode==126906300);

case 4: if(usercode==134603040&&passcode==126906300);
}
}
}

Ik weet alleen niet of dit goed gaat uitpakken met de rest van je applet!
In principe doorloopt ie hier stuk voor stuk de cases en als ie er eentje vind die waar is gaat het programma door naar het volgende stuk (de password check in dit geval) dus zou het zo moeten werken, vergeet mun originele post maar. Op deze manier kan je dus ook veel users makkelijker toevoegen.

Probleem is dus alleen dat je dit als nieuwe class moet compileren en dit dus niet rechtstreeks in je HTML pagina kan.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ehhh, javascript != java

Maar clientside password protection gaat nooit werken. Probeer eens wat met ASP/PHP of een andere serverside oplossing te vinden.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Maar om toch maar even antwoord op je vraag te geven, het antwoord wat door WhizzCat
gegeven wordt is wel goed, alleen is dit super makkelijk te achterhalen.

Ze kunnen de URL zo uit je source vissen. Als je slim bent kijk je even naar ASP en session variabele en zoek je een gratis ASP host (zoals http://www.brinkster.com/ ).

[ Voor 0% gewijzigd door CrashOne op 06-10-2002 01:46 . Reden: toevoeging ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tja. dat is zo, maar goed, ik ben er niet zo in thuis en dit lijkt mij de meest makkelijke oplossing, maar ja per definitie makkelijk != veilig :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Zou je voor ons misschien het hele javascript willen neerzetten van de eerste methode want we krijgen het nog niet voor elkaar
met vriendelijke groet
Otd-records
WhizzCat schreef op 06 oktober 2002 @ 01:17:
}
if(usercode==134603040&&passcode==126906300) {

else if(usercode==134603040&&passcode==126906300)
}

Je moet even kijken of dit ook echt goed is

http://java.sun.com/docs/...dition/html/jTOC.doc.html

Hier staat volgens mij met wat zoeken wel op wat je zoekt. Ik denk dat je trouwens beter met het "case" statement kan werken

edit

dit is dus de case rommel

class checkUser {

static void checkId(int k) {

switch (k) {

case 1: if(usercode==134603040&&passcode==126906300);

case 2: if(usercode==134603040&&passcode==126906300);

case 3: if(usercode==134603040&&passcode==126906300);

case 4: if(usercode==134603040&&passcode==126906300);
}
}
}

Ik weet alleen niet of dit goed gaat uitpakken met de rest van je applet!
In principe doorloopt ie hier stuk voor stuk de cases en als ie er eentje vind die waar is gaat het programma door naar het volgende stuk (de password check in dit geval) dus zou het zo moeten werken, vergeet mun originele post maar. Op deze manier kan je dus ook veel users makkelijker toevoegen.

Probleem is dus alleen dat je dit als nieuwe class moet compileren en dit dus niet rechtstreeks in je HTML pagina kan.

Verwijderd

Op welke site gaat de code toegepast worden? >:)

Kijk, als het belangrijk is dat die code niet zo snel gekraakt wordt, ben je op deze manier heel erg fout bezig. Bovendien is dit script zelf ook nog eens belachelijk omdat de pagina waar je naartoe wordt gestuurd hier ook gewoon in de source staat! Ik hoef je code dus niet eens te 'hacken' om te komen waar ik als hacker wil zijn :)

code:
1
2
{
window.location="test.html"}

Kijk eens naar serversided beveiligingsmogelijkheden....

tot slot quote ik nog even dit stukje uit de Webdesign & Graphics FAQ:
Script requests
Ook de zogenaamde script requests zijn hier niet welkom. Je zult al je scripts zelf moeten schrijven, maar als dat niet lukt kun je best een vraag plaatsen. Je zult ook wel begrijpen dat een vraag als "hoe werkt deze functie?" niet erg opschiet, want dat had je prima zelf kunnen vinden in een tutorial of reference guide.
en ineens zie ik dat je dit ook nog had moeten lezen (GoT FAQ):
[quote]
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).[/]
Ik weet dat het niet makkelijk is (ja ik begon ook met 0 posts >:)) maar toon zelf initiatief en lees dus de FAQ's en doe wat meer zoekwerk voordat je een thread post.

/me besluit ook dit nog maar even te quoten (W&G FAQ):
Een nieuw topic starten

Topictitel
Goed. Jij hebt een boeiend onderwerp, of een interessante vraag, en je wilt daar een topic voor openen. Neem er even de tijd voor om een duidelijke topictitel te bedenken. Zo kunnen andere mensen sneller zien of het onderwerp voor hen ook interessant is. En al is een topictitel met allemaal hoofdletters wel lekker duidelijk, het wordt niet echt gewaardeerd, simpelweg omdat dat irritant is.
Met een halve topictitel weet niemand meteen wat je bedoelt, en het kan heel wat irritatie opwekken als dat dag in dag uit gebeurt. Begin je topictitel met bijvoorbeeld [Photoshop] of [DHTML]. Zet er dan ook meteen de kern van je vraag bij, want met "[Illustrator] Hoe moet dit?" schieten we ook niet veel op. Een goede topictitel is het halve werk.

Openingspost
De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast! Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat je laat merken dat je al flink bezig bent geweest, en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren.
veel plezier verder hier :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Even zoeken op "javascript password beveiliging" of iets dergelijks had je in W&G ook een hele berg opgeleverd :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.