1 jaar vs. 2 jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 13:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ik wil graag door middel van deze topic de discussie opzetten over de voordelen en/of nadelen van een 1 jarig of 2 jarig abonnement i.c.m een GSM.

Persoonlijk gezien heb ik geen probleem met 2 jaar en daar heb ik de volgende redenen voor:

- In deze periode van tijd waar we ons nu in bevinden qua telecomunnicatie, worden er regelmatig door verschillende providers wijzigingen uitgevoerd.
Als een provider een wijziging doorvoerd die vermeld staan in de algemene abonnementsvoorwaarde, heeft de klant het recht om zijn contract per direct kostenloos te verbreken.

- Bij elke provider kan je je bestaande contract met 1 of 2 jaar verlengen.
meestal kan dit al vrij vroeg voor dat het huidige abonnement is afgelopen.
dat kan varieren tussen 3 mnd. t/m 6 mnd. van te voren

- Je gewoon een goede (relatief nieuwe) telefoon moet kopen waar je een poos mee vooruit kan.
bv. dat je op dit moment geen nokia 3310 ga kopen.

- tegenwoordig goede verzekeringen voor een toestelletje kan uitkiezen

Dit zijn mijn redenen waarom ik 2 jaar geen probleem vind.

Graag hoor ik van jullie waarom jullie een 2 jarige abonnnement wel of juist geen probleem vinden?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

zet er de volgende keer even bij dat je het hebt over je gsm aub

Half in je verhaal heb je het over een gsm telefoon en daardoor wist ik pas dat je het hebt over een gsm-abbonement

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
volgens mij ligt dit echt aan jou!!

waar denk je anders dat je moet gaan twijfelen i.v.m een 1jr of 2jr. abo`tje

-

Verwijderd

ginz2002 schreef op 06 oktober 2002 @ 01:03:
volgens mij ligt dit echt aan jou!!

waar denk je anders dat je moet gaan twijfelen i.v.m een 1jr of 2jr. abo`tje
ja of je meldt het gewoon even. 'internet & telefonie' en jij vind het logisch dat het over een gsm abbo moet gaan? zet het even in je post bijvoorbeeld.

ik zie zelf de nadelen van 2-jarig tov 1-jarig niet in als het een weloverwogen keuze is, maw: je weet dat het abbo wat je kiest past bij je belgedrag en de kosten wil je wel 2 jaar lang dekken. Enige voordeel van 1-jarig lijkt me dat je om het jaar een cheap-ass mobieltje erbij kan krijgen..

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 01:06:
[...]

ja of je meldt het gewoon even. 'internet & telefonie' en jij vind het logisch dat het over een gsm abbo moet gaan? zet het even in je post bijvoorbeeld.
oke, misschien had ik het er beter bij kunnen zetten maar een beetje logisch denken is voor jullie hoop ik geen probleem.

-

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Wat ik het nadeel van een 2-jarig abonement vind, is dat de prijzen per maand niet eens zoveel lager zijn. Naja dit zeg ik niet op basis van uitgebreid onderzoek, maar dit is de indruk die ik krijg.

Ik vind dit vreemd, omdat je voor je abo hoofdzakelijk je mobiel terug betaald, en dan zouden de maandelijkse kosten voor een 2 jarig abo toch zeker een stuk lager moeten liggen dan bij een 1 jarig abonement.

iRacing Profiel

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
StarTAC schreef op 06 oktober 2002 @ 01:12:
Wat ik het nadeel van een 2-jarig abonement vind, is dat de prijzen per maand niet eens zoveel lager zijn. Naja dit zeg ik niet op basis van uitgebreid onderzoek, maar dit is de indruk die ik krijg.

Ik vind dit vreemd, omdat je voor je abo hoofdzakelijk je mobiel terug betaald, en dan zouden de maandelijkse kosten voor een 2 jarig abo toch zeker een stuk lager moeten liggen dan bij een 1 jarig abonement.
Je maand bedrag is niet lager, je toestel wordt goedkoper.

Je krijg dus van de provider een hogere korting op het aan te schaffen toestel

-

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
even een quote van mijzelf uit het andere topic:
StanTheMan schreef op 05 oktober 2002 @ 00:15:
ach ja, die 2 jarige abo's.., is helemaal niet zo voordelig als het lijkt.

ik sluit over een jaar gewoon een leuke cash deal af, als m'n telefoon (t68i) me nog bevalt, heb ik hem uiteindelijk ook voor niets.. maar toch heb ik dan ook de vrijheid om na een jaar te beslissen wat ik wil en met een beetje mazzel (je weet nooit wat ze doen) krijg ik zelf geld toe.

Zo heb ik 2 jaar met een 6210 gedaan, die ik in november 2000 gekocht had met 1-jarig dutchtone allin45(gulden) en Fl 184,95 voor de foon, en het jaar erna 1 jaar telfort 120 (fl40) gratis. Omgerekend heb ik dus eigenlijk ruim 200 gulden toe gekregen(!) voor een telefoon die los fl 900 kostte (in november 2000). Dit met een abonnement dat gemiddeld 20 euro per maand kostte. Leuke is ook dat ze door een fout bij de phone house mij per ongeluk 3 jaar garantie hebben gegeven (was eigenlijk net afgeschaft), nu heb ik net m'n 6210 weer terug na een reparatie met een nieuwe display en software)
in mijn ogen is zo'n 2 jarig abonnement afsluiten dus niet echt gunstig. Je bent juist voordeliger uit met een 1-jarig abonnement, maar je moet na één jaar dan wel meteen slim handelen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
oke dat is waar, maar als je een wel overwogen keuze maak (`k wacht namelijk op de SE P800) vindt ik het geen probleem om er 2jr. aan vast te zitten.

Ik heb nu een T39m en ben er nog steeds elke dag blij mee :*)

Dus als ik binnenkort de P800 in mijn handen heb dan verleng ik `m gewoon voor 2 jaar (moet je natuurlijk niet met de 7650 doen, die ben je over 2mnd. al weer zat |:( )

-

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
ginz2002 schreef op 06 oktober 2002 @ 01:37:
oke dat is waar, maar als je een wel overwogen keuze maak (`k wacht namelijk op de SE P800) vindt ik het geen probleem om er 2jr. aan vast te zitten.

Ik heb nu een T39m en ben er nog steeds elke dag blij mee :*)

Dus als ik binnenkort de P800 in mijn handen heb dan verleng ik `m gewoon voor 2 jaar (moet je natuurlijk niet met de 7650 doen, die ben je over 2mnd. al weer zat |:(. dit is mijn mening, please respect. )
Hum,.... 8)7 foutje

-

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1 jaar. In februari moet ik weer gaan verlengen en als je ziet wat de verschillen zijn tussen alle telefoons van de laatste 4jaar dan merk je dat de verschillen te groot zijn om 2 jaar met dezelfde mobiel te lopen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

The Dolf schreef op 27 oktober 2002 @ 01:24:
1 jaar. In februari moet ik weer gaan verlengen en als je ziet wat de verschillen zijn tussen alle telefoons van de laatste 4jaar dan merk je dat de verschillen te groot zijn om 2 jaar met dezelfde mobiel te lopen
Vind ik niet ik heb net mijn abbonement 2 jaar verlengd icm een motorola T720.
Die kan best 2 jaar mee (4096 kleuren scherm,gprs,pop3 email,java games en apps)

Ik hecht niet zo'n waarde aan een ingebouwde digicam die kut kwaliteit bied of een scherm met 65000 kleuren, of zo'n microsoft phone met msn enzo erop.
En het is niet alsof UMTS ineens gaat doorbreken of dat een gsm ineens super handige dingen erbij gaat krijgen.

Ik bedoel als je markt in de gaten wilt houden betekend dat dat je elke 6 maand weer een nieuwe gsm van 500+ euro kan gaan aanschaffen wat gewoon zonde is voor dat beetje extra aan funcies.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 14:18

lordsnow

I know nothing

Toen ik de "1 jaar of 2 jaar" link las op t.net frontpage, moest ik gelijk denken aan de onduidelijkheid (bij sommige mensen) betreft garantie op HD's.

Anyways.. ik wil helemaal geen langdurig abo. - gewoon een mobieltje kopen, en die dan overal kunnen gebruiken.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
The Dolf schreef op 27 oktober 2002 @ 01:24:
Bij Vodafone kan je bijv. al 6 maanden voor het einden van je contract, ja contract verlengen.
Dus het is geen 2 jaar maar 1,5 jaar

-

Verwijderd

Fout! Je kunt dan alvast verlengen en een nieuw toestel met korting uitzoeken, maar de verlenging gaat pas in na het verlopen van het originele abo.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Ik heb tot nu toe altijd 1 jaar abo genomen, als ik nu een nieuw abo neem (als de P800 uit is) laat ik het afhangen van de toestelkorting (en eventuele andere voordelen) of ik een 2 of 1 jaar contract neem. Voor 50 euro ofzo doe ik gewoon 1 jaar, ze moeten toch wel met ongeveer een half jaar abo gratis komen (bij een Vodafoon 180 dus ongeveer 150 - 200 euro aan kortingen tov 1 jarig) wil ik 2 ipv 1 jaar nemen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:58:
Fout! :? Je kunt dan alvast verlengen en een nieuw toestel met korting uitzoeken, maar de verlenging gaat pas in na het verlopen van het originele abo.
ja, maar dan mag je dus wel de nieuwe telefoon meenemen.

-

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21

Zjemm

...

ik sta voor de zelfde vraag 1 of 2 jaar abbo.

ik heb nu een "BEN VAAk" abbo die ik met een jaar kan verlengen.
of ik kan een 2 jarig KPN profile 30 abbo nemen.
allebij icm samsung t100

BEN VAAK verlengen met 1 jaar = 12 * 22.50 = 270.-
samsung t100 = 220.-
------------------
totaal = 490.- euro

of

KPN Profile 30 euro 2 jaar = 24 * 30 = 720.- euro (inc toestel)

kpn = dus eigelijk 360 euro per jaar.

maar dan zit je wel 2 jaar vast aan een abbo.
stel er komen straks goedkope abbo's omdat alle subsidie van de toestellen af gaat ( zie O2) zit je met een 2 jarig abbo.

dus wat is wijzer????????

opensecure.nl

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb nooit interesse gehad in een tweejarig abo. Ik weet gewoon dat er een jaar later telefoons op de markt zijn die ik het opwaarderen waard vind. Ik betaal liever iets meer voor een toestel bij een éénjarig abonnement en dat ik zekerheid heb dat ik me het jaar daarna niet genaaid voel, dan dat ik snel het goedkoopste wil en vervolgens met de gebakken peren zit. Als het om wasmachines ging is het een ander verhaal :+ Maar in de telecombranche gaan de ontwikkelingen gewoon veel en veel te snel

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Ik heb ook een abbo voor 2 jaar. Ik wacht gewoon tot dat Ben de tarieven o.i.d gaat wijzigen. Dan neem ik weer een nieuwe met een andere telefoon.

Die Ericsson T39m verkoop ik wel weer door :P

• M_de_Hilg
  • Niet online
Was wel blij dat ik een één jarig abo had, want na iets langer dan een jaar overleed mijn tel (Siemens S35). Dan kun je wel je abo bij Ben verlengen en er een telefoon bij krijgen voor een "gereduceerd bedrag". Echter heb je dan niet echt een vergelijkbaar toestel. Voor een vergelijkbaar toestel moest ik toen 150 euro bijbetalen en dat is nog meer als dat ik voor de s35 moest bijbetalen bij het afsluiten van dit abonnement. Heb dus een nieuw abo genomen inclusief toestel. Dus in dit geval mazzel dat ik maar voor één jaar vast zat aan Ben.

• The Dolf
  • Niet online
ginz2002 schreef op 27 oktober 2002 @ 18:38:
[...]

ja, maar dan mag je dus wel de nieuwe telefoon meenemen.
Kan me niet voorstellen. Want dan zou je na 6 jaar al 4 nieuwe telefoons kunnen krijgen ipv van 3.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik was altijd tegen 2-jarige abo's. Maar nu de KPN de meesterlijke actie heeft waarbij je in feite door het afsluiten van een 2 jarig abo een T68i voor minder dan 200 pleuro kunt krijgen, ben ik helemaal om!

T68i gratis bij 2 jarig KPN premium abo!

De totale kosten over twee jaar gezien zijn dus in totaal minder dan 200 pleuro!

Tja, dan maakt het mij niet uit dat het 2 jarig is, ik zie het gewoon als hele gunstige afbetalingsregeling. Ik heb nog niet zo'n goede actie gezien icm met 1 jarige abo's.
Verder kun je zoals de topicstarter eigenlijk al zei het abo ook nog enes opzeggen, als er binnen 2 jaar een tariefswijziging is. Dus als die oo nog eens komt ben ik nog goedkoper uit.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mijn ervaring is dat de extra korting die je krijgt voor een 2jarig contract tov een 1jarig contract (meestal iets van 50 euro ofzo) niet de moeite waard is. Meestal ben je goedkoper uit als je na 1 jaar contractverlenging afsluit of ergens een gratis/ goedkoop losabbo neemt. Bovendien heb je dan de vrijheid om van provider te wisselen mocht die niet bevallen (je zal maar net verhuizen en in een blinde vlek van je provider zitten en dan nog 1,5 jaar moeten betalen..).

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
The Dolf schreef op 28 oktober 2002 @ 11:19:
[...]

Kan me niet voorstellen. Want dan zou je na 6 jaar al 4 nieuwe telefoons kunnen krijgen ipv van 3.
Stel:

1-1-2000 schaf je een abo met een mobiel aan, dan mag je op 1-7-2001 je contract al verlengen met 1 of 2 jaar.
Stel je verleng je contract met 2 jaar dan gaat die verlenging in op 1-1-2002 maar, je mag je toestel al op 1-7-2001 meenemen.
Dus zit je er aan vast tot 1-1-2004.
Dat betekend weer dat je je contract voor de 2de keer weer voor 2 jaar kan verlengen op 1-7-2003

beetje rommelig :? maar het klopt wel!!!

-

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Ik ben na een maand altijd m'n toestel al zat... :) Zit nu al aan m'n 11e toestel.... :S
Pagina: 1