Toon posts:

[SUN] quad fast ethernet kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezien hier veel unix pino's rond lezen leek het mij beter hier de vraag neer te deponeren.

In het in mijn ultra 10 een quad fast ethernet kaart.

Kan ik deze kaart ook in bv een x86 linux cq windows systeem plaatsen of is deze puur voor sun gemaakt cq sparc.

iemand een id ...

Want als ik het probeer en hij gaat naar god dan is het heel erg zonde ..

;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Is hij PCI/EISA of SBUS? Als het SBUS is kun je het vergeten in niet-sun dozen, als het PCI of EISA is, zou het misschien kunnen werken (geen idee). Ik weet wel dat PCI kaarten voor Sun dozen een openprom extensie nodig hebben, anders werken ze niet. Het zou kunnen dat die extensie ervoor zorgt dat ze in i386 systemen werken.

Maar wrom wil je dat eigenlijk? Een PCI 100 mbit kaartje kun je voor 20 of 30 euro al hebben... Sun 100 MBit kaarten zijn een stuk duurder. Lijkt me zonde dan om die kaart in een i386 systeem te douwen.

Verwijderd

Nee, dat gaat uberhaupt niet werken, al lijkt het zo op het eerste gezicht het zelfde als b.v. mischien een standaard PCI kaartje, het verschilt wel degelijk van PC hardware ;)

Dus als je de boel richting god zou willen helpen in je PC moet je hem vooral plaatsen })

Verwijderd

Topicstarter
hmmm was ik al bang voor het lijkt gewoon een pci slot maar de 1 is x86 en de ander sparc dus leek me al niet te gaan werken.

Maar werkt goed in sun dus komt goed kaartje koste me € 250,-

Verwijderd

gaat niet werken, in feite is die kaart een soortement van sbus onboard (correct me if i'm wrong) en gaat die via een sbus -> pci bridge naar het mobo. Onder lnx word de kaart wel herkend, maar werkt ie verder niet, omdat er geen driver is voor die bridge (weet niet of solaris x86 die kaart wel ondersteund)

Verwijderd

Solaris voor x86 ondersteund die kaart ook niet, omdat je dan nog steeds met compleet ander soortige hardware zit ;)

Je zal die kaart toch echt in een Sun machine moeten installeren wil je er wat er aan hebben >:)

En dan nog een klein voorbeeldje 8)

Als je die dimms bekijkt die in die Suns zitten, die lijken heel erg veel op standaard dimms die in een PC zitten, echter in een Sun machine werken ze op 5volt, en in een PC naar ik meen op 3,3 volt ;)
Pagina: 1