Beeld niet meer stabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Topicstarter
Sinds vandaag is mijn monitor beeld niet meer stabiel het gaat omhoog (hele scherm) en omlaag, of het wordt groter/kleiner.

Waar moet ik dit het eerst in zoeken video kaart of monitor ?

Video kaart nvidia Geforce 3 ti 500
Monitor vision master 451 pro

Vroeger wel de bekende probs gehad (dansende letters ed) maar dit nooit, waneer je de geometrie opnieuw instelt is het 5 min later al weer waardeloos beeld beweegt ook constant rustig omhoog/omlaag.

What if this weren't a hypothetical question?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je zware magnetische velden in de buurt staan? Boxen enzo, zet die eens weg dan, het kan zijn dat je magnetische afscherming van je monitor raar begint te doen. Degauss em eens. Dat helpt misschien ook wel

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Trek Y11

Trek Y11

Eat my shorts

Topicstarter
Alles gedaan degaus, boxen staan ver weg maakt allemaal niets uit.

Verwijderd

Ik heb last van een soortgelijk probleem:

Sinds een of 2 dag valt het me op dat mijn monitor regelmatig in de breedte een paar millimeter 'samentrekt', waarna hij weer terugspringt naar de ingestelde afmetingen. Ik vermoedde dat het misschien aan mijn videokaart (ATI 9000 Pro) zou liggen, maar nu ik zojuist mijn oude ATI Rage 128 in de computer stak, blijkt het probleem er nog steeds te zijn. Mijn monitor is trouwens een 2 jaar oude 17" van Laser, met chassisnummer 712B. Degaussen helpt niet, en er staan ook geen magneten o.i.d. in de buurt van de monitor.

Nu vraag ik mij 2 dingen af:

1. de monitor vertoont deze 'samentrekkingen' bij 2 verschillende (ATI) grafische kaarten; is het nu definitief een monitorprobleem, of kan het ook nog altijd ergens anders aan liggen?

2. kan dit 'monitor-probleem' ook de oorzaak zijn van de vele crashes die ik de laatste tijd heb gehad (dat mijn monitor in de sleepmode springt, en de computer vastzit)?

Kan iemand helpen?

• Trek Y11

Trek Y11

Eat my shorts

Topicstarter
Ik ga proberen mijn monitor op de laptop aan te sluiten, als het dan nog voorkomt lijkt me het een monitor probleem.

Laptop heb ik op mijn werk laten staan dus wachten tot maandag :(

Ben wel een beetje bang voor de service van IIyama......

(Net op andere laptop getest en zelfde probleem monitor kaput !)

Verwijderd

Service van IIyama hield vorig jaar bij mijn ouders in dat ze een bruiktoestel (van hetzelfde type) als tijdelijke vervanging kregen totdat hun eigen gemaakt was. Ze komen wel gewoon je monitor ophalen en weer brengen als hij gemaakt is.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Veranderingen in de beeldgrootte kunnen nimmer het gevolg zijn van fouten in de videokaart. Het ligt altijd aan de monitor.

Verwijderd

polaris schreef op 06 oktober 2002 @ 19:24:
Veranderingen in de beeldgrootte kunnen nimmer het gevolg zijn van fouten in de videokaart. Het ligt altijd aan de monitor.
Okee, hieruit kan ik dus concluderen dat mijn monitor aan het heengaan is...

Nu vraag ik me nog wel steeds af of een monitor er nou voor kan zorgen dat je systeem crashed (door spanningswisseling in de monitor oid?).
Ik heb namelijk regelmatig last van crashes waarbij mijn monitor uitvalt (naar de sleepmode) en de CD-rom begint te zoeken (zoals tijdens het opstarten van de computer). Ik kan tijdens zo'n crash echter Windows niet meer ('blind') afsluiten met het toetsenbord ofzo. Het systeem reageert dan totaal niet meer.

Dit vindt overigens plaats met zowel een ATI 9000 als met een ATI Rage 128. Met de Rage 128 gebeurde het voorheen nooit, maar de laatste tijd wel

Kan dit soort crashes dan ook een neveneffect zijn van een monitor die niet meer deugt?

Verwijderd

polaris schreef op 06 oktober 2002 @ 19:24:
idd, kijk of je niet te oude monitor heb, kijk of je garantie heb, haal meer info van je monitor het kan ook zijn dat er 1 of andere kut driver heb zitten, verander die !
oja dit nog: ik had vroeger zelfde probleem, het kan ook aan je Herz liggen zetten die op 75 of op 80 of een andere,en probeer ckers andere drivers!!

Succes!! :7

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 19:58:
[...]

Okee, hieruit kan ik dus concluderen dat mijn monitor aan het heengaan is...

Nu vraag ik me nog wel steeds af of een monitor er nou voor kan zorgen dat je systeem crashed (door spanningswisseling in de monitor oid?).
Ik heb namelijk regelmatig last van crashes waarbij mijn monitor uitvalt (naar de sleepmode) en de CD-rom begint te zoeken (zoals tijdens het opstarten van de computer). Ik kan tijdens zo'n crash echter Windows niet meer ('blind') afsluiten met het toetsenbord ofzo. Het systeem reageert dan totaal niet meer.

Dit vindt overigens plaats met zowel een ATI 9000 als met een ATI Rage 128. Met de Rage 128 gebeurde het voorheen nooit, maar de laatste tijd wel

Kan dit soort crashes dan ook een neveneffect zijn van een monitor die niet meer deugt?
Misschien is er iets mis met je stroomvoorziening. Veranderingen in monitorbeeldgrootte kunnen daar ook een gevolg van zijn. Zo ook crashes of hangs..

Expanding the inexpandable

Pagina: 1