Nieuwe spellen halen te weinig fps

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008

• Fraak
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03-2025
He,

Ik heb een Amd Athlon XP 2000+ met 512 333 mhz ddr, Kt3 ultra mobo, 80 gb hd 7200 rpm en heb een gf4 ti 4600 128 ddr van leadtek.
Ik haal een benchmark van 11500 bij Madonoion en de spellen draaien best wel kut als ik bijv. Ut2003 (demo) speel dan heb ik vaak fps van 30 tot 20 en bij batteflield (full) draait het ook best wel kut. Ik heb alle drivers ook geod geintstalt en in de bios staat het ook allemaal wel goed. Oja en de cpu benchmark is ook goed ik haal 4900. Ja ik draai dan wel alles op max maar of ik nou alles op max of op low zet het scheelt geen reet in fps en Fsaa staat ook uit of terwijl Anti Analyzing. Ik heb al aan veel mensen gevraagt maar niemand heeft een oplossinge voor mij gevonden :'(:? :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die fps waardes bij UT2003 zijn niet zo vreemd hoor, is gewoon spel dat veel van de hardware vraagt. In welke resolutie probeer je het eigenlijk te draaien?

• Fraak
1280x1024 ehm als je naar systeem hebt gekeken en benchmarks dan zie je wel dat het gewoon MAKKELIJK zou moeten draaien maar doet het lange na niet en kheb nog niet eens veel bots maar 16 en zoals ik al zij het maakt niet uit of ik het nou hoog of laag zet de fps blijft het zelfde

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

dat is vrij zwaar hoor, UT2003 in 1280x1024 met 16 bots...
je moet niet denken dat dit spel zo goed draait als de oude UT :)

Verwijderd

Is het bij alle spellen het geval? En heb je veel programma's op de achtergrond draaien?

• Fraak
jah snap ik maar nog steeds een vriend van mij heeft zelfe alleen slechtere proccesor en draait bf met 64! bots alles max gewoon geen schokje aan de lucht

edit:
staat niks op de achtergrond aan ZELFS geen msn

• Fraak
anders moet je ook ff kijken naar mijn systeem :
Amd Athlon XP 2000+ met 512 333 mhz ddr, Kt3 ultra mobo, 80 gb hd 7200 rpm en heb een gf4 ti 4600 128 ddr van leadtek.

dat moet echt RUIM voldoende zijn hoor

• Pollewob
  • Niet online
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ook even ajb :)

Hoe lopen andere spellen dan? Zoals bijvoorbeeld Q3 of wat anders?

• Fraak
Q3 nooit gespeeld en sorry zal ik volgende x doen.
GTA3 draait wel goed met alles op zijn hoogst, maar Battlefield of UT2003 hoort echt helemaal goed te draaien.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dat "kut" en "geen reet" gedoe kan best anders... Geschreven woord blijft, weet je dat?

Verwijderd

Zet je V-Sync maar eens uit. Scheelt meestal wel een hoop fps.

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 22:45

Blaz0r

:)

UT2003 vol echt goed draaien met een ti4600 best lastig hoor, tis toch wel het zwaarste spel tot nu toe dusja niet teveel van verw88 als je het een goed wil draaien moet je op dit moment toch wel een 9700pro hebben. ut2003 = dx9 he dus zelf nu kan je met een zo'n radje ut2003 nog niet super draaien

Verwijderd

Ja dat V-Sync heb ik uit gezet, maar helpt niks. Oja BF draait ook heel slecht en bij een vriend die dezefdle pc als ik heb alleen dan een Amd Ahtlon XP 1800 gaat het nog super bij 64 bots bij mij bij 32 bots met alles op het lelijkst gaat het nog houterig. :?

Verwijderd

ach joh.. ik draai met mijn TB1400, Geforce 1 32SDRam, asus a7a 266, 512 sdram, maxtor 40gb het op standaard 800x600 heeel relax :D :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 02:08 . Reden: ghz = gb :|:|:|:| schuld=bier :| ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Dat "kut" en "geen reet" gedoe kan best anders... Geschreven woord blijft, weet je dat?
Een welkome afwisseling van het pure gelul van de meesten hier.
Met 16 bots en die resolutie EN alles op max mag je blij zijn met die framerate pal, die maat van jou zal wel enkele dingetjes af hebben staan, hetzij in het opties menu of in de ut2003.ini.
Zet deez misschien eens af;
trilinear filtering(opties)=> niet nodig in dit spel, de mipmaps valles sowieso niet op in ut2k3
anisotropic filtering (.ini)=>op 1 laten en uitzetten in je NVtweakprogsel ofzo
textureresolutie(opties)=> op maximum "high", hoger is futile met in het achterhoofd het feit dat fps>detail in een spel waar je normallgezien niet naar de muren staat de gapen.
decolayers=>off, grassprieten belemmeren het zicht onnodig.
dynamic lightning=> jammer dat het af moet, zo veel voor meer beeldjes
decals=> ze zuigen, laat maar af
Zo, met de rest nog op highest mis je niet veel meer dan daarnet, maar nu kan je tenminste fraggen, have fun.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
Fraak schreef op 06 oktober 2002 @ 00:42:
edit:
staat niks op de achtergrond aan ZELFS geen msn
WOEI! Nou dán weet ik het ook niet meer hoor :z :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ik speel op men P3 1gighz Geforce 3 Ti 200 512sdram op 1280x1024 nog wel goed :)
op 800x600 beter natuurlijk.. :+ spel rulezz :)

• Pollewob
  • Niet online
corpseflayer schreef op 06 oktober 2002 @ 02:05:
[...]

Een welkome afwisseling van het pure gelul van de meesten hier.

Toch niet zo heel erg welkom. Topicstarter, let idd op je taalgebruik :)

Verwijderd

misschien moet je de final versie eens probere.. dus die in de winkel ligt :P die draait beter dan de demo :)

• Ramon
owja zet je mem eens op 266 Mhz en zet dan je timings op turbo. Is bij mij sneller als op 333 Mhz.

Verwijderd

Nah dat laden is bij mij geen probleem ik laad iedereen eruit nog niemand heb ik sneller zien laden dan mij, dus dat laat ik mooi staan. Maar het ligt missichen aan de demo maar Battlefield1942 loopt ook voor geen meter terwijl, wat ik al eerder heb gezegt een vriend van mij dezelfde pc heeft alleen een slechtere benchmark en die heeft 64 bots en nooit 1 schokje aan de lucht en ik alles op het lelijkst bij bf nog steeds schokkerig. Maar of ik alles nou op zijn laagst of hoogst zet ik blijf even hoge fps hebben alsof die het makkelijk kan maar er een rem opzit, vaag hoor.

Verwijderd

Heb je misschien je virtual memory uit staan?
Of probeer je AGP file size in je bios eens te verhogen.

Verwijderd

Die staat al op 256 en virtual memory das toch die wisselbare schijf ofzo, daar weet ik niet zo veel vanaf.

• Fraak
schijf kdenk bestand op je intern geheugen maar ik weet er ook zga niks van af dus dat schild weer

Verwijderd

Hoe loopt Bf of Ut dan bij jou MartijnO???

Verwijderd

Ja je moet wel ff goede zinnen schrijven jochi, je begint een zin met een HOOFDLETTER en eindigt met een ................

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13
wazig,.... topic begint met Fraak... en later loopt het gesprek over met SupurityShadow1...
terwijl dit dezelfde persoon lijkt te zijn.. (of ben ik nou te erg van et pad?)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Kun je nog meer games proberen, voor de zekerheid? Ik had eens een nieuwe vidkaart getest, en net de 2 games waarmee ik wou testen waren niet goed geschikt voor die kaart.

Probeer GTA3 eens, op 1024*786@32bit kleur met Trails aan, dat zou soepel moeten draaien. Als dat ook niet lekker gaat zoeken we verder..

Btw, welk OS draai je?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Fraak
ehm nou is een lang verhaal maar we zijn niet hetzelfde persoon we wonen vlak bij elkaar in de buurt en we zijn net allebij ff ingeschreven en eerst met 1 acc naam maar nu bijde apart (duidelijker?) zal wel niet maarjah.

kzit trouwens niet op school sup dus boeie of ik nou niet of wel goed schrijf zolang het maar leesbaar is toch??....
dat dacht ik al idd

Verwijderd

Nou GTA3 draait pefecto maar BF en UT draaien niet goed en dat moet wel hoor :'(

• Ramon
ja idd maar dan moet het wel leesbaar zijn ja........

en een paar komma's of punten kunnen ook geen kwaad.

Verwijderd

Fraak je zit wel op school en je doet keihard je best maar je snapt gewoon niks, heel simpel, toch?? :O

• Pollewob
  • Niet online
kzit trouwens niet op school sup dus boeie of ik nou niet of wel goed schrijf zolang het maar leesbaar is toch??....
dat dacht ik al idd
Dat boeit ja lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) maar eens. En dit topic loopt op niets uit, behalve dan een soort van slowchat.

Je kan proberen een andere detonator driver te gebruiken, andere via driver of misschien het spel even opnieuw installeren. Misschien dat je met de Faq van het spel (Verwijderd in "Gamefaqs. Update 5.10.2002: BF1942.") een oplossing kan vinden. Mocht het nou echt niet lukken dan kan je, nadat je * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * nog eens goed hebt gelezen, een ander topic openen (volgens de aanwijzingen in die Faq dus).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.