asus P4B533 + P IV 2,53 hulp aub

Pagina: 1
Acties:

• rapido_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Vandaag voor een vriend dit mobo + proc geinstalleerd plus 512 mb pc2100 geheugen alles nieuw, nadat hij zo snugger was geweest om zijn ouwe proc 1.7 er gewoon af te trekken zonder te ontgrendelen en er daarna weer op te forceren...resultaat...doorgebrand.

Alles is nu prima installed, alles wordt goed herkend..enkel krijgen we met geen mogelijkheid Win XP erop geinstalleerd...
We hebben nu drie versie's geprobeerd..
Win XP home legaal (gekocht dus geen oem)
Win xp pro nl
win xp pro UK

bij alle drie stopt de installatie op 20% en kan hij bepaalde .dll bestanden niet kopieeren.
C schijf iedere keer geformateerd, maar niks mag baten....
alle kaarten eruit behalve de videokaart...
Win 98 SE installeerd hij overigens zonder enig probleem....
Maar een upgrade is daarna niet mogelijk aangezien hij dan weer bij 20% stopt.

Nu staat er op de website van asus " http://usa.asus.com/mb/socket478/p4b533/overview.htm "
dat dit moederboard processoren tot 2.2 gig accepteerd, zou dit het euvel kunnen zijn, of is het een totaal ander probleem in de zin van;

-verrot moederbord
-verrotte proc
-verrot geheugen
-iets anders :?

zou fijn zijn als iemand wat hulp kon bieden......

Life is like Windows...you never know when it's gonna crash......

Verwijderd

Twee mogelijke oplossingen.

1) De HDD heeft bad clusters.
2) De CD kan niet gelezen worden.

Meest logische lijkt mij dat de cd speler niet goed functioneert of geen goed werkende driver tot zijn beschikking heeft en dat daardoor de installatie steeds blijft hangen. Probeer dus eens 2 partities op de HDD aan te brengen en kopieer de inhoud van de cd naar een partitie en installeer vanaf daar en zie wat er gebeurd.

Probleem is dat na zo'n actie zo'n beetje alles en niets kapot kan zijn. begin dus met het meest logische en makkelijkste te herstellen en werk vandaar uit terug. begin dus met de software, de lezer, de HDD, geheugen, etc.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

En als je het probeert met de default/failsafe-instelling van het BIOS? Wellicht dat anders je geheugen brak is. Dit kun je met memtest86 testen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• rapido_
Thnx voor snelle reply ;)

HDD's heb ik gechecked met Maxtor proggie...geen fouten
Heb er drie verschillende cd rewriters en dvd spelers aan gehangen...

Bios is ook in default opgestart..
Blijft op dit moment het geheugen over, deze zal ik morgen gaan testen met memtest ( thnx daarvoor was ik kwijt ;)

Alle overige geniale ideeen blijven welkom ;)

Verwijderd

Kan er heel kort over zijn, er is iets met het geheugen. Heb het zelf ook gehad. Kan zijn dat het oem geheugen is? Ik heb zelf toen Samsung geheugen geprobeerd en weg was het probleem. Okay het lijkt alsof het aan de CD speler ligt, had ik ook als eerste aan gedacht, maar er gaat iets fout bij het copieeren omdat het moederbord niet volledig overweg kan met het geheugen.

• rapido_
O.K mensen helemaal top......heb net memtest gedraid en idd...428.907 fouten en alle fouten bevinden zich tussen de range 256 en 286 mb van het geheugen....

Heb net de eigenaar ook nog effe gebeld die was toch enigszins gerustgesteld...en zijn vrouw ook :p vanwege de kosten van zijn onhandige geintje :D

Dus maandag maar effe nieuw geheugen halen......keep you posted en thnx voor de snelle hulp ;)

Verwijderd

hèhè wat een kluns, dan heeft hij trouwens hard aan die cooler moeten trekken om hem er vanaf te krijgen hihi, leg eens uit....socket uit het mama plankje getrokken ofzo?
1 ding is een geluk, hij heeft weer een snelle nieuwe pceeetje en jij hebt er nu een hele goede vriend bij :)

Verwijderd

probeer anders een een andere windows ? 2000? 98SE ?

edit:
khad nog niet verder gelezen, sorry!!! :) :)

• rapido_
Nog even een snelle vraag :D
Moet je nou op dit mobo OOK het 4 pins 12V blokje aansluiten??
De een zegt van wel en de ander weer niet.....nu weet ik het niet meer :/
Thnx ;)

• 3dfx
  • Niet online
Als je een P4-voeding hebt (dus met zo'n 4-kante/4-aderige connector) hoef je alleen die aan te sluiten (+ de normale ATX-connector natuurlijk :P).

Heb je geen P4-voeding, dan moet je zo'n platte molex (HDD/CDROM) power connector erop prikken.

Maar iig niet alletwee tegelijk als je een P4-voeding hebt...

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
waarom niet allebei? heb ik wel...

• rapido_
K thnx.....
D8 al wat lullen ze nou...het zit er tog niet voor niks op :/

• rapido_
Even een update....
Vandaag geheugen terug gebracht en mijn memtest diskie mee genomen....nog twee geteste banken verrot :(

Toen hebben ze hem voor hetzelfde geld Kingston gegeven..en deze werkt prima...
Thuis gekomen alles geinstalleerd, en hij draait als een zonnetje.....

Die "sukkel" :p gebeld...en heb nog nooit iemand aan de tel gehad die zo blij was....

Mag ik iedereen hartelijk bedanken voor zijn input...hope to return the favor some day!!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En dat grote blok voor de voeding dan? Ik doe die er iig altijd op bij een P4 en de 4-aderige connector ook.

Zelf heb ik een Athlon XP 1800+, moet ik daar dan ook een Molex op het mobo doen?
Pagina: 1