Toon posts:

ipod batterij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me rot gezocht naar informatie hierover maar kan niks vinden..

Ik heb op de site gevonden dat er een vaste batterij/accupack inzit. Maar nu is mijn vraag wat is de levensduur van dat kreng? En is die ook nog zonder zo'n ipod te slopen te vervangen als die na 2 jaar overleden is? Ik vind dit namelijk best een belangrijk punt bij de aanschaf van een nieuw spelertje, omdat ik eerst een leuke MD speler had met een accu die is inmiddels overleden en nu loopt ie op een enkele batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14
Ipod is bijna niet eigenhandig makkelijk uit elkaar te halen zonder te beschadigen. D'r is net een review van op www.tomshardware.com .
ik denk dat je er vanuit mag gaan van een levensduur van vijf jaar voor je Ipod staat er ergens in die review. Dat moet dan ook voor die accu opgaan. Het is trouwens een accu door sony gefabriceerd en moet ook los te krijgen zijn (alleen enorm lastig buiten apple om).

Of die accu ook vijf jaar mee gaat durf ik niet te zeggen. Volgens mij was het een geavanceerde versie van Lithium-ion en die gaan zeker wel drie jaar mee tenzij je een slecht exemplaar treft. Vraag eens naar de garantievoorwaarden en kijk of er een uitzondering gemaakt wordt voor de accu. Bij laptops heb je regelmatig een beperkte garantie van 6 maanden. Echter is bij de Ipod de accu vast en niet makkelijk verwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 12-10 11:00
Normaal gesproken zijn die dingen 1000x opteladen (waarvan 500 met 20% verlies), dus reken maar uit hoeveel uur je p/d wil luisten (volle batterij gaat 10uur mee). LioN loopt bijna niet leeg dus daar hoef weinig rekening mee tehouden. Als je hem elke dag een uurtje gebruikt zou hij theoretisch ongeveer 25 jaar mee moeten gaan.

Ook al lijkt me dat wat overdreven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:54
de ipod batterij is een lithium-polymer batterij. zou flink lang mee moeten gaan dus.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HermeS schreef op 07 oktober 2002 @ 10:08:
LioN loopt bijna niet leeg dus daar hoef weinig rekening mee tehouden. Als je hem elke dag een uurtje gebruikt zou hij theoretisch ongeveer 25 jaar mee moeten gaan.

Ook al lijkt me dat wat overdreven :).
In de handleiding staat anders duidelijk dat het apparaat na 3 weken ongeveer toch opnieuw opgeladen moet worden. Waarschijnlijk omdat er toch stroom weglekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Laatst online: 12-10 11:00
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 15:05:
[...]

In de handleiding staat anders duidelijk dat het apparaat na 3 weken ongeveer toch opnieuw opgeladen moet worden. Waarschijnlijk omdat er toch stroom weglekt....
Als apple een standby functie erin gebouwed, zodat hij bijv veel sneller tegebruiken is dan wel ja. Maar dat is opzich geen eigenschap van Lion (heb het zelfde prob met mijn Laptop welke vaak leeg is als ik hem wil gebruiken omdat ik hem dan in hibernate heb gezet ipv uit), maar meer van Apple ;) , maar dat dan gaat de leeftijd inderdaad wel flink naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..misschien staat dit vast wel ergens maar wat is de standaard duur van een volledig geladen ipod ? heb er een overgenomen van iemand maar die is na 5 albums al helemaal leeg.. klopt dat of is de batterij niet goed meer ?

want vervangen blijkt wel een optie maar is wel een kostbare (als je hem via inet laat bezorgen) en redelijk risky operatie..

op de site van apple staat tot 12 uur.. maar in dat geval zal het niet kloppen .. want zolang gaat die nooit mee.. kan iemand me meer vertellen ?

Thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een 4e generatie iPod kan inderdaad, heb het zelf getest, meer dan 12 uur met de accu doen. Mits je displayverlichting uit laat en alleen maar continu achter elkaar speelt.

Een 3e generatie iPod kan zo'n 8 uur spelen en de oudere weer zo'n 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ipod 2.2

dus een 20 gig ipod.. een oude.
(deze dus http://www.clanmacgaming....images/ipod/ipod_buds.jpg)

maar die zou dus 10 uur moeten kunnen ?
dan is batterij dus inderdaad dus oud en moe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee 8 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dus is het nog kort dus.. 5 albums en leger dan leeg..

heb ondertussen ook al een aantal posts gezien met tips - over compleet leeg laten spelen en dan weer laden etc..

oh btw - wat ook raar is.. ik laad mijn ipod op.. hij is helemaal vol.. charged staat er.. Dan haal ik hem van de lader af.. en doe hem er gelijk weer op.. en HOP hij gaat weer uren lang laden.. klopt dat ? is dat altijd ? of toch iets mis met de batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
nee dan ontlaadt ie 'm een stukje en gaat er weer bijladen. Of het is niet zo'n intelligent apparaatje en laadt op basis van tijd in plaats van batterijstatus. Dit kan resulteren in een ontploffende ipod dus doe maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

GT > APL :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

GRRRRR.

46 resultaten(!)

Weer dat gezannik over de batterijlevensduur (niet te verwarren met speeltijd)
Hoeveel 100.000-en iPod's zijn er verkocht?
En hoeveel mensen hadden er last van?
3....

NOFI, maar er is echt genoeg over te vinden/ zoeken.

En......
Je koopt de iPod voor 3 jaar (daarna is deze economisch afgeschreven)
De accu moet het dan ook 3 jaar vol houden, als deze dan oververhoopt defect gaat.
(het blijf electronica) , zal Apple een aanbod moeten doen om voor een reduceerde prijs de accu te vervangen.
Dit kost geld, omdat je gelijk de levensduur van je iPod verlengt.
(dus dan het is het redelijk)
De kosten van de vervanging waren voor de Amerikanen 150 dollar, maar wij hebben het geluk van consumenten recht in europa.
Hier zal je max 100 euro kwijt zijn.
(gok ik)

[ Voor 47% gewijzigd door weeraanmelden op 08-11-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodan :)

nou sorry hoor.. ik open teminste niet een nwe thread hm ?

maar goed ik heb hem niet nieuw gekocht.. maar overgenomen.. dus vandaar mijn vraag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondska: Als je de stekker eruit en weer instopt zal de iPod overgaan op "druppel" laadmode. Dat is normaal. Trouwens als de iPod zegt dat ie geladen is en je laat hem in het stopcontact zal hij ook "druppel" blijven laden. Hij laat het schermpje geladen zien omdat de batterij vol genoeg is.

Voor de rest: Je kan voor de 1ste en 2de generatie iPods vervangings batterijen krijgen die zelfs 20 uur meegaan! Voor de 3G en mini batterijen die 30% krachtiger zijn. Gewoon hier in nederland te bestellen bij www.ipodreparatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Vind ik lief dat je dat zegt, maar toch is het (ik hoop dat je dat snapt) botweg spammen :) Kun je alsjeblieft je post editten?
Pagina: 1