[WinXP] "Slowdowns" in games*

Pagina: 1
Acties:

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik heb volgende config

xp 1800 +
512 DDr
Geforce 4 TI 4200
SB Live!

Nu tijdens het spelen van alle games krijg ik "slowdowns". Dus het spel draait goed en dan effe niet en draait terug goed en zo gaat het voort.

Er wordt ook constant geschreven naar mijn HD, mss dat dit er iets mee te maken heeft?

Hoe kan ik dit oplossen, heb al vanalles geprobbed? :?

Tia!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RumanoVVV, wil je een goede topictitel bedenken, en deze hier posten?
De topictitel die je nu hebt zegt niet zo veel.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

• RumaNoV
Sorry, was blijkbaar iets te vlug met posten. Hoe kan ik die titel nog veranderen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RumanoVVV schreef op 05 oktober 2002 @ 23:47:
Sorry, was blijkbaar iets te vlug met posten. Hoe kan ik die titel nog veranderen?

Even je post editen en zeggen welke titel je wilt hebben, dan pas ik het aan.

• RumaNoV
Bedankt en sorry voor het ongemak!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Ik had van de week precies hetzelfde probleem. Na wat onderzoek bleek SP1 de boosdoener. Deze zorgde namelijk voor 59% cpu usage bij HD gebruik.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Ja okee wel allemaal leuke en aardig dat zijn topictitel niet goed is en zo, maar HOE los je het probleem waar hij het over heeft nou op ? ? :?

Zorgt SP1 er echt voor dat XP in games trager wordt ? (ook al je hem slipstreamed zoals eerder als oplossing hier op het forum stondt)

Specs

Verwijderd

Virusje (bugbear? sinds 30-9) misschien die af en toe de payload van bepaalde programma's omhoog gooit

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Le_Freak ! schreef op 06 oktober 2002 @ 22:13:
Ja okee wel allemaal leuke en aardig dat zijn topictitel niet goed is en zo, maar HOE los je het probleem waar hij het over heeft nou op ? ? :?

Zorgt SP1 er echt voor dat XP in games trager wordt ? (ook al je hem slipstreamed zoals eerder als oplossing hier op het forum stondt)
Slipstream heb ik niet geprobeerd, maar ook met een verse win xp install met sp1 had ik dat probleem. Zonder SP1 draait het allemaal als een zonnetje.

• RumaNoV
Srry, mss is dit een domme vraag maar wat is slipstreamen en hoe doe ik het? :s

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:39

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Search gebruiken en FAQ lezen...

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RumanoVVV schreef op 06 oktober 2002 @ 23:11:
Srry, mss is dit een domme vraag maar wat is slipstreamen en hoe doe ik het? :s

[google=slipstream xp sp1]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

blackd schreef op 06 oktober 2002 @ 23:18:

[...]

[google=slipstream xp sp1]
uuh daar staat niet wat slipstreamen is maar een bepaalde procedure hoe je het uitvoerd, kan iemand in het kort toch uitleggen wat met SP1 aan de hand is en wat slipstreamen in het geval van games (schrijven naar HDD) oplost?

• gumkop
  • Laatst online: 06-08-2025
Dit probleem is al tig maal gevraagd, alleen herken jij het niet in deze hoedanigheid. Het probleem is je VIA chipset, zeker als je ook nog een SBLive hebt. Deze SBLive denkt namelijk functies aan te kunnen spreken die in PCI zijn gedefinieerd maar VIA nooit in de chipset heeft gestopt. Probeer in de history maar te zoeken op de PCI latency patch, deze zou het moeten oplossen.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eraserhead schreef op 07 oktober 2002 @ 16:23:
Deze SBLive denkt namelijk functies aan te kunnen spreken die in PCI zijn gedefinieerd maar VIA nooit in de chipset heeft gestopt. Probeer in de history maar te zoeken op de PCI latency patch, deze zou het moeten oplossen.
Erh, fout! Je bedoelt dat Creative zich niet aan de PCI specificaties houdt.
Via maakt dan wel misschien niet de beste chipsets, maar om nu alles in hun schoenen te schuiven is wel erg kort door de bocht...

• warp
  • Niet online
RumanoVVV probeer ook onnodige achtergrond services te disablen, zoals Indexing Service, System Restore, WFP en dat soort ongein. Deze services zorgen ook voor een flinke prestatie vermindering.

• gumkop
  • Laatst online: 06-08-2025
Erh, fout! Je bedoelt dat Creative zich niet aan de PCI specificaties houdt.
Via maakt dan wel misschien niet de beste chipsets, maar om nu alles in hun schoenen te schuiven is wel erg kort door de bocht...
Bekijk anders nieuws: VIA bevestigt 686B southbridge data-corruption bug maar, hierin wordt dit letterlijk gezegd, einde discussie. En VIA is een smerige ********producent om zo lang te wachten met het toegeven hiervan.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• warp
  • Niet online
Eraserhead schreef op 07 oktober 2002 @ 16:41:
Bekijk anders nieuws: VIA bevestigt 686B southbridge data-corruption bug maar, hierin wordt dit letterlijk gezegd, einde discussie. En VIA is een smerige ********producent om zo lang te wachten met het toegeven hiervan.
Had je de datum van je eigen link ook bekeken (12-04-2001)?
Hier een heel wat recentere nieuws: VIA engineer verklaart PCI bus problemen

Edit: Via smerig? Ach, ook Intel heeft/had er een handje van.
Of ben je b.v. het fiasco met de P60 floating point bug alweer vergeten?
Pagina: 1