ik sta op het punt 2 CPU's te kopen voor een A7M266-D MB en dacht er wel uit te zijn... ik was van plan twee XP2200+ cpu's te kopen en de L5 brug te verbinden. Vooral de kosten t.o.v een MP2200+ maken de doorslag en het feit dat iedereen stelt dat XP en MP CPU's hetzelfde zijn....tot ik een artikel las op 2CPU m.b.t. problemen met XP cpu's in dual setup en iemand beweerde dat MP CPU's een aantal functies meer hebben t.o.v XP CPU's. Op dat moment ben ik eens naar de AMD website gegaan en kwam het volgende verschil tegen:
----------------------------------------------------------------
Smart MP technology for smarter multiprocessing:
Dual point-to-point, high-speed system buses
Innovative bus snooping capability
Optimized MOESI cache coherency protocol
lijkt mij dus dat MP CPU's een betere keuze zijn dan XP's en niet alleen om het feit dat MP's er voor gemaakt zijn. Ik dacht altijd dat MP's gewoon XP's waren met een verbonden l5 brug.....of mis ik toch iets en kan ik gewoon voor XP's gaan.
Smart MP technology for smarter multiprocessing:
Dual point-to-point, high-speed system buses
Innovative bus snooping capability
Optimized MOESI cache coherency protocol
lijkt mij dus dat MP CPU's een betere keuze zijn dan XP's en niet alleen om het feit dat MP's er voor gemaakt zijn. Ik dacht altijd dat MP's gewoon XP's waren met een verbonden l5 brug.....of mis ik toch iets en kan ik gewoon voor XP's gaan.