Toon posts:

programma's voor grafisch lcd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een crystalfontz lcd op bestelling, nl dees:
CFAG12864B Graphic Modules
Graphic LCD
(CFAG12864B-TMI-V)

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalfontz.com/products/12864b/CFAG12864B-TMI-V_bl_on_front.jpg

waar vind ik proggies om hier vanalles en nog wat om op te laten verschijnen?
ik weet dat er enkele threads over zijn, maar duizenden reply's afzoeken zie ik niet zitten 8)7

grtz,T

Verwijderd

Aan fabrikant vragen? :?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:22
Stap #1: Zoek uit welke controller erop zit, en dan weer GoT doorbladeren :)

Verwijderd

euuhuh U T F S ;)

Die crystalfontz dingen werken volgens mij allemaal met PowerLCD en Smartie (mag je zelf zoeken waar je die kan vinden)

Verwijderd

De controller is iets van KS00*** (KS00106 of KS00107 ofzo) dacht ik, ben het dus niet zeker. Ik weet ook niet of deze controller gewoon compatibel is met iets wat we beter kennen en ik hoop dat Crystalfontz zo vriendelijk is om zijn eigen software mee te leveren, want onderhandelingen een tijdje geleden zijn erop uitgedraaid dat PowerLCD alvast geen support zal krijgen voor dit LCD ...

edit :
ik was een nulletje verkeerd, de controller is KS0107 of KS0108 (deze zijn waarschijnlijk gewoon compatibel met elkaar dus niet zoveel van die 7 en 8 aantrekken denk ik)

edit 2:
Na nog wat verder zoeken blijkt de KS0107 compatibel te zijn met de HD61202, die meer bekent is. Ik denk zelfs dat Liquid-mp3 support geeft of dat eraan gewerkt word. Ik heb er geen zicht op of ik ergens zo'n LCD kan bemachtigen ofzo om support te schrijven ...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 19:46 . Reden: typo... ]

Verwijderd

We hebben nu al met drie mensen geprobeerd om die displays aan de praat te krijgen maar helaas...
Wil er iemand van jullie eens een poging wagen wanneer ik er ééntje opstuur??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 09:00:
We hebben nu al met drie mensen geprobeerd om die displays aan de praat te krijgen maar helaas...
Wil er iemand van jullie eens een poging wagen wanneer ik er ééntje opstuur??
offtopic:
Zou je dat wel doen? Volgens mij wil dan iedereen zo'n display en krijg je hem niet meer terug.. :?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 20:01
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 10:00:
[...]

offtopic:
Zou je dat wel doen? Volgens mij wil dan iedereen zo'n display en krijg je hem niet meer terug.. :?
stuur hem dan gewoon naar een beetje famous persoon hier op GoT, die doen zowiets iig niet :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Ik ga wel maar één exemplaar opsturen hé. Ik kan er alleen maar op vertrouwen dat ie terugkomt naturlijk. Nu nog een "famous & qualified person" vinden die er eens wat tijd wil instoppen....

Verwijderd

ff terug naar boven halen: Ondertussen heb ik mijn lcdtje dus aan de praat gekregen: op een pci parallel poortje doet ie het dus niet en vermits ik met een Abit IT-7 werk zie je het probleem wel... Nu had ik die lcd dus op een onboard parallele poort van een oud systeem aangesloten waarop ie het tot mijn verbazing wel deed.

het veranderen van de i/o ranges in de software (lcdinfo & liquidmp3) helpt niet, evenmin als spp/ecp/epp instellingen van het pcikaartje veranderen.
heeft iemand iets gelijkaardig voorgehad en hoe is dat opgelost geraakt?

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Welk schema heb je gebruikt?

Ivm met de nieuwe actie waarbij 100 blije GoTers ook zon ding krijgen...

Verwijderd

het tweede schema uit de thread "crystalfonts CFAG12864B" ,categorie "schematics" op LiquidMP3 forum; ik heb wel m'n reset rechtstreeks op 5v aangesloten en een 22ohm weerstandje gebruikt voor de backlight.

teaser op: http://home.pi.be/~depippe/lcd1.jpg
Pagina: 1