Ik dacht dat ik hier al vaak genoeg topics over gezien heb, maar nu ik er naar zoek kan ik het niet vinden.
Ik heb de volgende recursieve functie geschreven om te lange woorden in een string af te kappen, zodat de tabel layout niet naar de knoppen gaat.
Weet iemand nog of het sneller kan? Met een kleine string gaat dit nog wel, maar als de string een paar duizend woorden is, wordt het wat vervelend.
Ik heb de volgende recursieve functie geschreven om te lange woorden in een string af te kappen, zodat de tabel layout niet naar de knoppen gaat.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function cut_string($str, $length) { $array = explode (" ", $str); $newstring = ""; for($i=0;$i < count($array); $i++){ if (strlen($array[$i]) > $length){ $newstring .= substr($array[$i],0,$length)." ".cut_string(substr($array[$i],26,strlen($array[$i])), $length); } else{ $newstring .= " ".$array[$i]; } } return $newstring; } |
Weet iemand nog of het sneller kan? Met een kleine string gaat dit nog wel, maar als de string een paar duizend woorden is, wordt het wat vervelend.
edit:
misschien ook iets voor GOT
misschien ook iets voor GOT
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....