Toon posts:

Battlefield 1942 schokt

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Battlefield speel dan schokt ie best wel erg en ook andere voertuigen gaan erg schokkend vooruit(niet die van mezelf).
De resolutie maakt niks uit, heb hem al op zijn allerlaagst geprobeerd.

Ik heb een:
AMD XP 2200
512 ddr ram
Geforce 3 ti 200
Soundblaster Audigy(ik heb al de nieuwste drivers, dus dat is het niet).
Windows XP
Chello kabel internet verbinding.

(het ligt ook niet aan me ping want die is meestal rond de 50)

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 17:45

FoggyFreek

I'm a llama again!

Dat is nou LAG

-- Altijd blijven prutsen --

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
Dat zou kunnen.
Heb je op meerdere servers dat het schokt of op maar eentje?

The devil is in the details.

Verwijderd

dma aanstaan??
dit helpt vaak.

Verwijderd

dat ligt aan je chello

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het op alle servers op de ene wat meer dan de andere, maar is er wat aan te doen of niet??
En WTF is dma.

• Hahn
Het kan bijna niet aan je systeem liggen, dus dan moet het wel aan je internetverbinding liggen. Heb je nergens last van als je offline speelt?

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Tsja het rare is alleen dat hij net als ik een ping van rond de 50 heeft (* -TheNose- heeft ook chello), dus lag lijkt me dan wat vreemd.
Ik had hetzelfde probleem met een stuk mindere pc. Mijn tip, speel met je geluidsinstellingen, dat scheelde bij mij heeel veeel. Alleen aan lagspikes valt weinig te doen he....

• Hahn
LAG ligt niet altijd aan je ping hoor. Het kan ook aan de server waar je op speelt liggen of aan je pc. Ik heb meestal een ping van rond de 50 en op een CS server had iedereen echt vreselijke lag, en toch een goede ping.

Verwijderd

Dat is idd lag, bij de demo van BF1942 had ik ook meestal een goeie ping maar toch had iedereen lag

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb dat probleem ook dik veel fps maar het beeld blijft hakkerig gaan echt vreemd

Verwijderd

Probeer eerst eens je geluid af te zetten in sound options.

Als het dan beter gaat zou je eens kunnen proberen om nieuwe drivers te installeren voor je sound card.

Als dit ook niet help kan je ook op de 2e pagina van de sound settings eens hardware acceleration aanklikken.

Deze twee laatste hebben geholpen bij mij. Spel was niet speelbaar op PIV 2.4 en een GF 4 TI4600 8)7 nu wel :)

Verwijderd

bij mij schokt hij ook heel erg, ookal heb ik een aardig systeempje (1100 mghz + 32mb geforce 2)

zelfs op 640x480 laat hij mij niet met rust :{

alle nieuwste drivers heb ik reeds in bezit, en hardware acceleration bij sound staat aan

Verwijderd

Hardware acceleration aan zetten bij geluid, dat maakte het bij mij goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hardware acceleration al aan staan, maar ik probeer nog wel wat andere settings. bedankt voor jullie reacties!!

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 13:26:
Ik heb hardware acceleration al aan staan, maar ik probeer nog wel wat andere settings. bedankt voor jullie reacties!!
ik heb ook allles al geprobeerd maar blijft dramatisch schocken nog :( komt vanzelf wel iemand een keer met de oplossing hoop ik :7

Verwijderd

_MaLa_ schreef op 06 oktober 2002 @ 13:30:
[...]

ik heb ook allles al geprobeerd maar blijft dramatisch schocken nog :( komt vanzelf wel iemand een keer met de oplossing hoop ik :7
dat heb ik dus ook :(

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb dat probleem ook, ik heb een P4 2.4 Ghz en je zou dan denken dattie dan wel goed moet lopen. Maar niet dus :(

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Als ik hardware acceleration aanvink dan mis ik geluiden (schoten, voetstappen etc). Iemand hier met een dmxfire1024 en 98se? zo ja, welke driverversie gebruik je? De laatste drivers van terratecsite geven ook die problemen. :(

Verwijderd

Beste leute,

Ik heb dus PRECIES het zelfde.. Ook als ik NIET onlinespeel, maar gewoon Single Player doe.. Ik heb een XP1800 met 256DDR en een 64mb G-force kaart.. Daar kan het naar mijn ID niet aan liggen.. Dus niet gaan klagen dat het LAG is, want ik heb het ook als ik "offline" speel..

Groeten,
Floris

PS. Ik heb het nog niet geprobeerd met mijn soundqualities, maar ga het vanmiddag meteen thuis proberen..

• Hahn
Wat voor Geforce kaart? Want een GF2 MX 64 MB is een stukkie slomer dan een GF4 Ti4200 met 64 MB ;)
En ik denk dat het veranderen van je geluidsinstellingen het wel zal doen.

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 14:52

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Misschien virtueel geheugen vergroten. Bij mij heeft hij daar ook continu een tekort aan. 2 gig is in ieder geval genoeg (ik moet nog een beetje finetunen :))

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:32

star-saber

Ryzen

ik heb ook last van stotteren soms.
hardware accl geluid loste het grotendeels op
alleen valt het geluid zo nu en dan wel eens weg

beetje vervelend als je beschoten wordt en je hoort het niet

• Fakir
Dat heb ik dus ook, maar alleen met die terratec kaart, met sblive werkt het weer wel :s

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 19:42

Rocco

nightlife

Het schijnt dat de CD beveiliging ook behoorlijk verstorend kan werken. Ook al heb je het spel gekocht, probeer eens de NoCDfixedexe patch van gamecopyworld. Hiermee liep het bij mij in ieder geval een stuk soepeler in singleplayer.

• Fakir
Werkt die patch ook online? Want ik heb nu ook vaak bij mapchanges dat het zo lang duurt dat de server inmiddels vol is. :(

Verwijderd

hier dus ook dat stotteren :( alles al geprobeerd, ergg irritant ik hoop maar dat er een fix voor komt en het niet aan de engine ligt.
Ik hoorde nl. dat het komt door zeer grote fps verschillen, boven de 400 % verschil stotterd ie dus (console.showfps 1) en dan zie je tussen haakjes het laagste fps en hoogste en daarnaas het % wat het van elkaar afwijkt).
Maar ja het blijft jammer dat ik geeneens met mijn huidige systeem het goed kan spelen :'(

Verwijderd

Singleplayer vraagt ook wat meer cpu kracht he, voor de bots die ie aan moet sturen.

Multiplayer kan het liggen aan de andere kant dat de verbinding gewoon traag is of dat het systeem aan de andere kant de hoeveel spelers niet aan kan kwa processor kracht. Ikzelf heb er nog niet op gelet, maar misschien is het wel zo dat de getallen van de fps omlaag gaan omdat het aan de lag van de server ligt, dat ie dus alleen werkelijk het aantal beelden telt.

En anders moet je gewoon een server kiezen die minder spelers heeft!

En als je met een ti4600 en 512 MB pc2700 en P4 het spel nog bagger loopt, mag je toch wel eens zelf achter de oren krabben :? Dan ligt het toch echt bij jou.

Verwijderd

nah, kijk maar eens op de forums van www.bf1942.com , ik ben helaas niet de enige.

Wat ik al geprobeerd heb :

- nieuwe xp install
- spel zonder pci kaarten
- nieuwere drivers
- sound settings (zo'n beetje alle)
- schijf defraggen
- zwaar overklokken :)
- lage resoluties (alleen 1024x768 gaat redelijk maar dat is te laag)

etc. etc. etc. overal happert het, het is weliswaar soms maar het blijft irritant en dit online, lan en single game dus ik weet het echt niet meer.

Verwijderd

btw ik heb 1 gb geheugen wat wel enorm te merken is met laden, zit er vaak zo'n 18 seconden eerder in het spel dan wie dan ook maar liever dat traag en geen haperingen.
Afgelopen zondag heb ik het met 14 collegas gespeeld via lan en ik zag bij andere ook die hele kleine haperingen dus...

• _MaLa_
het spel blijft ook hier bagger lopen heb onderhand alles wel getest :) ik wacht op het goude antwoord >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 23:02:
nah, kijk maar eens op de forums van www.bf1942.com , ik ben helaas niet de enige.

Wat ik al geprobeerd heb :

- nieuwe xp install
- spel zonder pci kaarten
- nieuwere drivers
- sound settings (zo'n beetje alle)
- schijf defraggen
- zwaar overklokken :)
- lage resoluties (alleen 1024x768 gaat redelijk maar dat is te laag)

etc. etc. etc. overal happert het, het is weliswaar soms maar het blijft irritant en dit online, lan en single game dus ik weet het echt niet meer.
Ach de mensen die klagen (op andere fora dan ;) ) zijn meestal gastjes die op hun pappies pc zitten en geen verstand van zaken hebben. Of anders die niet eens de moeite nemen om na te (kunnen) denken.

Tsja, zwaar irritant voor jou dat het met je config niet wil, misschien dat het nog aan het moederbord kan liggen, anders zou ik het niet weten. Multiplayer loopt ie bij mij iig rond de 50 fps met 32 man. xp pro sp 1 met detonator 40.72 de via 4 in 1 4.43 maar dat laatste zal jij niks aan hebben ;)

Misschien het bios nog eens nakijken op instellingen?

En voor mij maakt het kwa fps nauwelijks uit of ik op 800x600 of 1280x1024 speel :P

//edit: en voor iedereen: het is wel grappig als je ook de driverversies even vermeldt en eventueel een 3dmark score ofzo, zodat je tenminste even ruw kan zien of die score wel bij het systeem past :) weet je ook gelijk of het aan Battlefield moet liggen of niet.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
Wachten is het juiste antwoord...
Of meer geheugen --> 512
Of w88 op patch1.2
Maar die komt pas na de linux server files :|

Aap!

Verwijderd

ik heb de 30.82, 40.41 en de 40.72 geprobeerd en mijn 3d mark is 13798 dus dat zit wel ok.
Ook verschillende agp drivers geprobeerd maar ook dat is het niet.
framerate is bij 1600x1200 in 32 bit gemiddeld 85 , net nog ff 16 bit geprobeerd ook dat wil niet aaahh. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere bios, hopelijk is dat het probeer het morgen ff. Wat misschien nog kan is me draadloos toetsenbord en muis hoewel me dat erg sterk lijkt maar worth the try hopelijk, muis hapert soms ook nl.
Enne die cd beveiliging omzeil ik door deamon tools te gebruiken dus dat is het ook al niet.
Alle andere spellen (bv ut 2003) lopen als een zonnetje dus ???????????
Maar ik denk dat ik helaas moet wachten op die patch :( en hopelijk is het niet mijn sis chipsetje.

Verwijderd

1.1patchen is ook een must trouwens.

Verwijderd

yup, helaas heb ik die al.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij stottert het spel soms ook ontzettend veel! Onbegrijpelijk aangezien ik een vrij krachtige pc heb en alle andere spellen wel vloeiend draaien. Alleen BF geeft regelmatig deze stotterproblemen.

Ik heb van alles geprobeerd maar niks heeft tot nu toe geholpen.

XP 2200 (FSB 155)
Abit K7X333
512 mb pc2700
Geforce3 Ti 500 (Det: 40.71)
WinXP

3Dmark: 9232

Verwijderd

MaRc0 schreef op 07 oktober 2002 @ 16:05:
Wat voor Geforce kaart? Want een GF2 MX 64 MB is een stukkie slomer dan een GF4 Ti4200 met 64 MB ;)
En ik denk dat het veranderen van je geluidsinstellingen het wel zal doen.
Tis een GF4 MX440.. Niet slecht naar mijn mening.. Enne, mijn virtueel geheugen staat op 750 MB - 1500 MB.. Kan het ook niet echt aan liggen :|

Verwijderd

het probleem ligt aan je geluid jonges(hier wel iig) want ga maar eens naar Device Manager en Disable al je geluid maar es NIET video alleen sound blablalbla enz

en ga dan maar es spelen ik krijg in 1 keer een boost van 50 fps in bf1942

en ik heb een Pentium 3 667 mhz !!! Geforce 3 ti200 en ik speel op 1024x768 alles medium
390 ram btw :) binnenkort maar ff een nieuwe proc kope + ram :)

Verwijderd

Het is idd het geluid, maar daarvoor hoef je niet perse het geluid in je device manager uit te schakelen, het geluid uitschakelen in BF is genoeg.

Het spel draait dan veel soepeler, alleen geen geluid is natuurlijk niet echt interessant. Ik heb nu het geluid op 22khz en soundquality op medium en het spel draait nu ook stukken beter. Ik heb overigens een soundblaster Live 5.1 met drivers 2603 geloof ik van windowsupdate.

Buggy driver?

Verwijderd

ik heb een onboard geluidskaart maar weet niet welk merk en de nieuwe VIA 3 in 1 helpen geen ene flikker
:(

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Arrgh,

single player --> geen problemen
multiplayer, geen mensen --> no problemo
multiplayer, chase cam (je gaat wel 's dood met een fps van 10) ---> GEEN probleem

multiplayer ----> ONMOGELIJK

Hoe kan dat nou? Alleen als ik zelf bezig ben met een multiplayer dan krijg ik een afgrijselijke FPS. Ik snap er niets van

Great minds think alike!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

iemand al een idee? Of hetzelfde probleem wellicht?

Great minds think alike!

Verwijderd

geluid op 22 ;) :Z mhz en de hardware accelerator aanzetten!! Dit heeft bij mij enorm geholpen!!!

Verwijderd

(start > uitvoeren(run) dan typ je dxdiag

dan ga je naar SOUND of GELUID

en zet je hardware acceleration op off
MAAR ik heb wel geluidslag daardoor dus da schiet ik en dan heb ik een paar miliseconde hoor je het pas
opzich nie zo erg maar toch wel in andere spellen dus dan zet ik hardware acceleration weer aan :)
Pagina: 1