Toon posts:

midi keyboard vertraging SBLive!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het maken van bladmuziek, gebruik ik het programma Score Perfect Pro 4.0-25. Om snel alles op papier te krijgen kun je een midi keyboard aan je midipoort hangen, en de muziek inspelen. Wat daarbij belangerijk is, is dat je geen last hebt van een vertraging, want dan kun je niet meer in de maat spelen.

Vroeger in die goede oude windows 98 tijd ging dat pefect, absoluut geen vertraging, alles werkte real time. Maar nu ik er Windows XP op heb gezet, zit er een behoorlijke vertraging in, waardoor ik niet meer normaal muziek kan opnemen met het programma.

Het gaat om een P3 667 Mhz systeem met 512 MB SDram. De Geluidskaart is een SBLive! Platinum.

Wat ik al heb geprobeerd: Nieuwe drivers geinstalleerd, maar dat hielp ook niks.

Een andere oplossing zou zijn om terug te gaan naar Windows 98, maar dat wil ik eigenlijks ook niet doen, want voor de rest draait win XP prima.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Verwijderd

Wat moet je nu met een keyboard en een computer?
kan er tegenwoordig niks meer zonder pc?

en trouwens win xp zuigt!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 22:43:
Wat moet je nu met een keyboard en een computer?
kan er tegenwoordig niks meer zonder pc?

en trouwens win xp zuigt!
nut

Verwijderd

Topicstarter
Nou op zo'n idiote reactie zit ik zeker te wachten!!! Post hier voor de 1e keer op GOT en je krijgt meteen zeer behulpzame reacties..... Als je naar het verleden kijkt van "Koe zonder naam" wordt je ook niet echt vrolijk... Lekker gemotiveerd ook " en trouwens win xp zuigt! "

Dikke teringzooi hier!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 22:49:
Nou op zo'n idiote reactie zit ik zeker te wachten!!! Post hier voor de 1e keer op GOT en je krijgt meteen zeer behulpzame reacties..... Als je naar het verleden kijkt van "Koe zonder naam" wordt je ook niet echt vrolijk... Lekker gemotiveerd ook " en trouwens win xp zuigt! "

Dikke teringzooi hier!!
dus jij vindt dat et zuigt!?

ja pas maar op heb je de search wel gebruikt daniel?
dat moet eerst he?

anders gaan de modjes je verrot schelden hiero!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zelf heb hier wat P.A. (zo noemen ze dat toch? synthesizers, sequencers en (master)keyboard natuurlijk) spul staan met een USB MIDI interface..

Jouw probleem lezend denk ik het eerst aan latency in de sound drivers; probeer te zoeken in je programma (Score Perfect Pro) naar de goede settings.

Het zou ook hardwarematig met je SBLive! te maken kunnen hebben, dan moet je meer zoeken in de richting van IRQ's en drivers (maar die had je al gecheckt).

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
Aan koe zonder naam: sterf

Expander: Helaas zit in Score perfect geen functie om de latency te verlagen. 'k Heb idd de drivers geupdate, en de SBLive! Zit keurig netjes op z'n eigen IRQ, dat kan het probleem ook niet zijn.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over XP, maar dit is net een essentieel min puntje, maar wordt vast wel opgelost.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kleuters...... :/ :X

Wat is je latency met bijvoorbeeld Cubase en andere programma´s ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 22:49:

Dikke teringzooi hier!!
Nee idd, bij alles staat op slot.

Ontopic:
Je moet even zoeken naar 'asio'-drivers, daarmee is de latency flink omlaag te halen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-lama-

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Daniel_G, Jammer dat je hem doodwaant :/, trek je nix aan van zulke users. Zulke heb je er altijd bijzitten :X. Je begon zo goed met je topic, verpest het zelf nou niet. Gewoon negeren verder.

En aan meneer Koe zonder naam: Reageer anders ff normaal. Leuk dat je personen die hier net nieuw zijn ff afpoeiert met een belachelijke reactie :/. Ik vind het nog niet eens zo gek dat Daniel_G zo reageert. Hij kent het forum nog niet echt.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ach..... koeien mag je toch wel dood wensen... lekker stukkie vlees :)

Maar ik ben naar aanleiding van bericht van KIP op zoek gegaan naar Asio drivers. Veel sites verwijzen daarvoor door naar http://come.to/sblive maar helaas is die site down :( Maar ik ga nog ff verder op zoek naar asio drivers, en hoop dat die zorgen voor een lagere latency.

Verwijderd

Ik kan ze helaas ook nergens meer vinden. :(
Maar er loopt hier vast wel iemand rond die ze wel nog heeft.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Dit is het goede adres http://kxproject.spb.ru/

De mensen daar hebben zelf een andere driver in elkaar gezet. Hij schijnt voor het gebruik van het maken van muziek echt heel goed te zijn.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Ik geloof dat ze ook worden geinstalleerd door Cubase.
Kan ook handig zijn als je toch al met midi bezig bent. :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

maar die latency is weer anders dan je aanslag latency... dacht ik zo..
ik heb zo een emagic interface.. en gebruik em onder winXP
dat werkt prima.. met een sblive is dat inderdaad een stuk onstabieler..
die andere drivers zouden je probleem kunnen verhelpen. ik kon ze niet geinstalleerd krijgen bij mij..

die drivers zorgen wel voor lekkere lage latency bij realtime processing.. heerlijk :) maar daarvoor gebruik ik weer wat anders ;)
suc6 Daniel_G

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik heb daarnet ook "even" die drivers geïnstalleerd. Heeft me 1 1/2 uur gekost om Windows XP ervan te overtuigen dat ik toch écht niet zijn standaard Live! drivertje wilde. :/

Maar vooruit, nu staan ze erop. Nu ff proberen in combinatie met Cubase/Reason...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hoeveel ms vertraging heb je?

ik heb zelf een evolution mk225 via usb, en ik heb het gevoel alsof die ook niet helemaal direct reageert, en heb tevens winxp

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dBA

dBA

Ener-G schreef op 06 oktober 2002 @ 14:31:
hoeveel ms vertraging heb je?

ik heb zelf een evolution mk225 via usb, en ik heb het gevoel alsof die ook niet helemaal direct reageert, en heb tevens winxp
Hmm ja, heb pas sinds gisteravond beide Reason en Cubase aan de praat gekregen, dus daar ben ik nog niet bijster bedreven in :P. Kan je me ff snel uitleggen hoe ik kan zien hoeveel ms vertraging ik heb, dan wil ik het je wel vertellen :)

Ik weet niet of je dit
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~okingma/Pics/KX_asio1.jpg
bedoeld, maar hij kan dus ook nog naar 2.66 ms -->
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~okingma/Pics/KX_asio2.jpg
die laatste heb ik nog niet getest overigens...

edit:
ff wat screenies toegevoegd

• Chiron

Chiron

hmm kx drivers moet ik nog uitproberen... zijn ze al zover dat ze draaien icm games?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dBA

dBA

Ener-G schreef op 06 oktober 2002 @ 15:03:
hmm kx drivers moet ik nog uitproberen... zijn ze al zover dat ze draaien icm games?
'k ga het ff proberen met Battlefield 1942. BRB :P

• dBA

dBA

LOL

Battlefield werkt perfect met deze drivers. Het typische is alleen dat hij moeilijk zijn aantal kanalen kan bepalen :P
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~okingma/Pics/BF_sound.jpg
Toch hoor ik gewoon alles en hij lijkt er niets minder om te lopen dan met de nieuwste drivers van Creative.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

even tussendoor.. we hebben het nu over ASIO latency.. das van je geluid.. dit heeft niet echt wat met midi te maken..
de topicstarter heeft het over de vertraging die oploopt op midi..(collison ofzo :? )

ik heb 0mssonar.. en 5ms Asio :)
op de sblive zet ik em op 55ms..

met midi heb ik et niet getest nog

Verwijderd

Topicstarter
Met de het programma cubase ben ik niet veel bezig, kan dus ook niet de latency meten. Het gaat er alleen om dat ik op me keyboardje muziek kan inspelen, op de maat die het programma Score Perfect Pro 4.0-25 aangeeft. Door dat er een vertraging inzit kan ik het niet in de maat spelen, en komt het niet correct op papier.
Hoe groot de de vertraging is? Het is wel duidelijk merkbaar. Als je een toets snel indrukt, hoor je de toon pas terwijl je de toets al hebt los gelaten....

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

aaaah .. wel dus DIE vertraging want ik dacht dat je puur inspeelde.. ik weet hoe vervelend het is ;) .. dan moet je inderdaad even die drivers gebruiken.. succ6 ermee :)

Verwijderd

[offtopic, weer schelden met je kloon laat je volgende keer maar achterwege]

[ Voor 0% gewijzigd door JvS op 06-10-2002 19:03 ]

• Chiron

Chiron

[excuses van JvS, verkeerde post ge-edit :P]

[ Voor 0% gewijzigd door JvS op 06-10-2002 19:03 ]

Verwijderd

[offtopic]

[ Voor 0% gewijzigd door JvS op 06-10-2002 19:02 ]

• dBA

dBA

Mogen we weer ff ontopic ja? Je mag ook gewoon ff met één van de modjes overleggen als de policy op het forum je niet aanstaat. De ICQ #'s van de modjes hier staan wel in de FAQ. Nog ff offtopic: AV vind ik nog altijd het best gemodereerde forum op GoT, maar dat terzijde.

Ener-G: ik zou het toch gewoon proberen. De bugs in de drivers lijken groter dan dan ze in werkelijkheid zijn (er staat een hele afschrikwekkende lijst op de homepage). Tot nu toe ben ik veel tevredener over deze drivers dan dat ik ooit over Creative drivers ben geweest, zeker vanwege de soundfont ondersteuning, maar ook de verdere grote hoeveelheden mogelijkheden. Grote klasse dat zoiets door hobbyisten kan worden gemaakt :)

[ Voor 0% gewijzigd door JvS op 06-10-2002 19:02 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik hoop dat we nu weer verder ontopic kunnen? Ik heb alle offtopic blaat ertussenuit gehaald :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Chiron

Chiron

jvs> barbaar :P beetje mijn post vernaggelen ;)

dba> ik was inderdaad nogal geschrokken van die indrukwekkende lijst met bugs en issues, wat voor extra mogelijkheden hebben die drivers eigenlijk? ik zou het zelf erg gaaf vinden als bijvoorbeeld a3d op het lijstje stond.. maar da's nog in ontwikkeling dacht ik

• dBA

dBA

A3D en zelfs EAX wordt nog niet helemaal volledig ondersteund. Toch lijkt het erop dat het in de toekomst wel toegevoegd gaat worden.

De extra mogelijkheden die ik tot nu toe gebruikt heb zijn er nog niet zo veel, maar daar ga ik de komende dagen wat mee spelen. Ik laat het je weten als ik iets speciaals tegenkom :D. Probeer ze gewoon eens uit, zo moeilijk is het installeren van die dingen nou ook niet. En anders krijg je ze heus wel weer weg in Windows XP...

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb ff de KX drivers geinstalleerd op een machine met een SB audigy: Werkt perfect! Geluid is veel beter dan met de standaard creative drivers. Daarnaast draait alles goed naar mijn idee. Heb een DVD gekeken, mp3 tjes draaien, games gaan goed. Voor mij dus nooit weer gewone creative drivers.

'K ga zometeen de drivers installeren op de pc met SBlive! en midi keyboardje: hopelijk dan geen last meer van latency probleem.

Voor de rest zijn deze drivers zeker een aanrader!

Thxs all voor de hulp (op een paar mensen na dan :) )

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Spleasure

Ik hier?

dBA: werk hij beter met de kx drivers?

Verwijderd

Topicstarter
[Zucht, gewist door JvS]

[ Voor 0% gewijzigd door JvS op 06-10-2002 20:15 ]

Verwijderd

Shuriken schreef op 06 oktober 2002 @ 12:24:
Dit is het goede adres http://kxproject.spb.ru/

De mensen daar hebben zelf een andere driver in elkaar gezet. Hij schijnt voor het gebruik van het maken van muziek echt heel goed te zijn.
Weet iemand toevallig of er ook andere drivers (met ASIO support) zijn voor de Terratec X-Fire 1024? Het is een perfecte kaart, ik vind het alleen erg jammer dat er dus geen ASIO drivers bijzitten.

In Reason staat er nu bij Output latency 92 ms (bij buffer size van 4096 en een sample rate van 44100).

• dBA

dBA

Spleasure schreef op 06 oktober 2002 @ 19:42:
dBA: werk hij beter met de kx drivers?
Mjah, ik weet nou nooit precies of het aan lag ligt of aan mijn bak, maar hij loopt in ieder geval niet minder, laat ik het zo zeggen. Probeer het gewoon ff. Trouwens, EAX werkt nog niet 100%, laat staan A3D (toch al geen functie op een SB Live! overigens...)
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 20:07:
Weet iemand toevallig of er ook andere drivers (met ASIO support) zijn voor de Terratec X-Fire 1024? Het is een perfecte kaart, ik vind het alleen erg jammer dat er dus geen ASIO drivers bijzitten.

In Reason staat er nu bij Output latency 92 ms (bij buffer size van 4096 en een sample rate van 44100).
Euh... de Hercules Gamesurround Fortissimo II drivers moeten toch ook werken met die kaart? De gebruikte chip voor de Terratec en de Hercules zijn volgens mij hetzelfde... In ieder geval maakt de Hercules gebruik van de Cirrus Logic SoundFusion CS4624 chip. Kijk dus ff op je doos of je Terratec die ook heeft, dan schijnt dat je de Hercules drivers zonder problemen kan installeren. Volgens mij doen die drivers het namelijk redelijk goed met Cubase.

Je moet alleen wel ff zoeken op internet naar die drivers, want het archive dat op de Hercules site staat is elke keer corrupt bij mij.

Verwijderd

De Terratec heeft idd dezelfde chip.

Verwijderd

Hmm die drivers heb / had ik dus al draaien hierzo, maar geen ASIO support hoor.

• Chiron

Chiron

hmm als ik de kx drivers wil installeren en kxsetup.exe start begint ie bij mij te miepen dat ie kxskin.skx niet kan vinden :(

• dBA

dBA

Ener-G schreef op 07 oktober 2002 @ 13:58:
hmm als ik de kx drivers wil installeren en kxsetup.exe start begint ie bij mij te miepen dat ie kxskin.skx niet kan vinden :(
Je hebt zeker versie 6 te pakken? De bovenste mirror in de lijst op hun homepage heeft namelijk een nieuwere versie dan dat zij op hun homepage zelf beweren te hebben. Ff een andere downloaden is het advies...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

goeie drivers hoor.. maar bij werkt et ook van geen ruk :9

ik weet niet of de topicstarter et al gelukt is ?

• dBA

dBA

Tsja, zoals ik al zei, bij mij duurde het ook anderhalf uur voordat ik ze aan de praat had in Windows XP. Voor Windows ME was het zomaar klaar (ik heb dualboot).

Verwijderd

Topicstarter
topic starter is het gelukt met win 98 bak, XP moet nog.

Verwijderd

Topicstarter
De drivers ook op de PC met Win XP geinstalleerd. Maar... beetje jammer... helaas zijn de hoge latency warden niet verandert... het duurt nog steeds een paar ms voordat de toon uit de speakers komt als je een toets aanslaat.
Ik wil nu nog contact op nemen met de makers van het software pakket --> score perfect pro.

Iemand nog tips?
Pagina: 1