Toon posts:

t'bird 800@x -=- wat moet ik doorkrassen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik welke banen ik op mijn processor moet doorstrepen? Kan iemand mij een handig linkje geven? Ik keek op overklokken.com en tomshardware.com, maar kon daar niet iets vinden. Ja, de beste Tom heeft wel een oud artikel liggen, maar volgens mij zie ik een makkelijkere guide over het hoofd. tia.

p.s. t'bird 800, 256mb 133mhz. A7V en high-qual. norrod-cooler (tsja, ik moest er vlug een koeler op hebben...). Verder? 22", 17" en 15" pyama's. Kan ik die ook overklokken?

Verwijderd

op de chip zit een L1 (staat er duidelijk op)cache, dat ziet er als volgt uit:
.::::
en daar moet je dit van maken
.||||

Je moet dus streepjes zetten met potlood !

P.s. ik heb ook die high quality cooler van norrod. Het is met die standaard cooler er op een ding van niks, maar na een verbouwing is het een prima ding.
Mijn temperatuur is na het zetten van de multipleier op 8,5 en de fsb op 107 (tb 800@907/909):
idle: 40
stressed: 42.5
Ik durf te wedden dat jij dat met die cooler van norrod nog niet eens haalt op 800 MHZ (dus standaard)! Als je wilt weten hoe ik hem heb omgebouwd moet je me maar even mailen !

edit:

sbelvaudjez ;)

Verwijderd

bij de l1 bruggen alle 4 doorkrassen.

Verwijderd

Topicstarter
Dag RubenPruim, dank voor je reactie. Ik kan je e-mail adres niet zien ("page cannot be ..") dus zo maar even in de hoop dat je nog eens langswipt. Die cooler van je heb je overgeklokt? strak. :-). Idd haal ik nu zo'n 54 graden stressed - hou me dus aanbevolen voor tips!

Verwijderd

Ruben pruim is langs gewipt:
Mijn e-mail adres is rubenpruim@hotmail.com

Ik heb een uitslag gemaakt van papier, en dat heb ik op karton uitgesneden en aan elkaar geplakt. En dat stuk karton heb ik op de plaats van de cooler gezet. en op dat karton zit die cooler van 10 bij 10 cm :) !
Werkt beter dan een Spire cooler.

P.s. als er nog meer geïntreseerden zijn, mail me dan even, want dan maak scan ik die uitslag in en dan maak ik er even een website van :) !

Verwijderd

Topicstarter
haha!!! zuperz! ja, ik moet zeggen, extreem! ga ik ook proberen :-). Ik ben even bezig geweest - met lijntjes doorkrassen enzo. Werk! 800@997 momenteel (staat in-te-burnen nu).

cooler pasta: Jez! Dat maakt dus even 10 graden verschil he?! tering. eerst, 800@800: 54 graden stess. Nu, 800@800: 45 graden! Er zit wel groene troep onder die hq-norrod cooler, maar dat werkt lang niet perfect. Dit is gewoon wit spul in een drugs-spuit ("braun" staat er op...). Paar jaar geleden ergens gekocht.

Ik ga'm weer uitzetten. Draait nu half uur stressed, dan mag ik toch aannemen dat't wel goed zit toch? Eens kijken wat er nog inzit met fsb enzo... Ik zal zo verder posten, als je niet meer leest ruben, zal ik je effe een mailtje sturen.

Verwijderd

Ja ik heb het gelezen,
en ik ga morgen even een website maken en die zet ik als ie af is wel even op GOT :) !

Verwijderd

he drexolinie anders mail je me even !
En als er nog mensen geintereseerd zijn om hoe normaal een coolertje om te bouwen tot een monster cooler moeten me maar even mailen :) !

Verwijderd

Moet je nou verbindingen maken of doorkrassen?

Verwijderd

Verbinding maken !
Kijk anders even bij T.net search :) !

Verwijderd

Topicstarter
over die overgeklokte-koeler van Ruben: zuperz! Ik ben net even aan het knippen-en-plakken geweest, en heb d'r een 7x7 cm fan opgezet met een kartonnen 'trechter' naar het gestripte norrod hq-blok. Met 63c is deze setup slechts 3c heter dan totaal 3 fan's: namelijk EN de hq-met-standaard-fan EN een HD cooler ervoor. Kortom: prachtig.

Okeej, is nu nog te heet, maar als ik even een grotere fan haal, en een betere trechter maak, is dit absoluut de oplossing! geweldig!

Shit!! nou, ehrmz, hehe... 63c zei ik he? nou, dat was-ie na 20 min. stressed ja. Nu, 10 mins daarna, istie 70! godver, nou moet ik d'r maar mee kappen :-). Later!

ohja, een websitetje hierover: helemaal voor.

Verwijderd

Zoals beloofd heb ik even in een paar uurtjes een website in elkaar geknutseld :) ! Het is niet van top kwaliteit maar ach dat is ook niet mijn bedoeling ;) . Reactie graag op:

http://www.dsa-com.nl/rorupc/

Verwijderd

Topicstarter
tof! leuk. ik zal effe een foto maken van mijn cooler-contraptie (1e versie). Ik moet nog even een oude voeding slopen voor een grotere fan - deze koelt te weinig.
Pagina: 1