counter stike windowsXP internet vast

Pagina: 1
Acties:

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb counter strike geinstalleerd onder windowsXP. Bij het spelen op internet loopt bij het updaten van de serverlijst de internetconnectie vast.

De eerste keer na het opstarten van het spel kan ik heel langzaam de lijst met servers ophalen, en hierna per server info opvragen. Als ik dit nog een 2e keer wil doen is de internet verbinding compleet vastgelopen. Als ik hierna in windows met andere programma's het internet probeer te bereiken zien deze ook niets meer (bijv internet explorer). Na een reboot van windows heb ik weer verbinding.

De pc is via een netwerk gekoppeld aan een router, deze is verbonden met internet via adsl.

Eerder had ik dit probleem met windows98 op dezelfde pc met dezelfde hardware en netwerk config niet.

Iemand een idee wat er in windowsXP verkeerd kan zitten cq wat anders ingesteld moet worden om dit op te lossen?

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:21
Als ik jou was zou ik niet meer de ingame server browser gebruiken. Download the all seeying eye en je zou dit soort problemen niet meer moeten hebben.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
kareltje21 schreef op 05 oktober 2002 @ 22:05:
De pc is via een netwerk gekoppeld aan een router, deze is verbonden met internet via adsl.
Dit is een bekend probleem, heb er zelf ook mee te maken gehad. Het ligt aan het feit dat je een router gebruikt. Deze moet bij het updaten namelijk heel veel connecties leggen en dat kan hij niet aan. Hij raakt door zijn resources heen en de verbinding valt weg.
buzz schreef op 05 oktober 2002 @ 22:10:
Als ik jou was zou ik niet meer de ingame server browser gebruiken. Download the all seeying eye en je zou dit soort problemen niet meer moeten hebben.
Hiermee moet je OOK servers updaten DUS veel connecties leggen en DUS krijg je hetzelfde probleem. Ook dit heb ik gehad.

Ik had een P133 server met Win98SE en WinRoute erop. Nu heb ik een (hou je vast) 386 met 8 mb en Freesco (erg lite, non-GUI, Linux based programma draaiend onder DOS) erop en het werkt perfect. Snelheidsverlies (of het nu downloaden of servers updaten is) is NIET merkbaar :9

Duuuuhs.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:21
Ik bedoelde ook maar dat de ingame server browser brak was, en waar jij het vandaan haalt dat de connectie het probleem zijn weet ik niet :)

Lijkt me beter dat hij eerst mijn id probeert voor ie die ouwe 386 van zolder haalt. >:) Je weet het maar nooit namelijk, halflife zuigt, en ingame server browser dus ook :P

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Als ik zeg dat ik met zowel de ingame-browser als met een outgame-browser (;)) gecombineerd met een huistuinenkeuken router precies hetzelfde probleem had (tot op elk detail van zijn probleemomschrijving), en dat dat opgelost was met Freesco, dan denk ik toch echt dat ik gelijk heb ;) En guess what, nu werken beide prima. Nooit meer last in de ingame browser (ik speel toch alleen op GamePoint dus why bother).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.