ik heb een fan, aangesloten aan een stroom (voor hd en cd-rom) stekkertje met een verloopstekkertje voor fan erop. nu wil ik deze fan. uit/aanzetten. terwijl de comp aan staat kan ik dan gewoon het stekkertje lostrekken en er weer opzetten?
Verwijderd
ja dat kan, maar is het niet makkelijker om er een schakelaartje ertussen te zetten??
maar voor de duidelijkheid: maak ff een schema in paint dan kan ik wat beter oordelen
maar voor de duidelijkheid: maak ff een schema in paint dan kan ik wat beter oordelen
Ja, dat kan. Je moet er wel voor zorgen dat die 2-3 pinnetjes van je fan connector niet in contact komen met je kast, anders zie je een vonk en klapt de zekering eruit.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
ok dank jullie wel!!!!!!!!. en nog een vraag ik kon het niet vinden in de search.
hoe laat je een fan op minder volts draaien. hoe moet je dan de draadjes doen?
Om hem op 5 volt te laten draaien: het rode draadje en een van de zwarte de spanning laten leveren om de fan laten draaienVerwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 22:04:
ok dank jullie wel!!!!!!!!. en nog een vraag ik kon het niet vinden in de search.
Om hem op 7 volt te laten draaien: het gele en het rode draadje als spanningstoevoer gebruiken.
Frequently Asked Questions CMEVerwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 22:16:
ehm ja???????????? welke kleur plaats ik naar welke (standaard 12 volt) kleur
De rode draad van de fan op de rode draad van de voeding de zwarte draad van de fan op de zwarte draad van de voeding geeft 5v. De rode draad van de fan op de gele draad van de voeding de zwarte draad van de fan op de zwarte draad van de voeding heeft 12v
Standaard +12V is geel, massa is zwart (allebei), Rood is de +5V lijn.
Om 5 Volt op je fan te zetten zorg je ervoor dat je ipv de draad die eerst op een gele draad aangesloten zat, aansluit op een rode draad vanuit je voeding.
Om 7 volt erop te zetten gebruik je de +5V als massa. Dus dan vervang je de zwarte draad door de rode.
Om 5 Volt op je fan te zetten zorg je ervoor dat je ipv de draad die eerst op een gele draad aangesloten zat, aansluit op een rode draad vanuit je voeding.
Om 7 volt erop te zetten gebruik je de +5V als massa. Dus dan vervang je de zwarte draad door de rode.
oke! ik kan mn whisper on the rocks fan niet op lagere voltages laten draaien en mn andere fans wel? kan dit kloppen?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()