NL modem in DE

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 09:00
Hallo,

Kan ik een e-tech externe 56K modem, gekocht in Nederland, in Duitsland aansluiten op het telefoon net of gaat dit mis ? Ik moet alleen een andere kabeltje hebben, want ze hebben daar van die langwerpige aansluitingen. En welke van die 3 aansluitingen moet ik hebben, op de middelste zit de telefoon ?

Mocht je een antwoord geven, s.v.p. zoveel mogelijk info erbij geven (eventueel Duitse benaming) want ik moet die info weer doorgegeven aan iemand die niet zoveel van kabels etc afweet.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

als 't goed is moet 't wel werken! In Duitsland hebben zo ook gewoon 't POTS (Plain Old Telephone System) en PTSN, net als KPN... volgens mij moet dat kunnen... alleen die andere kabeltjes hé! ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Probeer uit te zoeken of ze in duitsland de zelfde impendantie (in Ohm) hanteren. In Amerika is deze in ieder geval anders, waardoor een amerikaans modem slecht in Nederland wil werken, dit kan ook het geval zijn met een nederlands modem in Duitsland, maar zeker weten doe ik dit niet

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 09:00
Kan iemand nog zeggen naar welke type kabel gevraagd moet worden ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Moet volgens mij gewoon kunnnen.

Ik weet alleen niet of Duitsland ook dezelfde pinout gebruikt, er was een land dat soms pin 1 en 4 gebruikte ipv 2-3 (de middelste) op de RJ11 plug..
maar goed, stekkertje opnieuw knijpen en klaar in dat geval.

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Misschien moet je wel de optie 'wachten op kiestoon' uitzetten. Dat moet in ieder geval vaak wel als je een duits modem in nederland gebruikt, omdat de kiestoon hier wat anders is. Mocht je dus de melding 'geen kiestoon' krijgen, dan moet je dat dus even uitzetten.

Verwijderd

Werkt 100%

Duitse laptop met duits modem werkt hier in Nederland goed.
Ik moet alleen wel nederlandse drivers installeren; anders werkt hij niet/
Pagina: 1