Toon posts:

DNS Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een aantal dagen geleden Windows 2000 Advanced Server geinstalleerd, nu heb ik het probleem dat mijn IP adres van mijn interne netwerkkaart (namelijk 192.168.0.1) zit gekoppeld aan mijn 3COM van Chello.... en mijn Chello heeft het interne IP adres gekregen...

Nu heb ik namelijk een webserver draaien, dit werkt verder allemaal prima, alleen als ik vanuit mijn werkstation ping naar mijn website dan krijg ik het IP adres van mijn server (192.168.x.x.) en niet mijn Chello (213.x.x.x) wat dus wel hoort...

Weet iemand zo hoe ik dit makkelijk kan verhelpen...

Alvast bedankt.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

jah. dit komt omdat de DNS request via de router gaat. en aangezien w2kAS minidns installeert als je RRAS gaat gebruiken, deze de request afvangt, omdat deze het adres op de request al heeft.

wat je kan doen
- in de hostsfile van w2k server je url + extern ip toevoegen
- DNS service installeren, en jou url aan de externe ip adres koppelen. (wel kut, omdat je dan troubles krijgt met de rest van de adressen in het zelfde domain)

Hoe kan je trouwens je interne IP adres op je chello krijgen, en toch kunnen internetten? :?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Uhm, gewoon kabeltjes omwisselen? :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Illegal_Alien schreef op 05 oktober 2002 @ 22:21:
Uhm, gewoon kabeltjes omwisselen? :?
dan kan je toch niet internetten?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.