radiogeluid via computer 2 sec vertraagd afspelen

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik vroeg me af of dit mogelijk is, zodat je bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden het radio-commentaar kan synchroniseren met het beeld op de tv.

Ik vroeg me af of hier een programma voor is. (misschien mogelijk met cubase, en hele hoge latency?)

• pianoman
niemand?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Het is iig niet mogelijk met cubase. Die software is echte studio software, gemaakt om op te nemen (MIDI en audio), en niet om geluid te "vertragen"

Als je een (tv/)radiokaart in je pc hebt dan zit die mogelijkheid misschien in de driver van de desbetreffende kaart. Zoniet, dan denk ik dat het heel lastig wordt.

ff googelen levert trouwens http://www.bettanet.net.au/gtd/index1.html op.
als je scrollt naar " audio delay software " dan vind je denk ik wat je zoekt. Tis alleen wel een trial, niet gratizz dus :(
direct downen van de trial: http://www.bettanet.net.au/gtd/delay.EXE

succ6!

EDIT: trouwens, zijn er hier geen mensen die een beetje kunnen programmeren die dit gewoon kunnen bouwen voor windhoos??

Permanent wintericon!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Kan prima met cubase hoor. Geluid via input (met latency A), geluid naar output (met latency B, meestal gelijk aan A). Gooi er dan een delay plugin met een feedback 0 tussen met als delay 2 sec - A - B. Of even experimenteren met de delay time, nog makkelijker :) Kloar!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

GREENSKiN schreef op 07 oktober 2002 @ 01:51:
Kan prima met cubase hoor. Geluid via input (met latency A), geluid naar output (met latency B, meestal gelijk aan A). Gooi er dan een delay plugin met een feedback 0 tussen met als delay 2 sec - A - B. Of even experimenteren met de delay time, nog makkelijker :) Kloar!
Dan moet je het eerst opnemen :? Aangezien plugins alleen maar werken als je een eerder opgenomen source weer afspeelt....

dat is denk ik niet wat de topicstarter bedoelt....

Permanent wintericon!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Nouja, dan is Cubase wel heel brak, met Cakewalk Sonar kan je gewoon je input geluid over de plugins raggen. Ik neem toch aan dat Cubase dat ook kan (in Sonar: Direct Monitoring aanzetten over de geluidskaart die je wilt gebruiken).

Ik weet het eigenlijk vrijwel zeker, je wilt toch ook gewoon b.v. zang opnemen (zonder effecten) terwijl de zanger(es) over z'n/d'r koptelefoon de zang hoort met een mooie berg galm. Lijkt me zeer sterk dat Cubase zoiets niet kan.

• pianoman
dat dacht ik dus ook.
de geluidsbron is overigens niet het geluid van de tv-kaart, maar van de radio
Pagina: 1