[XP] Harde schijf enkel zichtbaar bij admin

Pagina: 1
Acties:

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Ik beschik in mn pc over 1 harde schijf die opgedeeld is in 2 partities C en D.
Nu wil ik dat de D schijf slechts in één account zichtbaar is, de andere accounts (guests, niet administrators, limited users, ...) zouden deze niet mogen zien, en enkel beschikken over de C schijf

Hoe krijg ik die D schijf nu weg bij deze accounts ?

p.s. De HD is niet geshared.

Verwijderd

Wil je het persé zonder sharen oplossen?

• mandroid
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 21:50:
Wil je het persé zonder sharen oplossen?
Dat hoeft niet, de pc is niet aangesloten op een netwerk.

Verwijderd

Ik denk dat sharen wel het makkelijkst is c:\blaa\blaaa\blaaaa\ kun je dan met bv \\compnaam\blaat aanroepen (je eigen pc is dan een soort van server). Bovendien kun je ook goed machtiging e.d. instellen.

• mandroid
klein misverstandje denk ik:
het is niet de bedoeling om de schijf te delen op een netwerk.

Op mn pc zijn er meerdere identities, en 2 partities, C en D.
Nu wil ik dat de D schijf enkel in mijn identitie (admin) zichtbaar is, de andere identities (limited users) zouden deze schijf dus niet mogen zien of gebruiken.

Verwijderd

welke windows gebruik je

• mandroid
win xp prof

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
XP, staat in sig

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
wakker worden.... zie topic-titel?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Pogostokje
  • Laatst online: 16:52

Pogostokje

* twiet *

Onder XP kan je alle NTFS rechten weghalen van die schijf, behalve die van je eigen useraccount. Als je ook de rechten van SYSTEM weghaalt is zelfs de naam van de schijf niet te zien in explorer als iemand anders inlogt. Helemaal laten verdwijnen gaat niet automatisch. Je kan wel de driveletter weghalen in de disk manager, maar dat is handmatig en als je hem weer wilt gebruiken zal je hem eerst weer moeten toevoegen.
Let er wel op dat als de andere gebruikers local administrator zijn ze alles kunnen doen wat jij ook kan, waaronder dus de NTFS rechten aanpassen en/of in disk manager aan het werk gaan.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

in xp als je hd niet te zien is moet je ff naar configuratiescherm, Systeembeheer, computerbeheer, apparaatbeheer, schijfstations en dan de hier eventueel activeren als dat nog niet gedaan is.

• Pogostokje
  • Laatst online: 16:52

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 22:22:
in xp als je hd niet te zien is moet je ff naar configuratiescherm, Systeembeheer, computerbeheer, apparaatbeheer, schijfstations en dan de hier eventueel activeren als dat nog niet gedaan is.
En wat heeft dit met de gestelde vraag te maken? >:)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1