Toon posts:

W98 of XP wil niet doorstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een PIII 450 met 196 Mb geheugen en sinds kort een Geforce MX 400 met 64MB geheugen. Als ik de kaart installeer en de standaard drivers gebruik van XP, dan start het systeem wel op. Maar zodra ik de drivers van Nvidia installeer, dan start Windows XP niet door. Ik kom tot aan het inlogscherm van XP, maar daarna gebeurt er niets meer, alleen maar een zwart of blauw beeld. Ditzelfde geld ook voor Windows98.
De kaart werkt prima op een andere pc met een Athlon 700Mhz. Ook heb ik een andere Geforce MX met 32Mb geprobeerd, hetzelfde probleem.

In de BIOS staat het cachen en schaduwen van de BIOS of geheugen van de Videokaart al uit.

De BIOS van het moederbord is ge-update.
Er zit een 145W voeding in de kast, maar ik heb een 235W voeding geprobeerd, echter het probleem blijft zich voordoen.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

als eerste welke kaart spreken we over ?

MX2 ? MX3 ?MX4?

en dan een 420 of 440 of 460 ?

er zijn zoveel drivers ?

krijg je ook geen enkele foutmelding ?

edit :

deze driver moet het doen onder XP

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_30.82

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Probeer de drivers eens van het merk van de geforce.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Geforce 2MX 400 met 64Mb geheugen

Ik gebruik de 30.82 drivers van Nvidia voor W98 en de 40.41 voor XP

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

MX3? wasda?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Kijk eens in de systeemlogs wat voor een foutmelding er gegeven wordt.
Bij win98 zou het een irq conflict kunnen zijn.
Maar XP heeft weer irq sharing (en die zou daar geen problemen mee moeten hebben) en daar gebeurt het dus ook.

Start je systeem eens zo kaal mogelijk op. (dus geen modems,netwerk,geluidsk enz) En installeer Xp daarna weer opnieuw.

Verwijderd

Ik weet nu al bijna zeker dat bij het blauwe scherm dit staat: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Een bekende dus!
Gebruik niet de setup van de drivers, maar pak ze eerst uit. Vervolgens bijwerken in apparatenbeheer.
Ik denk dat het probleem dan opgelost is.

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

heb ik ook gehad op 1 van mijn computers (waar w2k op stond) met een viper tnt2 agp kaart ook opgelost (dacht ik)met leviathanfd zijn manier

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik krijg geen blauw scherm met een foutmelding....

Heb het eigenlijk verkeerd vermeld....
Het scherm dat blijft staan is de bureaublad-achtergrond, maar dan zonder icoontjes.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Een metafoor :+

Topicstarter: Dat je icoontjes niet verschijnen betekend dat explorer.exe niet word opgestart of vastloopt. Kan je in XP nog wel gewoon bij de taskmanager komen? (via Crtl+Alt+Del)

[ Voor 0% gewijzigd door Mad_Demon op 06-10-2002 11:55 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP er niet meer opstaan....
Maar W98 hangt finaal vast.... muis reageert ook niet meer... CTRL-ALT-DEL ook niet

Verwijderd

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hadden Geforce kaarten niet soms problemen met Intel BX chipsets en aanverwanten?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens een paar andere videokaarten uitproberen en anders een ander moederbord...

Verwijderd

Laat me raden, het moederbord is een Chaintech 6BTM(Intel 440BX)
Als dat zo is moet je een stukje op van je connector van de kaart afplakken(is wel terug te vinden op GoT)
Pagina: 1