Toon posts:

6510 (IR) Data opties (modem via XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal :)

Ik heb een 6510 van Nokia, en een Laptop met IR.
Dit werkt opzich prima, want de PC Suite doet het uitstekend (heb wel de 6310i PC suite moeten gebruiken want die ondersteund WinXP)

Maar nu: Ik wil met mijn 6510 (via IR) kunnen internetten. Ik kan mij herinneren dat ik met mijn 8210 en Win2000 dit prima kon. Hij maakt dan zeg maar een modem aan.

Ik dus de modem drivers van de 6510 gedownload... Maar het werkt voor geen meter! :( Zelfs de nieuwere van de 6310i doen het niet... Iemand enig idee misschien?

Ik heb al eens gekeken bij google.. Maar dat zijn of winkel sites die verkopen of wat er staat werkt niet.. (voor andere toestellen bijv)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
GPRS abbo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee... Maar moet ook zo kunnen (net als gewoon bellen zeg maar) Want je schijnt er ook faxen mee te kunnen versturen... Kabel is overigens GEEN optie.. Want die bestaan niet voor de 6510 (zegt de nokia store)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 20:31:
Nee... Maar moet ook zo kunnen (net als gewoon bellen zeg maar) Want je schijnt er ook faxen mee te kunnen versturen... Kabel is overigens GEEN optie.. Want die bestaan niet voor de 6510 (zegt de nokia store)
Interessant topic; ik wil de vraag ondersteunen cq uitbreiden:

Ik heb zelf dus ook de n6510; en ik wil misschien in de toekomst ook gaan inbellen via de laptop. Nu weet ik dat de 6510 gprs is, maar kan hij ook zonder gprs worden aangestuurd (9,6kpbs).

Waarom:
grps betaal je per kb, aangezien ik op een 0800 nummer wil inbellen en dit bellen dus opzich niets zou kosten is het voor mij interessant om juist niet gprs te gebruiken.

0800 minuten gaan normaal gesproken toch niet van een belbundel af? Ik heb een BEN abo.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 08:53

Nss

The Dude Abides

0800 minuten gaan inderdaad niet van belminuten af, wel heb je kans dat het 0800 nummer geen gesprekken aanneemt van een mobiele telefoon (kan degene die het 0800 nummer exploiteert zelf bepalen).

• Jivecar
tomnuss schreef op 06 oktober 2002 @ 15:10:
0800 minuten gaan inderdaad niet van belminuten af, wel heb je kans dat het 0800 nummer geen gesprekken aanneemt van een mobiele telefoon (kan degene die het 0800 nummer exploiteert zelf bepalen).
Is m'n werkgever. Ik heb dus geen flauw idee. Zal het wel eens proberen.

Hoe schakel ik gprs in cq uit?????

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Overigens... stel je belt met GPRS in op een NIET gratis nr, dan betaal je toch nog steeds per MB en niet per minuut... toch?

• Jivecar
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 16:03:
Overigens... stel je belt met GPRS in op een NIET gratis nr, dan betaal je toch nog steeds per MB en niet per minuut... toch?
Klopt je betaald per mb en niet per minuut. Maar het mooie zou zijn dat ik met m'n 6510 kan inbellen op een 0800 nummer zonder dat dit mij geld kost (of belbundel kost).

Aangezien gprs per mb betaalt wordt en het dus niet uitmaakt hoe je inbelt is dit voor mij niet de bedoeling.......

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Gister nog even geinternet met een Nokia 6510 van een vriend, ging hetzelfde als met mijn 8310 (goed dus).
Gewoon Nokia voor het oogje en de laptop(s) installeerde automatisch de modem (1 op win2k en de andere laptop met XP), ik heb dus nooit iets van driversvan het internet gehaald (de modem heet gewoon 'standard IR modem').
Het enige was dat ik met de 6510 (op de winXP machine) de COM poort moest veranderen van 5 naar 2 voordat het werkt. De 8310 (op win2k) werkte direct prima.

Het viel me wel op dat je de IR modem alleen kan kiezen als de Nokia er ook echt voor ligt en IR ontvangst geactiveerd is.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. HOE moet ik het modem dan toevoegen zeg je?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Het toevoegen ging vanzelf bij mij.
Gewoon ervoor leggen --> 'Nieuw Hardware gevonden!" --> Nieuwe verbinding aanmaken --> Uit de lijst met beschikbare modems het 'Standard IR modem' kiezen --> Nummer ingeven en (in)bellen maar!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Holy shit het werkt!! Dit bericht komt vanaf me GSM :P

Verwijderd

Topicstarter
kan ik software compressie en modem foutfix of whatever nou beter AAN of uit zetten? (het stond standaard uit, terwijl het normaal aanstaat)

hoe werkt dat overigens met GPRS?
Ik bedoel... Hij BELT nu in... En met GPRS? Hoe zit dat dan? Wat moet ik dan instellen of zo?? (zowel op toestel als laptop)

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 21:40
voor GPRS moet je even contact opnemen met je mobiele telecom provider, omdat dat op een iets andere manier werkt dat gewoon inbellen.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik bedoel werkt dat wat ik nu op mijn laptop heb ingesteld ook met GPRS of zo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:37:
ja maar ik bedoel werkt dat wat ik nu op mijn laptop heb ingesteld ook met GPRS of zo?
Als het goed is staat er bij een 6510 een icoon in beeld als je aan t GPRS'en bent...

Weet niet psies welke, maar staat in de manual.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok... Maar in mijn post boven staat dat die modem software van nokia voor geen reet met mijn phone werkt :( dat is het probleem snap je?

maar ik heb de O2 klantenservice gebeld en het moet zo kunnen met een speciale code als phone#... mocht het niet werken dan zeg ik het op... simpel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:48:
Ja ok... Maar in mijn post boven staat dat die modem software van nokia voor geen reet met mijn phone werkt :( dat is het probleem snap je?

maar ik heb de O2 klantenservice gebeld en het moet zo kunnen met een speciale code als phone#... mocht het niet werken dan zeg ik het op... simpel
Maar wat is het probleem nu?
1 - het werkt nu
2 - als je GPRS't zie je dat in je beeld.

:X

Verwijderd

Owjah, en je nokia software heeft NIKS met o2 te maken hoor....

Verwijderd

Topicstarter
ja maar lees me post dan man, ik zeg toch dat me nokia software voor geen meter werkt!!!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 21:40
Maar die Nokia software moet niet uitmaken, je maakt een gewoon een modem aan op de ir poort van je laptop, dat is dus je Nokia. Dan maak je een inbel verbinding voor dat modem, waarbij je dus niet naar een gewoon inbel nummer inbelt, maar met het phone# nummer van O2. Dan heb je GPRS en kan je er gebruik van maken.

Dus je hoeft niet naar de Nokia software te kijken, en je hoeft ook niet naar een gewoon inbel nummer te bellen.

Verwijderd

Topicstarter
cool! thanks!!
helemaal duidelijk
Pagina: 1