Toon posts:

1024x768 op 17 inch tft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej allemaal,

ik heb een vraagje.... mijn vader heeft sinds vandaag een samsung tft 171s. Dat werkt goed, alleen heeft hij ook een nec lcd1550V. Deze nec kan de resolutie van 1280x1024 niet aan. Wat kan ik hier aan doen? Want de Nec geeft aan out of range bij 1280x1024 en op een 17 inch tft is 1024x768 is heel wazig. De nec kan de laatst genoemd resolutie WEL aan.

alvast bedankt.

Verwijderd

Al eens op de site van de makers gekeken of 1024 gewoon het maximum is?

Verwijderd

Topicstarter
ja, 1024 is het maximum op het nec sherm. Maar op een 17 inch tft is dit niet mooi. vandaar dattik vroeg of je mischien 1024x.... op een 17 inch tft kan en dan via een programmatje scherpere lijnen. btw op die 17 inch word een cad toepassing gedraait.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

nee dat kan niet, tft is gewoon native 1280x1024,

maar waarom moet hij op 2 verschillende schermen dezelfde resolutie draaien ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
er zit een soort van duplicator om het maar zo te noemen tussen om op twee schermen beeld te hebben. er zit nl geen dualhead videokaart in

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Elke 17incher is 1280x1024 probeer de grafische kaart eens op 60 hz te zetten.
Misschien is het je vidoekaart die moelijk doet ipv tft

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
oke, met 60 herz werkt 1280x... op de 15 tft wel...maar dan heb ik het probleem met out of range schermpje af en toe... en een te hoge resolutie, is dat niet slecht voor de monitor?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 20:25:
er zit een soort van duplicator om het maar zo te noemen tussen om op twee schermen beeld te hebben. er zit nl geen dualhead videokaart in
dan heb je een probleem. want je kan gewoon niet op die 17" 1024x786 draaien zonder dat het wazig is, en die 15" kan nooit goed 1280x1024 aan.

ook al zou je dualhead videokaart hebben dan wordt het nog lastig om hetzelfde beeld op 2 schermen te krijgen met verschillende resoluties, je zou er dan misschien voor kunnen zorgen dat er een deel afvalt bij de 15"

best oplossing is denk ik om te zorgen dat je 2 schermen hebt met dezelfde native resolutie

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 20:28:
oke, met 60 herz werkt 1280x... op de 15 tft wel/...maar dan heb ik het probleem met out of range schermpje af en toe... en een te hoge resolutie, is dat niet slecht voor de monitor?
werkt 1280x1024 nu wel of niet op die 15" ?

die 15" heeft als het goed is een native resolutie van 1024x786 en dan kan 1280x... er nooit goed uitzien, als het al zou werken.

Verwijderd

Topicstarter
ja, t werkt en goed ook. maar heeft dit geen negatieve gevolgen?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

regel je anders erges een oud matrox dualhead kaartje, perfecte kwaliteit, en alles is per scherm in te stellen

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
neej, geen matrox dual head... op die 15 tft van nec word nl een fiest simulator gedraait, dat scherm hangt voor een fiets... maar die fiets staat paar meter naast mij, waardoor dat 15 inch scherm ook als tv-scherm gebruikt kan worden

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 20:43:
neej, geen matrox dual head... op die 15 tft van nec word nl een fiest simulator gedraait, dat scherm hangt voor een fiets... maar die fiets staat paar meter naast mij, waardoor dat 15 inch scherm ook als tv-scherm gebruikt kan worden
ik snap even niet wat dat ermee te maken heeft ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
nou dan is er ook 3d-acceleratie nodig, een btje videokaart dusz, nu een gf2.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WTF

Er wordt hier sterk van het onderwerp afgedwaald..

Ik denk trouwens dat een hoog aantal Hz niet schadelijk is, maar de handleiding (specificaties) geeft uitsluitsel. Een hogere resolutie is wel rustiger voor de ogen.

Expanding the inexpandable

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Simpel, 2 vidkaartjes nemen. Niet zo moeilijk doen allemaal mensen.

1e vidkaar smijt je de 17" aan en op de 2e je 15"

Je stelt dan bij beide de juiste optimale resolutie in, werkt prima.

Verwijderd

ehm wordt er hier dvi gebruikt of niet?? want met dvi is het beeld een stuk scherper :)

Verwijderd

Voor de duidelijkheid:

A.
TFT's; hebben geen refreshrate. GEEN ! (of je moet het oneindig noemen)
Een pixelcrystal blijft in een bepaalde stand staan tot dat ie weer een andere RGB waarde krijgt.

B.
Een analoog aangestuurde TFT geeft 9 van de 10 keer het beste beeld bij een input-signaal van 60hz. Hoger maakt vaak waziger. Die 60Hz merk je niet. Lees punt A.

C.
TFT's; hebben een fysieke resolutie. Dat heet de native resolutie. Andere resoluties ontstaan door interpolatie en daar kan het ene merk TFT anders mee omgaan dan de ander. Soms zie je TFT's; die het heel acceptabel doen. Een beetje wazig blijven ge-interpoleerde reso's altijd.
Veel merken echter maken er een potje van en lagere dan native reso's zien er dan echt niet uit. Persoonlijk draai ik nooit lager dan de native resolutie dus ik vind het geen issue.
want met dvi is het beeld een stuk scherper
Als je het input-signaal van een goede TFT op 60hz zet ga jij het niet merken. Zowel analoog als DVI zijn dan allebei net zo vlijmscherp.
DVI betekent geen digitaal->analoog->digitaal conversie meer. Dus zou je winst verwachten. Maar ik zie echt geen verschil en ik heb echt goede ogen.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt allemaal.

ik ga nog zo'n scherm kopen...voor op mijn eigen pc.... en voor games... de samsung 171s heb ik het dus over he.... OF raden jullie t af?.... t is duszz een samsung icm een gf3ti200 enz.....zie sig ...... dus wel of niet doen....pc word voor alledoeleinden gebruikt

bedankt

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Licht aan de "refreshrate" van de tft
pixels kunnen wel oneindig aan blijven, maar er is een pauze tussen het omschakelen van rood naar blauw. en die moet vrij laag zijn <20MS

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
ik las de ene keer 25 ms de andere keer 40 ms..... btw op de site van samsung staat ie niet meer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De S serie heeft een risse/fall van 40ms

Lees maar het maar in deze topic: TFT/Gamen - the final episode

39

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een vraag, mijn pa heeft een 171s hiernaast staan, met een gf2 mx400 hoe kan ik het beste btje uitproberen hoe t met het ghosting effect zit?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 01:52:
ik heb nog een vraag, mijn pa heeft een 171s hiernaast staan, met een gf2 mx400 hoe kan ik het beste btje uitproberen hoe t met het ghosting effect zit?
Door films te kijken en snelle spellen te spellen waar veel actie in zit, b.v. Quake of UT.

39

Pagina: 1