Ik ben van plan om een van de twee moederborden te kopen. Alleen ik weet niet welke. Van de Asus is bekend dat hij niet jumperless is, maar dipswitches bevat. Allen met voeding kunnen er problemen komen. Wel stabiel. Van de KT-7 is het bios goed en het bord is snel. Alleen zijn er veel problemen met installeren, met de USB aansluitingen en com-poorten. Wie kan mij nu eens een goed advies geven? Ik wil dit in combinatie met een MX kaart, 128 MB PC133, HD 100 U/DMA, en 800+ TB proc gaan kopen. OC-en zal wel moeten kunnen. Kijk uit naar de antwoorden!!!!!!( over dit onderwerp natuurlijk!!)
Als je nou es de search functie gebruikte ipv de 20e topic hierover te posten..............
Van al dat searchen word je alleen maar gek...tegenstrijdige berichten allover....dus hoopte ik op een reaktie van de echte gebruikers, daar is deze Gathering toch voor....Blijkbaar was mijn berichtje wel aantrekkelijk genoeg voor jou om erop te antwoorden....
Verwijderd
yes, dit soort gesprekken mag ik wel.Ik ben trouwens ook opzoek naar iets nieuws om in mijn kast te stoppen.Maar het punt is ,bij de ene Disc.forum zeggen ze "abit+duron" en bij de ander zeggen ze"asus+t-bird" of andersom>>Ik heb ook zoiets van er moet toch 1 de beste zijn ...of zouden smaken echt verschillen!!!!!
dat search gedoe..daar kom je toch echt niet meer uit ..zoveel antwoorden!!!??!!
dat search gedoe..daar kom je toch echt niet meer uit ..zoveel antwoorden!!!??!!
Het aantal KT-7's dat problemen heeft met Creative's Soundblaster kaarten begint anders aardig op te lopen ondertussen, ken er al 2 persoonlijk met die problemen (TB+KT-7 RAID en D+KT-7).. om maar even iets te zeggen over Abit..
Laat maar.. .
Verwijderd
en je ziet hier (en op andere forums) ontzetend veel mensen met problemen met hun k7t. Ok er zijn vast wel meer mensen met een k7t maar toch.
Je kan ook een a7v kopen en ombouwen tot a7v raid.
Ik vind tropuwens zowiezo dat abit veel te veel andacht besteed aan raid en softmenu XXI. Laat ze een keer naar andere dingen kijken.
Je kan ook een a7v kopen en ombouwen tot a7v raid.
Ik vind tropuwens zowiezo dat abit veel te veel andacht besteed aan raid en softmenu XXI. Laat ze een keer naar andere dingen kijken.
Ik heb momenteel een K7T Pro, en wil deze omruilen naar een van deze twee borden. Ik heb een SB Live geluidskaart en een G400DH videokaart. Zijn hier nog problemen te verwachten dan?
Ik heb al sinds geruime tijd een Abit KT7-raid en ja, ik heb ook problemen gehad met installeren. Mijn probleem was met IRQ's van de highpoint-controller in combinatie met een soundblaster live. Echter, had ik de manual gelezen dan was me dat niet gebeurt want daar stond precies in waar je op moet letten...
Het ding loopt nu als een zonnetje, overklokken gaat fantastisch met het Softmenu en RAID is erg handig. Ik heb toendertijd ook gekeken naar de Asus maar heb het ding niet gekozen vanwege de jumpers, geen raid on-board en geen ISA-slot (mijn netwerkkaart is nog ISA). Het ASUS-moederbord is overigens ook erg goed, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Abit omdat het alles heeft wat de ASUS heeft plus bovendien een paar leuke extra's. Aanrader.
Het ding loopt nu als een zonnetje, overklokken gaat fantastisch met het Softmenu en RAID is erg handig. Ik heb toendertijd ook gekeken naar de Asus maar heb het ding niet gekozen vanwege de jumpers, geen raid on-board en geen ISA-slot (mijn netwerkkaart is nog ISA). Het ASUS-moederbord is overigens ook erg goed, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Abit omdat het alles heeft wat de ASUS heeft plus bovendien een paar leuke extra's. Aanrader.
Ik ben zelf KT7 gebruiker en ik ben er zeer tevreden mee. Ook heb ik een Soundblaster Live (value edition) en geen enkel probleem mee. 
Met de RAID versie schijnen wel wat probleempjes met IRQ sharing ed kunnen ontstaan maar de niet-RAID is echt een heel goeie, stabiele plank voor zover ik weet.
Het grootste verschil is dat je met de KT7 alles in de bios kan doen met menuutjes enzo terwijl je met de A7V op het moederbord zit te klooien met dipswitches. Beide hebben voordelen en nadelen. Met beide kun je problemen krijgen. Bekijk de tientallen posts in dit forum maar, er zijn minstens zoveel mensen die problemen hebben met een A7V als met een KT7.
Dus gooi maar een muntje op
Met de RAID versie schijnen wel wat probleempjes met IRQ sharing ed kunnen ontstaan maar de niet-RAID is echt een heel goeie, stabiele plank voor zover ik weet.
Het grootste verschil is dat je met de KT7 alles in de bios kan doen met menuutjes enzo terwijl je met de A7V op het moederbord zit te klooien met dipswitches. Beide hebben voordelen en nadelen. Met beide kun je problemen krijgen. Bekijk de tientallen posts in dit forum maar, er zijn minstens zoveel mensen die problemen hebben met een A7V als met een KT7.
Dus gooi maar een muntje op
Great minds think in parallel gutters.
Verwijderd
ik sluit me aan bij Countach.
Heb zelf ook een KT7 (no raid) en een SB Live. Geen problemen gehad, nooit niet. En m'n Duron 700 is lekker makkelijk met SoftMenu naar de 1050Mhz te pushen.
Heb zelf ook een KT7 (no raid) en een SB Live. Geen problemen gehad, nooit niet. En m'n Duron 700 is lekker makkelijk met SoftMenu naar de 1050Mhz te pushen.
Verwijderd
Ik heb binne kort een Abit KT-7 RAID. En ik laat je wel weten hoe hij is. Ik heb er op het moment een Asus A7V in zitten. Dus ik heb de bijde planken thuis binne kort. Kan ik goed de verschillen testen.
De Asus A7V beviel mij niet al te best. Nu draait hij aardig maar niet bijzonder. Dus ik heb de Abit gekocht. Hopen dat deze beter is.
Maar er zitten een aantal verschillen tussen de planken. Het is maar wat je wilt. Zoals de RAID (Asus kan ook maar niet iedereen heeft zin om zijn mobo te verbouwen) een ISA slot of extra PCI.
Zorg alleen dat je de laaste revisie hebt. Dat ik de enige wat je als tip kan krijgen. Ze zijn opzich allebij goed. Het is maar wat je wilt en prettig bij voelt.
De Asus A7V beviel mij niet al te best. Nu draait hij aardig maar niet bijzonder. Dus ik heb de Abit gekocht. Hopen dat deze beter is.
Maar er zitten een aantal verschillen tussen de planken. Het is maar wat je wilt. Zoals de RAID (Asus kan ook maar niet iedereen heeft zin om zijn mobo te verbouwen) een ISA slot of extra PCI.
Zorg alleen dat je de laaste revisie hebt. Dat ik de enige wat je als tip kan krijgen. Ze zijn opzich allebij goed. Het is maar wat je wilt en prettig bij voelt.
Ik ben zeer tevreden over mijn Abit KT7 RAID, fijn plankje en op een wrakke geheugenbank na geen problemen. Heb mijn systeem lopen zonder wazige crashes ofzo. (en geen Creative geluidskaart
).
Abit KT7-RAID + SB Live 1024
doet het naar wens
BTW het slecht of niet functioneren van je zooi kan ook met ESD te maken hebben. Heb laatst een verhaal gelezen over apple(
) die hadden een test gedaan: X-aantal compu's 'gewoon' en X-aantal ESD-safe in elkaar gezet. Ong 90% van de vage klachten over de hardware kwam van de mensen die een compu van de 'gewone' serie hadden. Het kan toeval zijn, maar dat geloof ik niet...
doet het naar wens
BTW het slecht of niet functioneren van je zooi kan ook met ESD te maken hebben. Heb laatst een verhaal gelezen over apple(
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Abit KT7-Raid + SB LIVE! VALUE
Eerst ook problemen , windhoos crasht zomaar terwijl ik de drviers installeer, heb hem in een ander slot gedrukt en toen ging het prima.
Eerst ook problemen , windhoos crasht zomaar terwijl ik de drviers installeer, heb hem in een ander slot gedrukt en toen ging het prima.
Verwijderd
Heb KT7-RAID, TB 800, 2x IBM ATA100 SBLive 1024, Matrox G400. Moest wel in BIOS IRQ legacy gebruiken. Loopt zeer goed en is makkelijk te overklocken in Softmenu.
Nou, mensen, ik heb bewust voor een Asus a7v gekozen omdat die Raid controller die op Abit zit, echt een brak ding is. scheint een van de traagste te zijn. Nou weet ik wel dat jullie jongentjes allemaal stoer willen doen met: he man, ik heb een raid controller in m'n pc zitten. STOER!!!
je kan dat geld (dat je voor een ECHTE betaald.) beter steken in wat extra geheugen. Ik heb zelf 256 MB mem erin hangen, en met gamen doet m'n schijf dus niks. Hij hoest steeds alles uit het geheugen op, dus waarom zou ik er een RAID controller in hangen, gewoon een ATA-100 schijfje doet wonderen. Verder heb ik de A7V gekozen omdat er lekker jumpers opzitten en niet zo'n fuckig soft-menu dat niet meer werkt als je je CPU echt verkeerd clockt.
DE a7V heeft trouwens ook 7 USB poorten. Wat ik daar mee moet ben ik nog niet achter.
Momenteel in het bezit van een Viper v770. ik wil met de HCC gaan upgraden naar een ge-force II want dat scheelt met 3Dmark2000 al gauw zo'n 2100 puntjes. Ik kan er nu 3000 uitpersen, en ik ken mensen met zo'n kaart en een 900 TB die er rond de 5000 uithalen.
je kan dat geld (dat je voor een ECHTE betaald.) beter steken in wat extra geheugen. Ik heb zelf 256 MB mem erin hangen, en met gamen doet m'n schijf dus niks. Hij hoest steeds alles uit het geheugen op, dus waarom zou ik er een RAID controller in hangen, gewoon een ATA-100 schijfje doet wonderen. Verder heb ik de A7V gekozen omdat er lekker jumpers opzitten en niet zo'n fuckig soft-menu dat niet meer werkt als je je CPU echt verkeerd clockt.
DE a7V heeft trouwens ook 7 USB poorten. Wat ik daar mee moet ben ik nog niet achter.
Momenteel in het bezit van een Viper v770. ik wil met de HCC gaan upgraden naar een ge-force II want dat scheelt met 3Dmark2000 al gauw zo'n 2100 puntjes. Ik kan er nu 3000 uitpersen, en ik ken mensen met zo'n kaart en een 900 TB die er rond de 5000 uithalen.
KT7-RAID zonder problemen en zonder IRQ shares. Ik heb dan wel Onboard Serial 2 en USB uitgeschakeld. Lees de manual en Paul Howland's FAQ en er kan je (bijna) niets meer gebeuren.
Ik heb overigens een oudere ISA geluidskaart, de Aztech Waverider met echte Wavetable en niet zo een miezerig FM OPL3 synthesizertje.
Ik heb overigens een oudere ISA geluidskaart, de Aztech Waverider met echte Wavetable en niet zo een miezerig FM OPL3 synthesizertje.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Pagina: 1