Abit KT7 met brand vlekken

Pagina: 1
Acties:

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
[img][/img]
[img][/img]

Ik heb hier een Abit KT7 v. 1.01 met daarop een Duron 800Mhz, 64MB Samsung geheugen, GF2MX200 van Daytona, Quantum Fireball Plus KA 9,1GB 7200RPM, Aopen CDROM-speler 36x, 300 Watt voeding

Zoals je op de plaatje ziet is dit moederbord flink naar de klote, de videokaart, het geheugen, cdrom speler en de hardeschijf is getest is een ander systeem!

Zeg nou niet meteen koop een nieuw moederbord want dat kan ik ook zo bedenken, maar dat vind ik zo simpel.

Het probleem doet zich al meteen voor wanneer ik er van een bootflop start met CDROM ondersteuning. Zonder doet ie het prima, maar zodra ik de optie kies om met CDROM dan loopt ie meteen vast

Verder kan ik de cdrom speler niet aan de tweede IDE poort hangen want dan herkent de Bios 'm niet

Ik soldeer liever aan dit bord dan dat ik een nieuwe koop, en als het er toch op aan komt, het zij zo dan

Iemand nog tips? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Lip op 19-07-2013 19:53 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

denk dat je toch echt een nieuwe plank kan kopen hoor.
dit is echt niet goed, wat heb je ermee uitgespookt?

je kan natuurlijk ook een andere IDE controller kopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
Ik zou echt nooit van m'n leven hardware op een moederbord zetten wat brandplekken heeft. Dat 1 ding kapot is is al erg zat, maar dat het betreffende onderdeel de rest van m'n pc ook nog zou vern**ken gaat me toch wat te ver. Kan je geen tips geven vrees ik, op het kopen van een ander moederbord na dan :)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Iemand nog tips?
Jah een en nieuwe kopen ,deze ziet er nogal gefrituurd uit :)
Als dat chipje daar je bios is geef ik hem 0,0 % kans.. ,die is mee gefrituurd zo te zien :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:04
Ziet er erg slecht uit,wat heb je er mee gedaan?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Ik zou maar oppassen, stel hij doet het dalijk even, prop je de rest van je kaarten erin en dan gaan die dalijk ook naar **** Dat kost meer dan een nieuwe mammaplank lijkt mij zo :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is wat in mij opkomt:

Afbeeldingslocatie: http://www.kliko.nl/plaatjes/minia.jpg

:+

Het siert je natuurlijk dat je niet zomaar opgeeft maar als ik met name dat bovenste plaatje zie is daar flink wat compleet weggesmolten. Ik zou er nóóit andere hardware aan wagen. Een lekkende condensator vervangen is nog wat anders, maar je hebt geen idee wát er nu allemaal beschadigd is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Speedy-J schreef op 05 oktober 2002 @ 20:30:
[...]

Jah een en nieuwe kopen ,deze ziet er nogal gefrituurd uit :)
Als dat chipje daar je bios is geef ik hem 0,0 % kans.. ,die is mee gefrituurd zo te zien :)
Bios is helemaal goed, ik heb 'm net geflashed met een nieuwe versie (A9). Dat ging nog goed dus ik denk dat de bios niet naar de hemel is geholpen.

Hoe het precies is gebeurd weet ik niet, de voeding ging roken, en de pc viel na een paar seconden gebeurd, en toen was het al gebeurd. De voeding is wel vervangen.

Het bord gaat niet de bak in

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Bovenste plaatje: Als alleen de bovenste laag gebakken is kan je proberen om die verbindingen om te leggen met een fijn puntsoldeerboutje. Echter je mobo telt zeven lagen. En ik denk zomaar dat het niet alleen je buitenste laag is die geroosterd is...

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Hoe kan ik het beste die printplaat schoon maken? IK denk dat ik wel solderen moet, maar ach what the hell! Kep toch veel spullen liggen, me vader speelde heel veel met klein electronica.

Ik weet dat wel iets anders is dan moederborden, maar goed ik wil gewoon het RISICO nemen, misschien stop, maar leuk is het wel.

Elke week gaat de hardware wat op dit bord heeft gezeten terug op een p4 om het te testen.

Ik hou gewoon veel van dit bord
Kep veel problemen er mee gehad, en werkt nog steeds.
Ik kan gewoon met dit bord niet meer de cdrom speler benaderen. Dat is alles.
Die brandvlekken zijn wel uniek :9~ . Ik ken in iedergeval niemand die dat heeft 8)7.

Geeft er iemand nog tips over hoe ik die brandvlek weg krijg?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb zelf m'n oude Pentium moederbord met water afgespoeld. En hij staat nu 24/7 aan met een P90@133. Misschien kan je dus proberen hem heel voorzichtig af te spoelen met water. Op eigen risico natuurlijk, en ik geef je weinig kans dat je mobo het in de toekomst wel zal doen. suc6

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

freak1982 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:46:
Die brandvlekken zijn wel uniek :9~ . Ik ken in iedergeval niemand die dat heeft 8)7.
wauw, bouw een raam in je kast, die brandplekken zien er 1337 uit! :Y)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

hoe is hey gebeurt eiegnlijk?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
update : Het systeem draait al sinds maandagavond stabiel, ik heb de schijf maar in een andere pc aangesloten en de setup bestanden er meteen op gezet. Daarna terug op de Duron gezet en Windows er op gezet. Het moederbord word nog wel warm bij de verbrandde plek, dus vertrouwen doe ik het niet helemaal.

Wanneer de drivers geinstalleerd moeten worden voor de onboard USB-support loopt het systeem vast nog voor het moment dat Windows zoekt naar de drivers. Die heb ik dus maar (voor voorlopig) uit gezet.

Verder worden de twee sloten links van de AGP-poort gebruikt door de Netwerkkaart (Realtek 8139C) en de Geluidkaart (Hercules Fortissimo II).

Heeft er iemand nog misschien een oplossing voor die verbrandde plek? 't voelt daar namelijk warm aan. 't is niet zo heet dat je meteen je vingers verbrand of er van schrikt, 't voelt meer lauw aan. Of kan dat ook komen doordat er een tijdschrift onder mijn moederbord ligt ter bescherming...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Goeie raad (en toch niet duur): laat deze PC nooit meer onbeheerd draaien!

De kans op kortsluiting is namelijk enorm toegenomen, en voor je het weet heb je brand. Onderschat dit niet! Die warmte die je kan voelen is hier een voorbode van: van bepaalde aders in je mobo is de weerstand toegenomen (metaaloxide en/of beschadigingen), waardoor de isolatie tussen aders onderling onvoldoende veilig is geworden.

Da's nog afgezien van de kans dat kortsluiting verkeerde voltages op aangesloten componenten zet, en je voor honderden pleuro's aan aangesloten hardware naar de gallemiezen helpt. En verder ziet het eruit alsof een elco'tje is leeggelopen, dus je piekspanningen zullen ook niet overal meer goed worden opgevangen... weer meer kans op goeie fik.

"Wie zijn kinderen liefheeft, spaart de roede niet" en "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" en "zo gewonnen zo geronnen" en natuurlijk het complete oevre van Bordewijk. Kort en goed:

vuilnisbak.

offtopic:
Een vriend van me die een paar jaar geleden doodging, liet mij zijn PC na. Het is nu mijn server en het ding is mij lief. Maar als die er ooit zo uit gaat zien gaat 'ie regelrecht de vlikobak in. Ik ben een emotioneel mens, maar niet volledig van de pot gerukt...

[ Voor 0% gewijzigd door Rataplan op 09-10-2002 01:31 . Reden: het is allemaal nog gevaarlijker dan ik al dacht... ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Zoals ik de foto's zie, is er weinig met zijn plankje aan de hand :)

Iedereen ziet wel allemaal brandvlekken, maar dat zijn gewoon vlekken van de roet en vetaanslag van je uitgefikte voeding. Ik heb dat soort dingen veel vaker gezien. Het plankje heeft zelf NIET in de fik gestaan.

Als je plankje werkt, dan werkt hij gewoon. Als hij het niet doet, dan doet hij het niet. Isse simpel, isse te begrijpen ;)

Ikzelf heb ook een Abit KT7 plankje, en JA, ook dit boardje wordt op een aantal plaatsen warmer. Dit heeft te maken met de (stroom) belasting van de printbanen en de nabijgelegen componenten. Als ik een potje Wolfenstein heb gespeeld, dan zijn er inderdaad plekken die zeker wel 30 - 40 graden warm zijn. Niets om je druk over te maken.

Tuurlijk kan het zo zijn dat je voeding je plankje een opdonder heeft gegeven, maar als de chips het overleefd hebben, dan is dit niet gebuerd. Hooguit dat er een aantal poorten kapot zijn, zoals een IDE, parallelpoort etc.

Desalnietemin is het goed om je computer goed te testen en erbij te blijven. Dan weet je zeker dat alles goed is en je geen nieuwe brandhaard krijgt.

Brandgevaar is bij ELK elektronisch instrument/apparaat aanwezig. Zet daarom ALTIJD je computer uit na gebruik! Het spaart overinges ook nog eens het milieu en de hoge energierekening valt lager uit voor je ouders. ;)

_----

Mocht het plankje zelf wel echt brandvlekken hebben, dan is het zeker wel verstandig om het niet meer te gebruiken. dan is brandgevaar en kapot gaan van andere componeten zeker wel aanwezig! :(

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 08:47:
Zoals ik de foto's zie, is er weinig met zijn plankje aan de hand :)

Iedereen ziet wel allemaal brandvlekken, maar dat zijn gewoon vlekken van de roet en vetaanslag van je uitgefikte voeding. Ik heb dat soort dingen veel vaker gezien. Het plankje heeft zelf NIET in de fik gestaan.
Wij verschillen van mening. Vooral dat er schade aan zowel de boven-als de onderkant is op dezelfde plaats betekent gewoon dat er een klein fikkie is doorgeslagen.
Als je plankje werkt, dan werkt hij gewoon. Als hij het niet doet, dan doet hij het niet. Isse simpel, isse te begrijpen ;)
Als het plankje wel werkt kan 'ie wel degelijk verborgen gebreken (dat brandgevaar dus) hebben. Dat is dus even wat minder simpel dan jij (zegt ;)). Brand, dat is simpel te begrijpen.
Zet (...) ALTIJD je computer uit na gebruik! Het spaart overinges ook nog eens het milieu en de hoge energierekening valt lager uit voor je ouders. ;)
Ik gebruik sommige computers 24/7... Gelukkig betaal ik mijn energierekening zelf, we zijn niet allemaal minderjarig hier :) broekie :D en om voor zeven PC's te compenseren heb ik geen auto.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Wij verschillen van mening. Vooral dat er schade aan zowel de boven-als de onderkant is op dezelfde plaats betekent gewoon dat er een klein fikkie is doorgeslagen.

>>> Tja, dat had ik niet goed van die foto's afgezien. Als dit zo is dan is er echt wel een probleem bij deze heer met zijn plankje.. Dan zou ik hem ook weggooien en niet meer gebruiken. Is inderdaad niet slim om zo'n gefikt plankje te gebruiken. Teveel risico.... Maar stoer is het wel 8)

Wat betrefd die energierekeking; ten eerste was die opmerking grappig bedoelt en tevens om mensen erop te attenderen dat een niet gebruikte computer gewoonweg energie voor niets vreet (we moeten nog langer leven op deze aarde) en ten tweede brandgevaar is ALTIJD aanwezig met elektrische apparatuur. 8)7

Ps. ikzelf ben geen broekie meer die thuis woont. Ik ben 32 jaar en ik weet wel degelijk iets van programmeren en hardware. De meeste lezers hier zaten toen nog op de lagere school.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Toch ff twee kanttekeningen:

(i) }:O Dutch Power Cows }:O ! Een tweaker met een PC die "niets" doet zou niet mogen bestaan. Over het nut kan je discussieren, maar niet met mij.
(ii) 32 al? Poepoe...

...broekie :P

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24

Maximus

PhD i.o.

dat wordt een eenmalige reis naar de biobak, maar ehh.... waarom solderen? een nieuw AMD mobo kost 120 euro man... hebbie een ASUS

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
M@ximuS schreef op 09 oktober 2002 @ 18:16:
dat wordt een eenmalige reis naar de biobak, maar ehh.... waarom solderen? een nieuw AMD mobo kost 120 euro man... hebbie een ASUS
Ik surgieer hier, dat er wat mis is met ABIT zou jij deze woorden AUB eff terug willen nemen dank u :P.

Voor de rest, als er maar 1 spoortje kapot is dan tjah, zijn er al problemen :(.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
M@ximuS schreef op 09 oktober 2002 @ 18:16:
120EURO? Nee liever niet, het systeem gebruik ik toch weinig en verder doet het moederbord het voorlopig nog prima. USB, poortjes zijn enkel stuk. Das voor mij geen probleem want al mijn USB ellende :) hangt toch aan een andere pc(zie. sign).

Verder prijs ik Abit alleen maar de hemel in O-)
Stuk voor goeie bordjes BP6, BH6, KT7.

On topic :
Dat zwarte vlek op mijn moederbord, boeit me niet meer eigenlijk. Ik het wel er liever vanaf, dan dat het erop zit. Maar verder draait het systeem als een tiet.
Van mij mag dit topic dicht gegooit worden. Dit systeem draait echt niet 24/7 gelukkig _/-\o_ . Want die computer maakt toch teveel #$#@ lawaai.

Pagina: 1