Toon posts:

[LG Flatron 915+] Recall doet niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de beeld terug te zetten naar fabrikant instelling dmv het 'Recall' in OSD, maar het lijkt niet te werken, als ik 'Recall' selecteerde en vervolgens op die pijltjes op de monitor drukte was er geen enkel effect, beeld bleef onverwijzigd!

Dit had ik nog nooit gehad, vroeger deed ie wel, ligt het misschien aan mijne instelling?:?

NB: Win XP clean install, Leadtek GeForce 4 ti4200, NVidia driver 30.82.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Misschien zou je het kunnen proberen als de pc uit staat en alleen de monitor aan. Tenzij je dat al hebt geprobeerd natuurlijk :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt iig niet aan je drivers/andere hardware. Heb je toevallig niets aan de instellingen gewijzigd sinds de vorige recall, want anders valt er niets te herstellen. :)

+ titel beetje aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
na het instal van xp heb ik in windows de resolutie en de refreshrate aangepast net zoals vroeger.
nu draait hij op 1280*1024 @ 100Hz maar Recall doet ie niet.

in OSD onder 'Special' staat: Degauss ON; Recall ON; Moire H0/V0; Convergence 49/49; Purity 50; 108.9KHZ/100.0Hz User Mode.

mogelijke verklaring: die monitor heeft een geheugen zoals vermeld in de manual die de instellingwaarde van gebruiker (user mode) opslaat, als monitor een nieuwe instellingwaarde tegenkomt dan wordt die vergelijkt met opgeslagen waarden, als er een overeenkomst is dan wordt de 'nieuwe' niet gezien als een nieuwe waarde, maar een oude bekende, dus geen recall mogelijk.

** Maw zolang in de geheugen van monitor de instellingwaarden zitten (usermode, presetmod etc) die gelijk is aan de waarde ingesteld door gebruiker zelf zal de recall gewoonweg niet doen. Correct me if i'm wrong!!! **

om dit te testen wordt de suggestie van UnderFlow gevolgd: dus 915+ compleet unpluggen van alle ingangssignalen en stroomverziening. Een tijdje laat staan en weer aanzetten.

resulaat komt later and hope it will work, trowens 915+ is _/-\o_

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Ik begrijp niet helemaal wat je wilt doen. Met recall zet je de instellingen van je monitor in fabrieksstand, en zo te zien staat ie dat nu :?

Je refreshrate zal er niet van omlaag gaan, daarvoor moet je bij je videokaart zijn..

Lees ik het nou verkeerd of?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 19:49:
na het instal van xp heb ik in windows de resolutie en de refreshrate aangepast net zoals vroeger.
nu draait hij op 1280*1024 @ 100Hz maar Recall doet ie niet.

in OSD onder 'Special' staat: Degauss ON; Recall ON; Moire H0/V0; Convergence 49/49; Purity 50; 108.9KHZ/100.0Hz User Mode.

mogelijke verklaring: die monitor heeft een geheugen zoals vermeld in de manual die de instellingwaarde van gebruiker (user mode) opslaat, als monitor een nieuwe instellingwaarde tegenkomt dan wordt die vergelijkt met opgeslagen waarden, als er een overeenkomst is dan wordt de 'nieuwe' niet gezien als een nieuwe waarde, maar een oude bekende, dus geen recall mogelijk.

** Maw zolang in de geheugen van monitor de instellingwaarden zitten (usermode, presetmod etc) die gelijk is aan de waarde ingesteld door gebruiker zelf zal de recall gewoonweg niet doen. Correct me if i'm wrong!!! **

om dit te testen wordt de suggestie van UnderFlow gevolgd: dus 915+ compleet unpluggen van alle ingangssignalen en stroomverziening. Een tijdje laat staan en weer aanzetten.

resulaat komt later and hope it will work, trowens 915+ is _/-\o_
Lijkt me ook wel een idee... om gewoon even de monitor geen stroom meer te geven door de stekker eruit te halen.

En ja... dit bericht is ook getikt vanaf een 915FT+ :9~

Verwijderd

trowens 915+ is _/-\o_
HELEMAAL MEE EENS!!!!!!!!!

• Pollewob
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 21:26:
[...]

HELEMAAL MEE EENS!!!!!!!!!

Als je niets nuttigs te melden hebt zeg dan niets :/

Verwijderd

Topicstarter
maar effe een vraagje aan 915+ bezitters, lukt Recall bij jullie dan wel?

• Pollewob
  • Niet online
Het heeft gewerkt bij mij in ieder geval, maar ik ga echt niet de (zo goed als perfecte) instellingen die ik na uren kloten gevonden heb resetten :P

Stroom eraf laten zal waarschijnlijk niet werken. Toen ik op vakantie was (voor een paar weken) was de monitor uit het stopcontact, maar de instellingen bleven bewaard. Het makkelijkst is het denk ik om deze vraag evan aan LG voor te leggen via de mail.

Heb je de monitor trouwens via de usb kabel aan de pc aangesloten? Misschien dat dat nog nog scheelt ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
die usb kabel is niet ingeplugd, maar ik ga vanavond effe proberen.

Verwijderd

Topicstarter
trukdoos is leeg, mailtje gestuurd naar LG, dus afwachten...
Pagina: 1