Situatie:
Ik heb 1 w2k server staan met 3 netwerkkaarten
Netwerkkaart 1 -> @home modem
Netwerkkaart 2 -> naar de switch waar 4 werkstation aan hangen.
Netwerkkaart 3 -> Naar de woonkamer met een crosskabel waar 1 werkstation aan hangt.
Netwerk 2 heeft IP range 192.168.1.x
Netwerk 3 heeft IP range 192.168.10.x
Nu hebben alle systemen internet via W2K NAT. Dat gaat zonder problemen.
Maar nu wil ik graag dat de systemen van netwerk 2 en 3 elkaar kunnen zien. De situatie is dat er op netwerk 2 een kleurenprinter hangt die ik graag via netwerk 3 wil aansturen. Alleen zit de werkstation aan netwerk 3 het netwerk 2 niet
Nu zat ik te denken of ik van netwerkkaart 2 en 3 een software matige SWITCH kan maken. Dat op die manier het 1 groot netwerk wordt. Of zit in nu in de verkeerde richting te denken.
Wie heeft voor mij de oplossing. Of kan mij aan de juiste zoek woorden voor Google helpen.
Alvast bedankt,
Ik heb 1 w2k server staan met 3 netwerkkaarten
Netwerkkaart 1 -> @home modem
Netwerkkaart 2 -> naar de switch waar 4 werkstation aan hangen.
Netwerkkaart 3 -> Naar de woonkamer met een crosskabel waar 1 werkstation aan hangt.
Netwerk 2 heeft IP range 192.168.1.x
Netwerk 3 heeft IP range 192.168.10.x
Nu hebben alle systemen internet via W2K NAT. Dat gaat zonder problemen.
Maar nu wil ik graag dat de systemen van netwerk 2 en 3 elkaar kunnen zien. De situatie is dat er op netwerk 2 een kleurenprinter hangt die ik graag via netwerk 3 wil aansturen. Alleen zit de werkstation aan netwerk 3 het netwerk 2 niet
Nu zat ik te denken of ik van netwerkkaart 2 en 3 een software matige SWITCH kan maken. Dat op die manier het 1 groot netwerk wordt. Of zit in nu in de verkeerde richting te denken.
Wie heeft voor mij de oplossing. Of kan mij aan de juiste zoek woorden voor Google helpen.
Alvast bedankt,