2 netwerken moeten elkaar via de server zien

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Situatie:

Ik heb 1 w2k server staan met 3 netwerkkaarten

Netwerkkaart 1 -> @home modem
Netwerkkaart 2 -> naar de switch waar 4 werkstation aan hangen.
Netwerkkaart 3 -> Naar de woonkamer met een crosskabel waar 1 werkstation aan hangt.

Netwerk 2 heeft IP range 192.168.1.x
Netwerk 3 heeft IP range 192.168.10.x

Nu hebben alle systemen internet via W2K NAT. Dat gaat zonder problemen.

Maar nu wil ik graag dat de systemen van netwerk 2 en 3 elkaar kunnen zien. De situatie is dat er op netwerk 2 een kleurenprinter hangt die ik graag via netwerk 3 wil aansturen. Alleen zit de werkstation aan netwerk 3 het netwerk 2 niet :(

Nu zat ik te denken of ik van netwerkkaart 2 en 3 een software matige SWITCH kan maken. Dat op die manier het 1 groot netwerk wordt. Of zit in nu in de verkeerde richting te denken.

Wie heeft voor mij de oplossing. Of kan mij aan de juiste zoek woorden voor Google helpen.

Alvast bedankt,

AKA Rinkel weblog

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

zet ze in de zelfde range en ga de 2 netwerkkaarten bridgen. Dan moet het goed komen denk ik.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik ben gaan zoeken op je woordje bridge op GOT.. Iedereen spreekt maar over een bridge maken. Maar niemand geeft echt aan hoe dat moet. Iedereeen spreekt over de oplossing dat ik een hub achter de server moet hangen en daar beide netwerken aan moet hangen. Ik heb nog wel een 100Mbs hub liggen. Maar die wil ik liever niet fulltime gebruiken omdat het een professionele 19" rack hub is met voeding.. En dat kreng maakt heel wat meer herrie als de server :( + het dat ik die HUB wil meenemen naar lanparties..

Helaas vind ik ook niets nuttig in de help van W2K.. Op irc zei iemand dat ik beide netwerk kaarten in dezelfde IP range moet zetten. Maar op got lees ik weer dat dit niet gaat werken :(

Misschien moet ik toch maar aan een switch/router allin oplossing gaan denken. Dan kan de server ook mee naar lanparties :P

AKA Rinkel weblog