Toon posts:

Wireless afstand 130 meter 10Mbps HOE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
wie kan me helpen ik wil een draadloze verbinding over een afstand van exact 128 meter overbruggen. Ik zoek draadloze netwerkkaarten die een p2p verbinding kunnen opzetten. Beide punten kunnen elkaar visueel zien. Ik zit te denken aan twee antennes die op elkaar staan gericht. Wie kent een netwerkkaart (met aansluiting voor een externe antenne) die deze afstand kan overbruggen. Liefst PCI maar mag ook PCMCIA versie zijn.
Gewone netwerkkaarten kunnen maximaal 80 meter overbruggen en de snelheid is dan vaak bedroevend laag. Professioneel spul is pas vanaf 2500 euro en dat is mij te duur. Geef me een link door of mail het naar thomas@tref.nl
:*)

Verwijderd

ik heb een wlan van edimax deze accespoint kan point to point werken.
Ik denk dat hij wel 130 meter kan halen met twee accespoints

Verwijderd

Topicstarter
misschien wel handig om te vermelden dat de apparatuur niet aan de buitenkant zit. Lijkt me niet handig het accesspoint a.d. buitenkant van het gebouw te hangen. De antennes kunnen elkaar wel direct zien. De AP-tjes kunnen wel vanachter het raam elkaar zien.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Met een beetje geluk hoef je niet eens (zeeeeer dure) antennes te kopen bij dit product van Linksys.

Maar 2 Access Points geniet natuurlijk de voorkeur voor een stabiele netwerkverbinding tussen 2 locaties. Zowel de Edimax als de Linksys (Wap11) hebben de p2p (of bridge) functie in huis. Dan gaat mijn persoonlijke voorkeur weer uit naar de Linksys Wap11 van wegen zijn prijs en goede prestaties en beschikt tevens over de mogelijkheid om external antennes aan te sluiten. Net als de PCI kaart van Linksys (WMP11) trouwens.

Check de Price Watch voor prijsinformatie