Toon posts:

Inloggen op W2K via internet (TCP/IP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een leuk netwerkje draaien,
alleen ben ik vaak niet thuis, en zou ik het handig vinden als ik op mijn pc kon inloggen via een andere pc, die verbonden is met internet. (wat mijn server altijd is)

ik neem aan dat dit met VPN moet, alleen heb ik daar nog weinig ervaring mee, en ik besef, zodra ik op mijn pc kan inloggen op een andere locatie, is het mogelijk dat iemand anders dat ook kan. (gevaarlijk dus)

Maargoed, ik heb ook gezien hoe je met bepaalde programma, je volledige desktop over kan nemen, en dat alleen de Monitor/Keybord/Mouse word overgezonden via internet, en dat je zo vanaf een andere computer die ook op 't internet zit, zo je eigen pc/server kan beheeren.

Hoe kan ik dit het beste doen?

Hier zijn enige specivicaties:

Server OS: W2K Pro. SP3, Kabel internet 1.5Mbit.
(ik heb nog geen VPN ingesteld op mijn server (inkomende verbindingen accepteren))

Verder zou ik niet weten welke in formatie ik vrij zou kunnen geven wat handig zou zijn...

Alvast bedankt. Greetz. Benedictus

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Dat moet helemaal niet via VPN, alleen kan je dan wel encrypten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Remote Desktop (http://www.microsoft.com/.../downloads/rdclientdl.asp) op client en server installeren, en gaan met die banaan.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 06 oktober 2002 @ 16:12:
Remote Desktop (http://www.microsoft.com/.../downloads/rdclientdl.asp) op client en server installeren, en gaan met die banaan.
Tja, je leest er al snel overheen. zodra mensen hun win98 of win2k pro machine een "server" gaan noemen, maar de Terminal Service, is aan de serverkant vereist.

Persoonlijk vindt smiley dat het verboden zou moeten worden, om machines als "server" te bestempelen, als het een client OS is, wat met extra tooltjes "klinkt als", en "ruikt naar" een server. Magoe, ik zit niet in het MT van tweakers. :)

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Aangezien dit een simpele vraag is zou je een programma als Remotly Anywhere kunnen gebruiken, is zeer goed te configureren. Ik gebruik het zelf ook en het werkt perfect....

* Clueless heeft ook een server staan tenminste als smiley dat ook vind (8>

EDIT: Typo's

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

Ik zelf gebruik VNC (Virtuel Network Computing), het werkt hetzelfde (server en clients proggies) als PC anywhere maar het is sneller. VNC werkt ook via internet, weet iet of PC anywhere dat ook kan!? Een ander vooreel is dat het niet alleen voor Windows machines werkt maar ook op unix/linux bakken :)
http://www.uk.research.att.com/vnc/

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

ik begrijp wat je wilt maar remote proggies zijn niet altijd een optie, je moet dan ook zo`n proggie installeren op de client om je "server" te bereiken en dat gaat natuurlijk niet altijd (denk maar aan bijvoorbeeld internetcafe of school computer)

een mogelijke oplossing:

installeer thuis w2k Server i.p.v. Pro en installeer IIS en richt die in als FTP server. (heb je ook losse FTP proggies voor dacht ik)

dan kun je overal ter wereld vanaf iedere pc met internet via de browser gewoon naar je IP surfen en inloggen (indien gewenst) met je eigen username >>> password en kun je altijd bij je bestanden.

suc6

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 12:55:
ik begrijp wat je wilt maar remote proggies zijn niet altijd een optie, je moet dan ook zo`n proggie installeren op de client om je "server" te bereiken en dat gaat natuurlijk niet altijd (denk maar aan bijvoorbeeld internetcafe of school computer)
je hoeft VNC niet per se te installen, hij draait ook van een flop VNCviewer.exe (172 kB). Ikzelf heb hem ook ergens op een i-net server staan, zodat ik er altijd bij kan :)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Pagina: 1