Toon posts:

probleem monitor bij installeren redhat 8.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen,

Ik heb een probleem bij het upgrade van redhat 7.2 naar 8.0. Tijdens het uitvoeren van anaconde treedt een probleem op. Het heeft waarschijnlijk met de herkenning van de monitor te maken (zie beneden het laatste deel van het bugreport)

Bij het installeren van redhat 7.2 had ik dit probleem niet. Bij een vergelijkbare bug bij bugzilla was de reactie dat het waarschijnlijk een kudzu issue was. Goed het probleem kennen is een ding, maar hoe los ik het op? (de monitor is een digital, vrij B dus)

/tmp/anaconda.log:
* Probing for video card: SiS 6326
* ddcprobe returned bogus values:
ID: None
Name: None
HorizSync: None
VertSync: None

* Probing for monitor type: Unable to probe
* Probing for mouse type: Generic - 3 Button Mouse (PS/2)
* Graphical installation not available for hd installs. Starting text mode.
* anaconda floppy device fd0
* Detected 96M of memory
* Swap attempt of 96M to 192M

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
bug in redhat installer dus?

Gewoon de textinstall doen dan?
Je post verder niets waar ik denk dat je veel mee geholpen kan worden verder....

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
ik doe zowiezo een textinstall (van de harde schijf)

Verwijderd

hoe start je de installatie dan??

Verwijderd

En als je de monitor los haalt tijdens het "proben??" Mijn monitor is D.M.V een switch box verbonden met mijn redhat doos, en kan ook niks proben.

Verwijderd

een switch box stuurt toch altijd een phantom signaal uit?

Verwijderd

Topicstarter
Op de opmerking van dwarf: ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar omdat ik vanaf de hd installeer installeerd ie het automatisch in text mode (zie het eerste bericht). IK start de installatie met een linux boot installation diskette.

Op de opmerking van spoetnik666: hoe moet ik dan zien wat ie aant doen is? (niet sarcastische bedoeld)

Verwijderd

Dat proben naar de monitor duurd toch maar 5 sec. ofzo??? Daarna kan je je monitor weer aansluiten lijkt me.
Pagina: 1