Alcatel Speed Touch probs (ethernet) niet eens te pingen?!?

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn Alcatel Speed Touch modem. Het is een ethernet modem.

In de documentatie staat dat het default ip adres 10.0.0.138 is.
Mijn pc (met Win XP) heb ik ingesteld op 10.0.0.150 en 255.0.0.0 als subnet mask.

MAAR

Ik kan dus niet bij de modem komen om hem in te stellen.....pingen lukt ook niet eens, request time out.

Ik heb geprobeerd de modem te resetten (knopje achterop) maar ik blijf het zelfde probleem houden.

Als ik hem aanzet gaat het pwr/alarm knopje eerst knipperen en daarna brand hij constant (groen achtig)

Iemand een idee misschien?

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Het ledje bij de netwerkaansluiting achterop de modem en het ledje op je netwerkkaart moeten ook branden. Anders heb je geen verbinding tussen je modem en de computer.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als hij groen brand bij mij werkt het altijd, dus dat moet goed zijn.

Probeer iig even naar de kabels te kijken zoals hier boven al wordt gezegd.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
- Power moet branden
- Line sync moet branden
- 10Mbit (achterkant) moet branden

Anders ff kijken naar gateway, die moet 10.0.0.138 zijn.
Subnetmask moet trouwens 255.255.255.0 zijn i.p.v. 255.0.0.0 .

• JvS
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

[Airwolf] schreef op 05 oktober 2002 @ 17:13:
Als hij groen brand bij mij werkt het altijd, dus dat moet goed zijn.

Probeer iig even naar de kabels te kijken zoals hier boven al wordt gezegd.

neehoor, dat lampje gaat ook branden als je netwerkkaart niet goed ingesteld staan. Je subnet moet ten eerste 255.255.255.0 zijn, je moet geen rare firewalls aan hebben staan (die van XP zelf bijvoorbeeld).

Maar ik heb vandaag nog iemand aan de lijn gehad waarvan de netwerkkaart wel te pingen was maar de modem niet. Dan denk ik gelijk aan bekabeling, dus modem met kort utp snoertje aangesloten.. Niet pingen hoor.. alles gechecked wat met firewall te maken kan hebben... niets te pingen (netwerkkaart nog steeds wel), uiteindelijk eens voor de grap op een andere pc aangesloten en wat denk je? Wel te pingen...

Dan is die netwerkkaart in die ene pc dusdanig rot geinstalleerd dat de kaart wel te pingen is, het lampje gaat branden, Windows XP vindt dat het netwerk "connected" is, maar je toch echt het modem niet kan pingen.. Dus, het kan nog altijd aan je netwerkkaart liggen (ook al kan je die kaart zelf wel pingen). Maar ook kan het modem natuurlijk defect zijn :o.

Als je een ongetweaked modem hebt, moet je gateway trouwens gewoon leeg zijn. Niet 10.0.0.138, das alleen als je een getweaked modem hebt :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
_ViP_ schreef op 05 oktober 2002 @ 17:09:
Het ledje bij de netwerkaansluiting achterop de modem en het ledje op je netwerkkaart moeten ook branden. Anders heb je geen verbinding tussen je modem en de computer.
ledje achterop netwerk kaart brandt wel,..maar achterop de adsl modem niet?!? (kan dat?,...wel vaag opzich)

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
TimMer schreef op 05 oktober 2002 @ 17:16:
- Power moet branden
- Line sync moet branden
- 10Mbit (achterkant) moet branden

Anders ff kijken naar gateway, die moet 10.0.0.138 zijn.
Subnetmask moet trouwens 255.255.255.0 zijn i.p.v. 255.0.0.0 .
line sync heeft te maken met de telefoonlijn toch? Die heb ik er nog niet aanhangen,...

subnet mask heb ik allebei geprobeerd, moet volgens mij niet uitmaken, maar heb dus 255.255.255.0 en 255.0.0.0 geprobeerd,....

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
JvS schreef op 05 oktober 2002 @ 17:50:

[...]

neehoor, dat lampje gaat ook branden als je netwerkkaart niet goed ingesteld staan. Je subnet moet ten eerste 255.255.255.0 zijn, je moet geen rare firewalls aan hebben staan (die van XP zelf bijvoorbeeld).

Maar ik heb vandaag nog iemand aan de lijn gehad waarvan de netwerkkaart wel te pingen was maar de modem niet. Dan denk ik gelijk aan bekabeling, dus modem met kort utp snoertje aangesloten.. Niet pingen hoor.. alles gechecked wat met firewall te maken kan hebben... niets te pingen (netwerkkaart nog steeds wel), uiteindelijk eens voor de grap op een andere pc aangesloten en wat denk je? Wel te pingen...

Dan is die netwerkkaart in die ene pc dusdanig rot geinstalleerd dat de kaart wel te pingen is, het lampje gaat branden, Windows XP vindt dat het netwerk "connected" is, maar je toch echt het modem niet kan pingen.. Dus, het kan nog altijd aan je netwerkkaart liggen (ook al kan je die kaart zelf wel pingen). Maar ook kan het modem natuurlijk defect zijn :o.

Als je een ongetweaked modem hebt, moet je gateway trouwens gewoon leeg zijn. Niet 10.0.0.138, das alleen als je een getweaked modem hebt :)
modem is niet getweaked,...winxp zegt idd vrolijk,...network connection enabled of connected ofzo,...

kan dus niet pingen, niet telnetten en ook niet via de browser erbij komen,...

winxp firewall staat die default aan eigenlijk? heb er nooit aangezeten iig,.....kga het nog wel ff proberen met een andere pc dan ook,....

Verwijderd

Ik vrees dat ik te laat ben, maar de reden is heel eenvoudig:
je netwerkkaart heeft dezelfde IP als je modem (ik had hetzelfde probleem)...

• JvS
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

en je hebt het nog fout ook....
Mijn pc (met Win XP) heb ik ingesteld op 10.0.0.150 en 255.0.0.0 als subnet mask.
Dat modem is 10.0.0.138

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1