Toon posts:

off-line DPC-er

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis geen internet vebinding, maar wil wel mijn computer gebruiken voor de DPC.
Nu heb ik gehoord dat het per mail ook kan. Maar hoe? Kan iemand een goede uitleg en/of link geven voor een absolute leek in dit gebied?
Thnx

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
Blokjes ophalen doe je door een mailtje te sturen naar fetch@distributed.net zonder subject, en in de body het aantal blocks dat je wilt hebben en de grootte van de blocks. Dit doe je door in de body te zetten:
numblocks=XXX
blocksize=YY
Met XXX=1-500
YY=28-33
Hierna krijg je een mailtje terug met daaraan als attachment de buff-in.rc5
Flushen doe je door je buff-out.rc5 op te sturen naar flush@distributed.net

(De volgende uitleg krijg je als je een leeg mailtje te sturen naar fetch@distributed.net)

A complete request was not found. At the very minimum, your request should specify the number of blocks that you would like, via the 'numblocks' keyword.

INSTRUCTIONS FOLLOW:
This message has been sent to you because you sent mail
to fetch@distributed.net. The attached is the output of
"rc5des -fetch". The attached buffers default to 100
blocks of 2^28 keys (or keypairs for DES). Three "-fetch"
attempts are made, in an attempt to overcome any network
errors.

To request blocks of a different size, include
"blocksize=xx" anywhere in your message (subject or body).
To request a buffer file with more or fewer than the default
(100 blocks), include "numblocks=yyyy" anywhere in your
message. 'xx' is any number from 28 to 33. 'yyyy' may be
any number from 1 to 1000.

By default, RC5 blocks are retrieved. To get DES blocks,
include "CONTEST=DES" in your message (subject or body).

Other than these flags, the contents of any messages sent
to fetch@distributed.net are ignored.

EOF.

[removed]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik hoe groot de blokjes moeten zijn?
En hoe stuur ik het op?
Op de website van distributed.net staat hier nl. geen info over en heb thuis wel een Athlon 500 staan die de DPC graag wil helpen :)
Op mijn werk heb ik welinternet toegang en ook de client draaien 24 uur per dag. Kan ik hier misschien iets mee?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik misschien de client twee maal installeren en *.ogr en *.rc5 op diskette vervoeren en vervangen thuis en op mijn werk? Dat ik die client alleen gebuik voor het fetchen en flushen van blokjes?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
Je doet met rc5 per uur met 1Mkey/sec ongeveer 13.4 wu's. Als je blocksize 32 en 500 blokjes neemt zijn dit ongeveer 6000 wu's. Als je dus even kijkt hoe snel je client draait kun je zo uitrekenen wat je op wilt halen. Maar voor een athlon kun je waarschijnlijk net zo goed gelijk het maximale ophalen. Je kunt blocks gewoon met de ene PC ophalen en daarna op een andere PC zetten. Wel opletten dat je je buffers alleen moved, zodat je nietr per ongeluk twee keer dezelfde gaat kraken.

[removed]