Toon posts:

Hoe Kan je een Duron 1250 Underclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
DIt is een pittige vraag.

Ik heb een duron 1200 gekocht. Hij draait (wonderbaarlijk) 1250.

Hoe kan ik hem underclocken?

===
Ik ben al bij verschillende computerwinkels geweest. En die weten het allemaal niet.
Ik ben bezig met het vragen aan AMD. Kennerlijk die weten het ook niet hoe dat komt een duron 1250(Er bestaat geen duron 1250 zonder OC).

Het ligt niet aan de memory. ook niet aan de Multipier. Of FSB.
Multiplier is op 12.5. Alles staat op default. En toch draait hij 1250.
===

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

FAQ??? of gebruik de search :? :? :?

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Verwijderd

Als de mp 12,5 is en de fsb is 100: 12,5 X 100= 1250!!!
Zet eens de mp op 12 als het gaat...

Als de proc goed werkt, waarom wil je dan perse 1200 mhz?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:54:
DIt is een pittige vraag.

Ik heb een duron 1200 gekocht. Hij draait (wonderbaarlijk) 1250.

Hoe kan ik hem underclocken?

===
Ik ben al bij verschillende computerwinkels geweest. En die weten het allemaal niet.
Ik ben bezig met het vragen aan AMD. Kennerlijk die weten het ook niet hoe dat komt een duron 1250(Er bestaat geen duron 1250 zonder OC).

===
1250 mhz is toch prima? waarom wil je hem lager hebben dan?

1250 = 12x multiplier + 104,166 fsb, ofwel 104mHz fsb. Dit kan een afwijking zijn in je moederbord, veel moederborden hebben last van een onregelmatige / soms oncorrecte frequentie generator. Niets aan de hand.

anywayz, hier kan je checken hoe je de multiplier kan instellen voor je duron, dan zou je hem eventueel weer op 1200 krijgen als je dat echt wilt

http://www.ocinside.de/go.../socketa/xp_painting.html

BTW, zou je alsjeblieft een screenie van WCPUID willen posten, dan kunnen we ff je FSB / multiplier zien. :>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2002 17:09 . Reden: kleine verbetering aangebr8 ]

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Ja dit is een beetje stomme vraag en niet zoals je zelf zegt een slimme vraag :?

Misschien een slotje ivm FAQ

Leeg

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 16:54:
12.5 (mulitplier) x 100 (fsb) = 1250 mhz!

En anders gewoon unlocken en op een mp van 12 zetten. Maar waarom moeilijk doen? Ik neem aan dat 'ie op 1250 even goed werkt als op 1200, en dat het ook niet voor koelingsproblemen zorgt.

• Paulusdebospooier
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 21:18

Paulusdebospooier

Hobbyist.

1200 MHz is 9*133 óf 12x100. 1250 MHz is 12.5x 100. Vermoedelijk is jouw processor niet gelocked en accepteert hij een multiplier van 12.5. Wil je terug naar 1200MHz? gewoon de multiplier en/of de FSB aanpassen. Maaruh... een echte tweakert zal toch eerst hoger proberen te klokken? :)

Geen auto mooier dan de W116!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33
12.5 x 100 = 1250, had denk dus gewoon 12 moeten zijn...dan heb jij dus geluk :) weesblij met je 50 mhz-tjes extra!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

reskobon schreef op 05 oktober 2002 @ 17:03:
Ja dit is een beetje stomme vraag en niet zoals je zelf zegt een slimme vraag :?

Eigenlijk is dit bestwel interessant :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wil ik Underclocken omdat de cpu heeft mij veel geld gekost.

Een nieuwe mb en ook gelijk nieuwe mem. Nieuwe cooler etc. En veel tijd.(250 euro ongeveer t.o. mijn zakgeld van 10 euro)

Als ik hem kan underclocken, dan weet ik dat hij niet gelocked is.
Dus ik heb een "fout" geproduceerde cpu :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:14:

Een nieuwe mb en ook gelijk nieuwe mem. Nieuwe cooler etc. En veel tijd.(250 euro ongeveer t.o. mijn zakgeld van 10 euro)

Als ik hem kan underclocken, dan weet ik dat hij niet gelocked is.
Dus ik heb een "fout" geproduceerde cpu :D
Het heeft je misschien veel tijd gekost, maar waarom wil je in hemelsnaam onderclocken. Je moet overclocken, zet hem eens op 1400 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk van GoT zal ut heus wel weten.....

Natuurlijk kan ik OC maar het is nu niet nodig.
Ik OC pas wanneer mijn pc te sloom is.

Als ik OC mot ik meteen wat extra fans inpleuren.
Ik mot nu al met plastic vacuumzakje met water mijn videokaart en primitief loshangend fan beetje te koelen in mijn kast. Als ik de cpu minder warm maak kan ik dat weghalen.

Verwijderd

reskobon schreef op 05 oktober 2002 @ 17:03:

Dit is best een interresant, en hoe leuk je het ook verpakt, ga nou alsjeblieft niet om slotjes roepen. Beperk je frustraties tot SM

(Ja ook de niet Got sm.... ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 18:07:
Ik denk van GoT zal ut heus wel weten.....

Natuurlijk kan ik OC maar het is nu niet nodig.
Ik OC pas wanneer mijn pc te sloom is.

Als ik OC mot ik meteen wat extra fans inpleuren.
Ik mot nu al met plastic vacuumzakje met water mijn videokaart en primitief loshangend fan beetje te koelen in mijn kast. Als ik de cpu minder warm maak kan ik dat weghalen.
Jo, extreme water koeling >:) Als je, je cpu moet koelen met waterzakjes is er echt iets mis. Waar baseer je de nood om hem extra te koelen op?
Die kleine afwijking in mhz, zorgt echt niet voor een schikbarende temperatuurstijging. Probeer gewoon met behulp van de Faq erachter te komen hoe je je pc moet koelen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:14:
Wat kost een duron nou tegenwoordig? :D
Doodgaan doet ie niet met 50 mhz erbij, alleen als er geen heatsink opzit als ie aanstaat, maar dan is ie zoiezo dood.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 05 oktober 2002 @ 19:06:
[...]

Wat kost een duron nou tegenwoordig? :D
Doodgaan doet ie niet met 50 mhz erbij, alleen als er geen heatsink opzit als ie aanstaat, maar dan is ie zoiezo dood.
De Duronis neit zo duur maar wat de proccessor het heeft veroorzaakt...

Nieuiwe Mb Nieuwe Mem etc.

En Water op mijn videokaart. In mijn kast ut relatief warm.
Ik ga binnenkort (als ik de geld voor heb) paar extra fans inflikkeren.
====
(back to the point)
Hoe kan je van een 1250 naar 1200 underclocken!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Is al gezegd, zet de multiplier naar 12, misschien moet je daarvoor eerste je proc unlocken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 19:16:
[...]

De Duronis neit zo duur maar wat de proccessor het heeft veroorzaakt...

Nieuiwe Mb Nieuwe Mem etc.

En Water op mijn videokaart. In mijn kast ut relatief warm.
Ik ga binnenkort (als ik de geld voor heb) paar extra fans inflikkeren.
====
(back to the point)
Hoe kan je van een 1250 naar 1200 underclocken!
d00d, ik heb je net gezegd waar je het kan vinden, verw8 niet van GoT dat het een goedkope helpdesk is die alles voor je uitkouwt. Lees de replies hierboven en je hebt genoeg informatie. (8>

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik geloof dat Chappie het nog niet helemaal snapt :/

Ten eerste helpt dat zakje water geen drol. Je processor zal ook echt niet kapot gaan als ie 50MHz harden loopt, laat staan je moederbord en je geheugen. Ik zou zeggen, leer eerst eens wat basiskennis voordat je uberhaupt acties onderneemt.

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
Chappie, je doet je ondertitel zo wel eer aan :+

• Tripp

Tripp

Wreah

BalusC schreef op 06 oktober 2002 @ 01:33:
offtopic:
Chappie, je doet je ondertitel zo wel eer aan :+
dat viel mij ook ineens op >:)

specs

Verwijderd

Topicstarter
executor schreef op 06 oktober 2002 @ 01:39:
[...]

dat viel mij ook ineens op >:)
Die Zakwater helpt wel op mijn videokaart die een passieve koeling heeft.
(hij werd minder snel heet.

Ja ik weet dat mijn mb(GA7-Xvh ofzo, 36 graden chip 51 graden cpu) niet dood gaat aan 50 mhz (de vorige mb wel MSI 5340, 70 graden cpu 555 chip tot max 1.2 ghz)

Verwijderd

Dit is echt zinloos, totaal onnnodig om terug te gaan klokken, waarschijnlijk is dit gewoon een kleine afwijking van de F-side bus op je mobo en om hem terug te klokken moet je eerst je duron unlocken, wat vrij riskant is. Je duron wordt 51 graden, lekker tempje, niks aan de hand.

Dus laat je duronnetje lekker lopen zo en geniet van je zondag.

Trouwens stel dat je Duron het begeeft, dan hoef je je mobo en mem toch niet weg te gooien??? Dan koop je dus voor 40 euro een nieuwe proc en je kan je weer lekker verder ongerust maken over je nieuwe Duron die ook 1250 mhz loopt... |:(

O bydeway, Got is Nederlands, ik weet niet in welke taal jij typt maar Nederlands?

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 02:15:
[...]

Die Zakwater helpt wel op mijn videokaart die een passieve koeling heeft.
(hij werd minder snel heet.
Ow minder snel ja, maar uiteindelijk wordt dat water toch net zo warm, want dat water staat niet echt warmte af he in een plastic zakje |:(. Maw het helpt geen kloot.
Ja ik weet dat mijn mb(GA7-Xvh ofzo, 36 graden chip 51 graden cpu) niet dood gaat aan 50 mhz (de vorige mb wel MSI 5340, 70 graden cpu 555 chip tot max 1.2 ghz)
Wat zeur je nou dan de hele tijd man :/. Je zit steeds te zeiken dat je bang bent voor je o zo nieuwe geheigen+mobo etc.

Sorry dat ik zo doe maar ik word hier moe van :/.

specs

Verwijderd

wat moet je in hemels naam met een catheter op je video kaart

ik kan hierop concluderen dat je niks hebt oc'ed

en btw je video kaart wordt nou eenmaal warm, en kijk ook ff naar de reply van executer leer eerst de basis begrippen en ga zelf op onderzoek uit

• Bossie
  • Nu online
post es een wcpuid screenie

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Doe eens ff lief voor hem :)

Idd, wat iedereen hier roept...als je cpu dood gaat omdat ie niet goed genoeg gekoeld wordt betekent dat niet het einde van al je andere onderdelen hoor... en 50 graden is niet erg voor een duronnetje, dus chill :P en geniet van je 50 extra MHz...

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:20:
Doe eens ff lief voor hem :)

Idd, wat iedereen hier roept...als je cpu dood gaat omdat ie niet goed genoeg gekoeld wordt betekent dat niet het einde van al je andere onderdelen hoor... en 50 graden is niet erg voor een duronnetje, dus chill :P en geniet van je 50 extra MHz...
Er is al gewoon gesuggereerd en er zijn normale reacties geweest. Als hij dan zo eigenwijs blijft doen :/.

specs

Verwijderd

en nog ff een aanvulling mijn cpu wordt wel 60 graden zolang alles nog maar stabiel loopt en blijft leven is er niks aan de hand ;)

pak een kop koffie en lees deze hele draad ff door dan kom je al gauw tot de conclusie dat je je nergens zorgen over hoeft te maken

en btw als je cpu het begeeft is er toch sprake van garantie

• Korvaag
  • Nu online
ik zou je complete computer in een zak met water doen. Gaat vast helpen. Trouwens. Wel eens overwogen een fan op je videokaart te richten ipv met totaal nutteloze warmtevasthoudende zakjes met water te gaan werken die niet voor niets nergens gebruikt worden omdat het gewoon nergens op slaat?

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat mijn mb en copu niet dood gaat aan die 50 mhz maar ik wou effe weten hoe kan underclocken.

Ik ben ook neit zo rijk dat ik een complete waterkoeling kan aanschaffen ofzo.
(sommige mensen lezen de hele topic niet eens maar goed)

De probleem is namelijk dankzij mijn "nieuwe" cpu 1200 moest ik compleet nieuwe mb en memory. Ik wil graag weten hoe ik beter moest doen dan nieuwe spullen gaan kopen.

De oplossing is er eigenlijk niet.... Behalve multipier naar 12 dus unlocken.
(Alhoewel ik heb per ongeluk de cpu beschadigd)
=======
Ik ben inderdaad van plan om een fan inde buurt van mijn videokaart te plaatsen of zelfs een slotkoeler te kopen. Of een compleet nieuwe videokaart. Dus ik hou wel op de zakje water.
=======
Mijn ouwe moederbord MSI 5340. Of beter gezegd mijn hele kast werd warm. Niet door de luchkoeling maar door de cpu. Ik kon beter zelfs een eitje op bakken!

Verwijderd

hmmm je bent dus bang dat je systeem kapot gaat van 50 mhz "OC" , maar je plakt wel lekker boterhamzakjes met water over je Videokaart?? 8)7 8)7
Maar goed dat die dingen niet kapot kunnen en dat je mobo+alle andere rommel niet gevoelig is voor water! |:(

haal nou eerst eens die zak water uit je systeem en laat die cpu nou maar gewoon zitten!!!! (je hebt hem al beschadigd dus blijf eraf voordat ie helemaal naar de #$@ is!! :( )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:49:
hmmm je bent dus bang dat je systeem kapot gaat van 50 mhz "OC" , maar je plakt wel lekker boterhamzakjes met water over je Videokaart?? 8)7 8)7
Maar goed dat die dingen niet kapot kunnen en dat je mobo+alle andere rommel niet gevoelig is voor water! |:(
VACUUMZAKJE. DIe extra dikke plastic zakje, je kan niet met je blote handen een scheuren of een gat in maken. Voor de VIDEOKAART. Ik weet hoe jij zou doen een plastic zak aan je koeler 8)7 8)7 8)7

Ik ben ook niet zo weer dom boterhamzakje. Tering lees effe de hele topic door dan voordat je een oordeel gaat geven!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 12:53:
[...]

VACUUMZAKJE. DIe extra dikke plastic zakje, je kan niet met je blote handen een scheuren of een gat in maken. Voor de VIDEOKAART. Ik weet hoe jij zou doen een plastic zak aan je koeler 8)7 8)7 8)7

Ik ben ook niet zo weer dom boterhamzakje. Tering lees effe de hele topic door dan voordat je een oordeel gaat geven!
lees jij nou eens de draad door, want het antwoord is al 3124124 keer gegeven en je blijft maar eigenwijs doen :X.

Hoezo bot voor de kop >:)

specs

Verwijderd

oftwel een oud gezegde

zoveel eelt als een olifant op zijn knie heeft heeft hij voor zijn hoofd })

en zoals mr.Executor al zei lees de draad ff weer trug

daar heb ik een uigebreide toelichting staan over het hele catheter verhaaltje
:>

• Korvaag
  • Nu online
okee... er mag hier heeeeeel snel een slot op nu.. Hij klets alleen maar onzin... en doet niks nuttigs.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

[...]

Hey, wel eens van een uderstatemenet gehoord??? ik schat zelfs JOUW niet zo lomp in om een boterhamzakje te gebruiken! Het feit blijft dat water in je systeem altijd een risico is!!! een zakje met water zal jouw videokaart echt niet goed coolen: Als je je pc aanzet moet de warmte eerst door jouw lekker dikke (dus niet goed geleidende) plastic zakje wat misschien je kaart NOG warmer maakt!!!!
Doe iedereen hier een plezier en haal dat ding eruit!!! het verstoord namelijk ook je airflow rondom je videokaart waardoor ie nog warmer word!
Je proc kan die OC wel hebben en de enige manier is een andere MP in te stellen moet je hem eerst unlocken! doe dit nou niet want (niet lullig bedoeld) ik denk niet dat dat goed gaat aflopen als jij dat doet! (je zei immers al dat je cpu beschadigd was!)
koop gewoon wat casefans voor een paar tientjes en je systeem is lekker koel!

En misschien moet je zelf nog eens dit topic helemaal doorlezen want er staan al 2 pagina's met oplossingen en je snapt het NOG steeds niet!

• Bossie
  • Nu online
idd, gewoon die cpu unlocke en de mp/fsb zelf instellen

het zou ook makkelijk zijn dat je ff een wcpuid screenie post zodat wij ook kunnen zijn of het de fsb of mp is welke de 1250 veroorzaakt

het zou me overigens zeker niet verbazen als het een afwijking van je mobo is

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

[...]

Jij snapt er echt helemaal niks van |:(

Met je slimme onbreekbare vacuumzak? Je weet zelf toch wel dat dat water opwarmt en ook gewoon warm word en dus helemaal niks helpt?

en doe wat aan je taalgebruik, vol spelvouten! Laat voordat je post eerst eens ff je bericht nakijken door iemand die wel nederlands spreekt. O en schelden wordt hier al helemaal niet getolereerd!

Verwijderd

[...]

gozer, ik kom niet meer bij van het lachen _/-\o_

je moet standup comedian worden met die boterhamzakjes van je :D :D

Verwijderd

hmm.. misschien kan ie wel niet goed nederlands lezen (hij kan het immers ook niet typen ;) ) ... misschien moeten we het antwoord wel in een andere taal zeggen :+

iemmand suggesties??

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

iemmand suggesties??
Jah zo'n ding wat dicht gaat als je er een sleutel in stopt :/

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Wat een onzin. Wel bang zijn voor 50MHz teveel, maar ook een zak water op je vidkaart gooien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.