Adsl Splitter ism E-tech Modem -> Probs

Pagina: 1
Acties:

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag dus adsl van cistron, maar....het werkt niet echt :'(

Ik heb dus een Adsl splitter: lea com Pots Splitter
met 3 poorten erop: Line (telefoonkabel aansluiting), Modem (UTP kabel aansluiting) en een Phone (telefoonaansluiting)

En een E-tech router (Analoog): 4x utp aansluiting en 1x WAN aansluiting.

het probleem:
Het boekie zegt dat we van WAN aansluiting naar splitter moet, dat hebben we geprobeert op deze manieren:
- Op phone aansluiting: werkt niet :(
- Op line aansluiting: werkt ook niet :(
- Op modemaansluiting: Past niet :( (voor E-tech ISDN router moest die op deze)

Nu hebben we ook geprobeert om een UTP kabel tussen de Modem aansluiting (op splitter) en de adslmodem te doen (op 1 van de 4 utp poorten), maar dat werkt ook al niet :(
Helaas is cistron helpdesk dicht, dus vandaar dit topic: help!
Geen1 mogelijkheid werkte

Iemand dé oplossing??

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Zijnder geen mensen online die ook Cistron hebben?
En mij kunnen vertellen hoe hun aansluiting in elkaar zit?

Verwijderd

Hoofdaansluiting moet op Spliiter: Line
Naar de telefoon moet op Splitter: Phone
Naar de modem moet op Spliiert: Modem

Op de E-tech modem heb je 4 aansluitingen? Hoe heten deze?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:51
Die E-tech router is je ADSL-modem ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Hewt zijn UTP aansluitingen, ze heten 1, 2, 3, 4
Verder staater nix bij

Wat bedoelje met 'Naar de telefoon moet op splitter'?

En zoals je beschrijft past niet, want de uitgang 'modem' is een utp aansluiting.
En als ik die in men modem moet stoppen kandat alleen in 1, 2, 3, of 4 (waar ik men pc's toch alleen aan mag sluiten?)
De andere aansluiting in men modem is een WAN-aansluiting (=telefoonkabel aansluiting..)

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
GarBaGe schreef op 05 oktober 2002 @ 17:09:
Ik heb een E-tech ADSL MODEM/Router alles in 1 dus :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:06:
Hoofdaansluiting moet op Spliiter: Line
Naar de telefoon moet op Splitter: Phone
Naar de modem moet op Spliiert: Modem

Op de E-tech modem heb je 4 aansluitingen? Hoe heten deze?
OK thnx (ik was bij back2earth toen we topic openden), je hebt meer dan 4 aansluitingen:
- 4x een utp poort (switch)
- 1x een WAN aansluiting (waar GEEN utp kabel inpast)
- Usb aansluiting (voor firmware upgrades neem ik aan)
- Stroomaansluiting
GarBaGe schreef op 05 oktober 2002 @ 17:09:
Ja

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Het werkt dus wel als je geen splitter ertussen zet en de telefoonlijn meteen in WAN stopt?! Heb je deze splitter van Cistron erbij gekregen? Volgens mij is het namelijk geen splitter, want een splitter heeft 3 RJ11-aansluitingen en geen UTP-aansluiting..

Is het niet stiekem een ADSL-modem? :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb je verhaal nu al 4x gelezen, maar ik snap er niks van.

Zou je het nog eens duidelijker kunnen uitleggen ? (evt. met een tekening erbij)

• GarBaGe
Ik zou idd ook concluderen dat je WAN-aansluiting van je router op de modem-aansluiting van je splitter moet.
Als dat niet past, dan klopt er het een en ander niet...

• PASware
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:15:
Het werkt dus wel als je geen splitter ertussen zet en de telefoonlijn meteen in WAN stopt?! Heb je deze splitter van Cistron erbij gekregen? Volgens mij is het namelijk geen splitter, want een splitter heeft 3 RJ11-aansluitingen en geen UTP-aansluiting..

Nee de E-tech is een router+ADSL modem

Splitter werd bij cistron meegeleverd

edit:
Tekening wordt gemaakt

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• GarBaGe

Hier zit wat in. Mijn splitter heeft idd ook 3x RJ-11. Dus absoluut geen UTP (RJ-45) aansluiting

Verwijderd

back2earth schreef op 05 oktober 2002 @ 17:12:
..
Wat bedoelje met 'Naar de telefoon moet op splitter'?
..
Dat de kabel van de splitter naar je gewone telefoon op de uitgang 'Phone' aangesloten moet worden..

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter

Ik heb net geprobeert om zonder splitter aasnte sluiten direcht in de WAN, heirbij gaat wel men 'showtime'lampje branden, dus dan zoudie meoten werken, maar dat doetie niet, als ik de modem in wel stellen met http://10.0.0.2 dan kandie pagina niet vinden.

Ik heb deze splitter inderdaad apart moeten bestellen bij cistron...
En als de splitter 3 RH11 aansluitingen had, dan zou alles inderdaad wel passen...

Wat moetik nu doen :(??

Verwijderd

En als je kijkt op 10.0.0.138?

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 05 oktober 2002 @ 17:15:
Ik heb je verhaal nu al 4x gelezen, maar ik snap er niks van.

Zou je het nog eens duidelijker kunnen uitleggen ? (evt. met een tekening erbij)
Ok hopelijk zo iets duidelijker...:

Ik heb een ASDL modem/router (alles-in-1) met 1x WANpoort (=RJ11aansluiting)+ 4x UTP-aansluitingen

En ik heb een cistron Splitter (met 3 aansluitingen, 2x RJ11 aansltuingen, en 1x UTP-aansluiting)

Hoe moetik hier de kabels op aansluiten?

Verwijderd

Mijn conclusie is dat je een verkeerde splitter hebt gekregen.. Ik zou niet weten waarom een splitter 2 RJ11 en 1 UTP-aansluiting moet hebben.. :?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:25:
Mijn conclusie is dat je een verkeerde splitter hebt gekregen.. Ik zou niet weten waarom een splitter 2 RJ11 en 1 UTP-aansluiting moet hebben.. :?
Mijn idee, je hebt een analoge splitter nodig en je hebt waarschijnlijk een isdn splitter.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

welke type is die router/adslmodem?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Ik heb nu net de telefoonlijn rechtsreeks (zonder splitter erbij dus) in men WANpaart in men modem gedaan
En dit x konnik wel op http://10.0.0.2 inloggen en instellingen veranderen.
Ook branden nu het 'showtime' lampie constant.
Dus zou het internet moeten werken, maar ik kom er nogsteeds niet op... :(

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 17:25:
Heb ik nu eigenlijk WEL of GEEN splitter nodig??
Zou ik ook zonder splitter gewoon kunnen internetten, of is deze splitter ECHT nodig..??

• PASware
Tekeningen

ADSL splitter:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.slegers1/pasware/Adsl-splitter.gif

Achterkant E-tech modem:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.slegers1/pasware/Adsl-modem.gif

Volgens de handleiding moesten we van Modempoort op splitter een kabel inpluggen en die kabel weer in de WANaansluiting op Modem inpluggen, maar zoals je al kunt zien: Dat past NIET :'(

Dus verkeerde splitter?

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Hoe hebben de mensen met Cistron (alsdie online zijn..?) hun kabels aangesloten?
En maken jullie gebruik van een splitter??

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

een RJ11 past wel in een RJ24 uiteraard

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 20:00

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

't Kan ook zijn dat je lijn nog niet geporteerd is.
Dat was 2 weken geleden bij mij ook zo, ze sturen je modem altijd een week van tevoren op.

Hoe ik het gedaan heb:
Hoofdaansluiting-->line op splitter
rj11 kabeltje van modem op splitter naar adsl modem (kabeltje is idd kleiner maar dat geeft niet).
rj11 kabeltje van phone op splitter naar huisfoon.

Systeem specs

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Ik sta op stap 9, sinds vandaag, hij is dus wel geporteerd...toch?
Ik heb de modem niet bij hun besteld, maar bij routershop.nl

"rj11 kabeltje van modem op splitter naar adsl modem (kabeltje is idd kleiner maar dat geeft niet)."
Bedoelje dat ik dat RJ11 kabeltje, gewoon in de (bredere)UTP aansluiting moet doen?
En je doet die kabel in de splitter bij 'modem' en doet die inje modem naar de WANpoort? begrijp ik dat zo goed?

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

jaahaa :>

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Ok ik hebdie te dunne aansluiting erin gedaan, en kreeg wederom een constant brandend 'showtime' lampie!!

Het boekie zegt hierover:
"SHOWTIME:
Steady green light indicates a valid ADSL connection.
This will light after the ADSL negotiation process has been settled"

Dus theoretisch moetik toch allang op internet kunnen??
Waarom kan ik dan nog steeds niet op internet??
Pleazz help, morgen sluit chello me af, dus ik zou graag dit cistron probleempje opgelost willen hebben.....!?

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Niemand die me verder kan helpen?
Ik zou echt graag willen weten of ik die splitter nou nodig heb ofniet, en ofdit wel een juiste splitter is?!

Verwijderd

je kan de modem nu dus wel bereiken? heb je daarin je gebruikersnaam e.d. ingevuld? kan je de verbinding vanuit die router testen? e-tech helpdesk bellen? (0900-etechnu)

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Ik kan de modem wel bereiken ja, ik weet alleen niet hoe ik de verbinding van daaruit moet testen......ik denk datik dat maar ff ga proberen nu..
Die helpdesk is zeker pas maandags weer open?

Verwijderd

back2earth schreef op 05 oktober 2002 @ 20:10:
Ik kan de modem wel bereiken ja, ik weet alleen niet hoe ik de verbinding van daaruit moet testen......ik denk datik dat maar ff ga proberen nu..
je hebt toch wel een handleiding gekregen?! :?
Die helpdesk is zeker pas maandags weer open?
Dat weet je pas als je het probeert volgens mij..

Verwijderd

Ok, ik heb dus dezelfde configuratie (splitter, E-tech ADSL ANALOOG, Cistron). Bij mij werkt het en ook na enig knutselwerk en helpdesk getelefoneer.
Voor de goede orde...de splitter heeft dus 3xRJ-11 (de middelste lijkt wel geen RJ-11, maar past gewoon wel een RJ-11 plug in...). En, ja, je hebt deze splitter nodig (hij filtert data en spraak naar de juiste uitgangen).

Aansluitingen:
splitter_line -> telefoonaansluiting KPN in de muur
splitter_modem -> WAN-poort E-tech modem
splitter_phone -> je telefoontoestel/centrale
modem_1_tm/_4 -> UTP-kabel naar PC's, laptop, extra switch etc. (deze aansluitingen zijn auto-sense, zowel 10/100 als straight en crossed link)

(dat is je gelukt zo te lezen :+ )

Instellingen modem:
standaard IP-adres -> 10.0.0.2
login -> admin
password -> password :+

Controle:
- ga naar de webpagina 10.0.0.2
- check de pagina's onder STATUS: Home, WAN, LAN
- check je modem onder ADMIN Privilege: Diagnostic Test

Nu het essentiele...
1. voor Cistron moet je een vast IP-adres en DNS-servers in het modem instellen (wellicht heb je die nog niet van hun doorgekregen...dus dat wordt wel ff bellen)
Dus DHCP vanuit de WAN-kant UIT-schakelen.
Verder instellen zoals in de handleiding of zoals aangegeven op de FAQ-pagina van E-Tech

2. je hebt de nieuwste firmware van E-Tech nodig versie BBNed V1214 (alleen verkrijgbaar per email, check de website van E-tech). Dit om de Router/NAT functie in te schakelen, anders werkt 'ie alleen als Bridge.

3. voor het updaten, ff controleren of de interne FTP-server ingeschakeld is (onder Misc. configuration). Bij mij was 'ie in default UIT-geschakeld.

Na het updaten, instellen van de IP-adressen en reboot werkt alles prima... 8)

Je hebt nu dus de volgende mogelijkheden:
- Als je reeds een IP-adres van Cistron hebt gekregen en de nieuwste firmware hebt kun je de volledige router-functie activeren.
- Met IP-adres en zonder nieuwe firmware, kun je hem als Bridge laten fungeren. Je kunt dan maar 1 PC aansluiten (en die dan evt.als router configureren...).
- geen IP en geen nieuwe firmware...dan wordt het wachten en maandag dus bellen/emailen naar Cistron en E-Tech.

Succes!

Wordt dit inmiddels een FAQ... ik heb onderhand al tig keer een en ander gepost.... >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2002 13:58 . Reden: ...more info... ]

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 13:12:
[...]

je hebt toch wel een handleiding gekregen?! :?

[...]
Die heb ik dus niet gehad, omdat ik de modem niet bij hun zelf heb besteld.
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 13:39:
Ok, ik heb dus dezelfde configuratie (splitter, E-tech ADSL ANALOOG, Cistron). Bij mij werkt het en ook na enig knutselwerk en helpdesk getelefoneer.
Voor de goede orde...de splitter heeft dus 3xRJ-11 (de middelste lijkt wel geen RJ-11, maar past gewoon wel een RJ-11 plug in...). En, ja, je hebt deze splitter nodig (hij filtert data en spraak naar de juiste uitgangen).

Aansluitingen:
modem_1_tm/_4 -> UTP-kabel naar PC's, laptop, extra switch etc. (deze aansluitingen zijn auto-sense, zowel 10/100 als straight en crossed link)

Instellingen modem:
login -> admin

Controle:

Nu het essentiele...
1. voor Cistron moet je een vast IP-adres en DNS-servers in het modem instellen (wellicht heb je die nog niet van hun doorgekregen...dus dat wordt wel ff bellen)
Verder instellen zoals in de handleiding of zoals aangegeven op de FAQ-pagina van E-Tech

2. je hebt de nieuwste firmware van E-Tech nodig versie BBNed V1214 (alleen verkrijgbaar per email, check de website van E-tech). Dit om de Router/NAT functie in te schakelen, anders werkt 'ie alleen als Bridge.

3. voor het updaten, ff controleren of de interne FTP-server ingeschakeld is (onder Misc. configuration). Bij mij was 'ie in default UIT-geschakeld.

- Als je reeds een IP-adres van Cistron hebt gekregen en de nieuwste firmware hebt kun je de volledige router-functie activeren.
- Met IP-adres en zonder nieuwe firmware, kun je hem als Bridge laten fungeren. Je kunt dan maar 1 PC aansluiten (en die dan evt.als router configureren...).
- geen IP en geen nieuwe firmware...dan wordt het wachten en maandag dus bellen/emailen naar Cistron en E-Tech.

Succes!

Wordt dit inmiddels een FAQ... ik heb onderhand al tig keer een en ander gepost.... >:)
Heeeeeeeel erg bedankt voor deze uitleg, ik ga dit zometeen thuis ff uitproberen.
Het ziet er in elk geval hoopvol uit alsk dit lees :D

Nog 1 vraagje voordie tijd, hebje dezelfde E-tech modem als moi dan?
deze: http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

OgWok

U.N.C.L.E.

Misschien werkt dit. Een telefoonkabel past wel in het MIDDEN in een rj45 (utp).

Doe een telefoonkabel met 2x rj11 in de splitter en in de router.

Of koop een verloop van rj45 naar rj11. Die worden in kantoren nog wel gebruikt omdat alle walloutlets daar rj45 (telefoon en netwerk) en sommige telefoons nog rj11 hebben.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

back2earth schreef op 09 oktober 2002 @ 10:10:
[...]

Nog 1 vraagje voordie tijd, hebje dezelfde E-tech modem als moi dan?
deze: http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm
Yep... exact dezelfde ANALOGE ADSL modem/router/switch, blauw kastje :+

Ik heb hem bij de RouterShop gekocht. In de doos zit een 68-pagina tellende handleiding en ook een los Nederlandstalig handleidingkje. Hierop staan de instellingen voor MXStream, BBNed en BabyXL. Als je deze handleiding niet hebt, ben ik gaarne bereid je deze als scanimage op te sturen...

Graag gedaan! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2002 12:51 . Reden: ...more info... ]

• PASware
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 11:53:
[...]

Yep... exact dezelfde ANALOGE ADSL modem/router/switch, blauw kastje :+

Ik heb hem bij de RouterShop gekocht. In de doos zit een 68-pagina tellende handleiding en ook een los Nederlandstalig handleidingkje. Hierop staan de instellingen voor MXStream, BBNed en BabyXL. Als je deze handleiding niet hebt, ben ik gaarne bereid je deze als scanimage op te sturen...

Graag gedaan! _/-\o_
Volgens mij heeft back2eart die al, maar het werkt nu al :D

• TheVisitoR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

Aansluitingen:

Instellingen modem:
login -> admin

Controle:

Nu het essentiele...

Succes!

Ik heb dezelfde modem router !

Volgens mij zit er geen ingebouwde firewall in.
Nu heb ik NOG maar 1 PC eraan hangen met daarop zone alarm.
Volgens mij staat bij mij DHCP-server niet aan. (Heb van de instellingen nog niet zoveel verstand).

Vraag :

Kan men nu van van buitenaf mijn ADSL modem/router hacken ?
Ofwel heeft DIE ook nog bescherming nodig ? en zo ja hoe ?
Of is Zone alarm op de PC('s) voldoende bescherming ?

Btw Ik heb bij de instellingen op mijn Router NERGENS mijn IP nummer
ingevoerd ! Toch kreeg ik van de week een popup scherm met :

"Attention this PC is broadcasting an IP number" of zoiets !

Toen ik later weer naar de instellingen van mijn Router keek stond er bij
het WAN gedeelte ineens wel mijn IP nummer !!! Rara hoe kan dat ....

Hoop dat er antwoorden op mijn vragen komen. Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

TheVisitoR schreef op 09 oktober 2002 @ 17:55:
[...]

Volgens mij zit er geen ingebouwde firewall in.

[...]
Jazeker wel, de modem/router heeft een ingebouwde firewall (een FreeBSD versie).
Vraag :

Kan men nu van van buitenaf mijn ADSL modem/router hacken ?
Ofwel heeft DIE ook nog bescherming nodig ? en zo ja hoe ?
Of is Zone alarm op de PC('s) voldoende bescherming ?

Btw Ik heb bij de instellingen op mijn Router NERGENS mijn IP nummer
ingevoerd ! Toch kreeg ik van de week een popup scherm met :

"Attention this PC is broadcasting an IP number" of zoiets !

Toen ik later weer naar de instellingen van mijn Router keek stond er bij
het WAN gedeelte ineens wel mijn IP nummer !!! Rara hoe kan dat ....

Hoop dat er antwoorden op mijn vragen komen. Alvast bedankt _/-\o_
Ingebouwde firewall, dus alle poorten zijn in principe gesloten en dus ook (voldoende) beschermd tegen hackers (wel natuurlijk nog een Antivirus-progje installeren tegen Trojans en andere narigheid. Je hoeft dus geen extra firewall te installeren zoals ZoneAlarm... Tenzij je zelf poorten gaat open bij "Virtual Server" of een DMZ-host gaat configureren, ben je (redelijk) veilig. Je kunt het zelf testen bij grc.com o.i.d.

Je hebt waarschijnlijk aan de WAN-kant DHCP aanstaan, d.w.z. je router is een DHCP-client en je krijgt dus automagisch een IP-adres van je provider zodra je inlogt c.q. het modem aanzet. Als je je modemgegevens dus checkt, zie je dat je een IP-adres hebt gekregen...
Wat betreft die melding... ik denk niet dat dat iets is waar je je zorgen om moet maken. Ga dus langs een site waar je een poortscan kunt laten uitvoeren en bekijk het resultaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2002 18:28 . Reden: ...iets vergeten... ]

• back2earth
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Topicstarter

.....

.....

Nu het essentiele...

Succes!

Nadat ik de helpdesk gebelt heb voor men IP adres enzo, zeiden ze dat alles moest werken, en ze hadden geen idee waarom die het niet deed.
Ik heb toen de dhcp server uitgezet zoals jij beschreven had, en hij WERKTE :D

Dus harstikke bedankt voorje uitleg!! :D

Oja nog 1 vraagje, zouje ook weten hoe ik de firewall helemaal uit kan zetten indie modem, hij blokkeert namelijk heelvele poorten die ik toch echt nogdig heb...!???

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

stond er al bij... :)

Verwijderd

back2earth schreef op 11 oktober 2002 @ 16:32:
[...]

Nadat ik de helpdesk gebelt heb voor men IP adres enzo, zeiden ze dat alles moest werken, en ze hadden geen idee waarom die het niet deed.
Ik heb toen de dhcp server uitgezet zoals jij beschreven had, en hij WERKTE :D

Dus harstikke bedankt voorje uitleg!! :D

Oja nog 1 vraagje, zouje ook weten hoe ik de firewall helemaal uit kan zetten indie modem, hij blokkeert namelijk heelvele poorten die ik toch echt nogdig heb...!???
np, zijn we hier met z'n allen voor :Y) ...

voor je firewall, zie je andere topic :+ ...
Pagina: 1