[@home] Sitecom DC-202 werkt niet??

Pagina: 1
Acties:

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik ben hier nu bij bekenden en probeer hier @home via een sitecom DC-202 aan de gang te krijgen. Nou dat lukt dus van geen meter

het internet werkt wel direct dus (pc + modem + verbinding) = ok.
Als ik de router instel en alles inprik, werkt t netwerk perfect, de 2 pctjes krijgen netjes een ip van de dhcp van de router.

Maar nu als ik alles invul voor @home verbinding (en dat is niet veel :) ) dan doet hij t gewoon niet, ik heb echt al alles uitgeprobeerd met instellingen enzovoort.
De router zegt wel dat hij de modem ziet en met hem kan verbinden maar hij krijgt geen ip van @home. (automatisch ip staat natuurlijk aan enz.) (en geloof me je kunt hier niet veel instellen dus veel opties heb ik niet)

Prik daarna de kabel weer in de pc (naam en werkgroep tuurlijk ff veranderen) dan doet die t meteen (na een reboot)

Dus volgende logisch stap is een firmware update van 1.6.05 naar 1.6.09 hierna deed hij het nog steeds niet.

Heeft hier iemand anders ook nog problemen mee en weet je mischien een oplossing, behalve het afwachten op weer een nieuwe firmware versie?

(het ding is pas nieuw dus in de search hoef je niet te gaan kijken :+ )

[ Voor 0% gewijzigd door ExcaliburDexter op 05-10-2002 16:48 . Reden: typ vouten ]

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 11:18
heb je je host name wel ingesteld ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• ExcaliburDexter
bokkie11 schreef op 05 oktober 2002 @ 16:52:
heb je je host name wel ingesteld ?
ja ik weet hoe ik die dingen moet instellen, heb het al vaak gedaan. dat staat allemaal goed enzo

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Zet dhcp eens uit op de wan interface.
En voer het ip in dat je hebt gekregen van @home, daarna testen of dit wel werkt.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... Dat zei ik dus ook net tegen 'm over MSN Eekje ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• ExcaliburDexter
EXCalibur_EeK schreef op 05 oktober 2002 @ 17:07:
Zet dhcp eens uit op de wan interface.
En voer het ip in dat je hebt gekregen van @home, daarna testen of dit wel werkt.
net gedaan had geen effect

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heeft router wel een mac adres (Moet bij sommige providers) dus dat hun het mac adres zien van de kaart die ze je hebben geleverd enzo...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ExcaliburDexter
Illegal_Alien schreef op 05 oktober 2002 @ 22:24:
Heeft router wel een mac adres (Moet bij sommige providers) dus dat hun het mac adres zien van de kaart die ze je hebben geleverd enzo...
bij @home hoeft dat niet (in sommige paketten zit nog niet eens een kaart) dus ieder mac zal voldoen

• ExcaliburDexter
Een subtiel schopje,

Het routertje is pas nieuw, ligt pas 2of3 weken in de winkel.

edit:

probleem is opgelost door een nieuwe firmware, de eerste versie heeft klaarblijkelijk een probleem met @home

Verwijderd

Veel succes dan. Bij mij (@home en een Edimax router, wel al een jaartje of anderhalf uit) werkte het heel simpel. Ik had alleen twee kleine addertjes onder het gras. Ik kan ergens instellen tijdens welke tijden internet beschikbaar moet zijn, en ik kan ook instellen dat internet helemaal niet beschikbaar is. Zit het daar misschien?

Verder is het inderdaad gewoon een kwestie van de juiste host-naam, dhcp aan, en internetten maar. Bij @home hoeft je mac-adres niet bekend te zijn, maar ik zou toch even controleren of hij een geldig mac-adres heeft, dus geen 00-00-00.... (Zal wel, die van mij had er standaard ook al een adres in staan, maar die kun je veranderen.)
Pagina: 1