Bij een kennis/klant die mijn hulp heeft ingeroepen, heb ik zojuist zijn pc hergeinstalleerd. We hebben het hier over win 2000 pro nl - sp3.
Op zijn verzoek heb ik z'n hd ingedeeld in 2 partities, voor z'n sys en data.
Nu kreeg ik een idee die ik graag aan jullie wil voorleggen over hoe dit mogelijk te realiseren is:
Namelijk dat het mogelijk is om via schijfbeheer een schijf/partietie te mounten (zie linux), cq aan een directory te hangen. Dit in plaats van de gewonelijke driveletter.
Iedereen weet wel dat het omslachtig / vervelend kan zijn om als men alle docs op de D: wil opslaan, het toch nog per ongeluk op de C: kan terecht komen, danwel de vele instellingen moeten veranderd worden om dat te bewerkstelligen.
Met een 'simple' mount van de D: schijf op de "C:\Documents and Settings", zou alles in een klap zijn opgelost. Hoe dan ook: het komt toch op de 2e partitie terecht.
Helaas is het me niet gelijk om alle bestanden en directory, daar naartoe 'vooruit' te kopieren. Dit om te beginnen, als ik C:\Documents and Settings op geef al mount directory, deze leeg moet zijn. Daarnaast staan er verschillende bestanden open zoals de belangrijke user.dat van de Administrator.
Bovenstaande onder de veilige modus met opdrachtregel, bracht helaas geen soelaas. (oplossing).
Kortom: suggesties en brainstorms zijn welkom.
Uitgangspunt: het mounten (--schijfbeheer) van een 2e schijf/partities op de "C:\Documents and Settings".