Toon posts:

[DUALHEAD] Probleem met R8500LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een DVI converter naar vga gekocht voor mijn
radeon 8500 LE ik heb op de normae vga een 19 inch" monitor en op de DVI_>VGA
een 15 inch monitor.

Het volgende probleem doet zich voor, hij vind wel de 15 inch monitor
maar hij slaat niet aan, als ik de 15 inch op de normale vga doe dan doet hij het wel.

Ook kun je merken dat windows xp wel een 2e monitor instelt want ik kan
mijn muis heel erg ver naar rechts schuiven.

Ik heb gezocht met de search maar ik kan niets concreets vinden

Verwijderd

Welk merk kaart heb je? En heb je verschillende instellingen voor beide schermen ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Hercules,

en volgens mij heb ik alle instellingen goed staan

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

De hercules 8500LE beschikt volgens mij niet over 2 ramdacs, waardoor het dus niet mogelijk is 2 beeldschermen tegelijkertijd aan te sturen.. enige mogelijkheden zijn: crt + tv OF dvi + tv

Specs | Audioscrobbler

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Predator

Suffers from split brain

Sappie schreef op 05 oktober 2002 @ 18:49:
De hercules 8500LE beschikt volgens mij niet over 2 ramdacs, waardoor het dus niet mogelijk is 2 beeldschermen tegelijkertijd aan te sturen.. enige mogelijkheden zijn: crt + tv OF dvi + tv

Indd, de hercules radeon 8500 kaarten hebben maar 1 ramdac omdat dit niet verplicht is in Ati z'n reference design.

Pech dus :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

CRT+DVI heb ik ook gedaan met mijn hercules 8500 LE FDX, maar meer dan cloning kreeg ik niet voor elkaar. Een DVI-CRT adapter heb ik ook geprobeerd (met twee verschillende) en dat werkt niet. Zucht.... :(

Ik heb overigens wel gehoord dat je met de hercules kaart wél 2 schermen aan kan sturen, maar dan met dezelfde refresh en resolutie. Ben je mooi fucked met een 19 en een 15"... Je bent niet de enige :)

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
heb ook zo'n kaart...

dualhead gaat gewoonweg niet... die heeft maar 1 RAMDAC..

is niet op te lossen.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Verwijderd

Topicstarter
Thomix schreef op 05 oktober 2002 @ 18:56:
CRT+DVI heb ik ook gedaan met mijn hercules 8500 LE FDX, maar meer dan cloning kreeg ik niet voor elkaar. Een DVI-CRT adapter heb ik ook geprobeerd (met twee verschillende) en dat werkt niet. Zucht.... :(

Ik heb overigens wel gehoord dat je met de hercules kaart wél 2 schermen aan kan sturen, maar dan met dezelfde refresh en resolutie. Ben je mooi fucked met een 19 en een 15"... Je bent niet de enige :)
Hoe dan? want ik krijg ze niet aan op dezelfde resoluties

Verwijderd

hee kerels ik heb een soortgelijk probleem: Ik heb het waarschijnlijk niet goed genoeg geprobeerd maar wel de search geraadpleegd.
Hoe krijg ik in hemelsnaam d etv out aan de praat ? Ik gebruik de catalyst drivers en heb ook een Hercules 8500 le.
Tablad beeldschermen en icoontje tv wil niet werken.
(8>

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

de monitor op de dvi uitgang MOET een dcc compatibel monitor zijn, waarschinlijk s je 19'' monitor wel dcc en die moet je gewoon als 2e monitor aansluiten

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb de Hercules kaart ook, ik heb er een PCI TNT-2 M64 naast gehangen. Nu heb ik wel dual monitor. Maar elegant is anders :/

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

:/

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Indd, de hercules radeon 8500 kaarten hebben maar 1 ramdac omdat dit niet verplicht is in Ati z'n reference design.
Dat heeft niets te maken met het reference design van ATI. Alle LE kaarten hebben slechts een RAMDAC. Daarom zijn het ook LE kaarten. Als je twee monitoren tegelijk wil aansluiten moet je een gewone (duurdere) 8500 hebben. Die Gigabyte Radeon8500 Pro heb ik zelf. Die is best wel goed.

Overigens lukte het met mijn kaart ook niet met een 22" en een 15" monitor. De 15" er ging niet aan. Met een 22" en een 19" monitor ging het wel. Ik denk dat die oude 15" monitor idd geen DDC ondersteunde.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Uhm niets minder waar, alleen de kaarten van Hercules hadden 1 ramdac, de rest gewoon 2
Ook dat de 2e monitor een DCC moet zijn is onzin. mijn prut 800x600 brakke bende monitorretje doet het best, samen met mn andere non DCC monitor.

Breek je nek voorzichtig

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

The_PyroPath schreef op 07 oktober 2002 @ 01:33:
Uhm niets minder waar, alleen de kaarten van Hercules hadden 1 ramdac, de rest gewoon 2
Ook dat de 2e monitor een DCC moet zijn is onzin. mijn prut 800x600 brakke bende monitorretje doet het best, samen met mn andere non DCC monitor.
pfff, stond i/d faq..

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
jep heb hetzelfde probleem ....

helaas, je kan geen 2 beeldschermen aansture .... ik had de 64 mb versie, zelf als jou denk ik dus, en daar kon het op geen enkele manier

Kheb em weer verkocht voor 140 euro ... :) (gekocht voor 130 .. :))

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Er ist trouwens in het begin wel een ander probleem geweest, maar das vorig jaar december ofzo al verholpen, de 2e monitor moest een plug&play compatible monitor wezen misschien dat ze dat met het DCC bedoelen/dat dat door het DCC verhaal kwam, maar das inmiddels dus lang lang lang geleden opgelost :)

Breek je nek voorzichtig

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Thomix schreef op 05 oktober 2002 @ 18:56:

ff een kick...

Ik heb nu ook een 2e hands hercules 8500LE ... en krijg ook geen dual head aan de praat...

mijn situatie:
19" belinea, DDC supported, 1280*1024 @60hz, vga
18.1 iiyama, DDC supported, 1280*1024 @60hz, dvi+convertor
En dan werkt clone noch extended desktop het niet... (tv out werkt btw wel)

Uit de quote van Thomix begrijp ik dus dat dualhead wel werkt mits
je een crt+dvi monitor gebruikt (DUS geen convertor gebruiken ) kan iemand dit bevestigen?
Zoja dan kan ik stoppen met proberen omdat geen van mijn monitors dvi ingang heeft :(

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Pagina: 1